T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 17:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 10:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:40
Posty: 99
Lokalizacja: śląskie
opis: only tdi
model: t4 trasporter
silnik: 1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
Witam postanowiłem wymienić tarcze z tyłu, zacisk zszedł bez problemu za to śruby z jarzma za tak zapieczone że nie da się ich odkręcić, próbowałem różnymi metodami i wd40 i coca cola i nic nawet młotek i majzel nie dal rady, klucze wszsytkie objechały, myślę żeby śruby odciąć kątówka przewiercić i nagwintować co o tym myślicie może ktoś ma inny patent


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 13:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Twój patent na śruby jest mało bezpieczny.To są hamulre i tam takich rzeczy się nie robi.Możesz jeszcze spróbować je podgrzac.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 13:42 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Próbowałeś kluczem płaskim czy oczkowym? Płaskie są słabe.
Podgrzej porządnie albo spróbuj przyspawać większą nakrętkę do łba śruby.
Śruby po podgrzaniu jeżeli puszczą to wymień na nowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 16:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czy chodzi ci o te śruby zaznaczone strzałką:
Obrazek

jeśli tak to nie wiem czym to odkręcałeś, że objechałeś tą śrubę
ale jeśli tak się stało to:
- WD40 jest dobre dla gospodyń domowych, a cola do wódki - kup porządną chemię penetrującą
- spawasz do tego nakrętkę pod najlepszy nasadowy lub oczkowy klucz jaki masz bądź możesz kupic albo kombinujesz porządny klucz zaciskowy do odkręcania okrągłych rzeczy ( rury itp ) - ja używam takiego:
http://sklep.anb.com.pl/product-pol-191 ... 46825d9f92 - odkręca obrobione śruby pod klucz od 6 do 19, a że jest mały to wchodzi w wiele miejsc

jak po chemii porządnej nie puści to palnikiem grzac - nie polecam wiercenia bo to twarde śruby i ciężko jest prosty otwór wywiercic nie niszcząc całości


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Bruneek (sobota, 3 listopada 2012, 19:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 17:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:40
Posty: 99
Lokalizacja: śląskie
opis: only tdi
model: t4 trasporter
silnik: 1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
Tak to są te śruby i mam taki klucz do rur nic z tego łeb śruby zaczął się obślizgiwać podobnie nasadka i klucz oczkowy. jak zalatwie palnik to podgrzeje a jak nie to dospawam. Poki co to dzieki dam zanć jak poszło i czym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 18:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Bruneek napisał(a):
mam taki klucz do rur nic z tego łeb śruby zaczął się obślizgiwać


no to masz na pewno nie taki, jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło aby Rigid się obślizgiwał ( prędzej śruba się urwie ), co innego jakiś zwykły typu Topex itp. te mają słabe i tępe zęby
życzę powodzenia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 18:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Po to się używa takich narzędzi http://allegro.pl/nasadki-do-zerwanych- ... 26096.html w prawdzie mam idg-tools


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 19:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:40
Posty: 99
Lokalizacja: śląskie
opis: only tdi
model: t4 trasporter
silnik: 1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
taki sam klucz dobrej firmy ale nie kątowy, ale prosty, podgrzeje to i spróbuje jeszcze raz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 20:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
chemik211 napisał(a):
Po to się używa takich narzędzi http://allegro.pl/nasadki-do-zerwanych- ... 26096.html w prawdzie mam idg-tools


tak szczerze to takie na prawdę zapieczone i objechane tym odkręci, bo słyszałem różne opinie raczej negatywne ale od osób mało zaufanych


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 20:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): środa, 14 marca 2012, 19:55
Posty: 155
Lokalizacja: Alt Damm
model: business class
silnik: axg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 22 razy
Kenobi napisał(a):
chemik211 napisał(a):
Po to się używa takich narzędzi http://allegro.pl/nasadki-do-zerwanych- ... 26096.html w prawdzie mam idg-tools


tak szczerze to takie na prawdę zapieczone i objechane tym odkręci, bo słyszałem różne opinie raczej negatywne ale od osób mało zaufanych

korzystałem z IGD TOOLS tych nasadek, odkrecają wszystko, tylko trzeba dobry przedłuzacz do tego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 22:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
przyspawaj wieksza nakretke i pojdzie przerabialem ten temat nieraz.tylko odkrecaj na cieplo.odzczekaj ok 10 sek i odkrecaj..mfg tomas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2012, 23:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobi co do tych nasadek one mają specyficzną konstrukcję że się same wgryzają w materiał, nawet śruby bez łba tym można odkręcać,
Co do grzania pamiętajcie że po podgrzaniu należy to szybko wodą schłodzić bo na ciepło to gwint można uszkodzić


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 listopada 2012, 08:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Nic nie należy schładzać wodą tylko na gorącą.A jak przyspawasz nakrętkę to odczekać chwilę,bo inaczej ukręci sie na spawie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 listopada 2012, 22:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
orel11 napisał(a):
Nic nie należy schładzać wodą tylko na gorącą..

I tu kolego jesteś w bardzo dużym błędzie,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 listopada 2012, 22:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Nie będę się z Tobą po raz kolejny kłócił.Jak zwykle wiesz najlepiej.Przez grzanie i natychmiastowe schłodzenie zmieniasz parametry stali i jej wytrzymałość.A chodzi mi tu o mocowania jarzma przy zwrotnicy ,a nie o samą śrube.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 listopada 2012, 22:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Widzisz jak wiesz jak to robić to nic się nie stanie, poprzez podgrzewanie też zmieniasz właściwości stali, do tego istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzenia gwintu, popracuj przy ciężarówkach i starych naczepach więcej to zrozumiesz


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2012, 12:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:40
Posty: 99
Lokalizacja: śląskie
opis: only tdi
model: t4 trasporter
silnik: 1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
Ino jak podgrzeje i schłodzę od razu nie urwie śruby przypadkiem? Bo taka opcja też istnieje albo nie pokrzywi się mocowanie przez szok termiczny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 listopada 2012, 23:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Bruneek napisał(a):
Ino jak podgrzeje i schłodzę od razu nie urwie śruby przypadkiem? Bo taka opcja też istnieje albo nie pokrzywi się mocowanie przez szok termiczny?

Nic się nie stanie, to schłodzenie ma właśnie na celu popuszczenie śruby


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 listopada 2012, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 23 sierpnia 2011, 11:40
Posty: 99
Lokalizacja: śląskie
opis: only tdi
model: t4 trasporter
silnik: 1,9tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 4 razy
A więc tak udało się odkręcić sruby, <yes> <hi> małym palnikiem i kluczem hydraulicznym do rur takim jak kenobi polecił. Dziękuje za pomoc wszystkim a metoda wkrecania tloczka kluczem z kontówki i zacisku stolarskiego działa i jest super. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB