T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
amortyzatory https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=465 |
Strona 6 z 9 |
Autor: | hoopsii [ wtorek, 9 sierpnia 2016, 13:48 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Z uwagi, że moje amorki są jeszcze fabryczne i mają już poniżej 60% skuteczności będę je wymieniał. Zamierzam wymienić na olejowo gazowe Sachsa. I teraz prośba o pomoc co do numerów. Chcę kupić niewzmacniane i nieobniżane. Zwykłe standardowe zawieszenie multivan ACV Przód jak wyczytałem to 170 880 ale jaka jest różnica w tyle między 170 786 a 170 787? Pytanie nr dwa: na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie internetowym aby nie naciąć się na jakiś chłam lub podróbki? |
Autor: | arecki skoki [ środa, 10 sierpnia 2016, 07:24 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
podłączam się pod wątek.. też mam do wymiany |
Autor: | hoopsii [ środa, 24 sierpnia 2016, 10:14 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Co do tych numerów tylnych amorków to jest tak: 170 786 Sposób mocowania amortyzatora: górne oko Sposób mocowania amortyzatora: dolny trzon Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka Parametr: SEUV32X105A 800 1000 KG 170 787 Sposób mocowania amortyzatora: górne oko Sposób mocowania amortyzatora: dolny trzon Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka Parametr: SEUV32X105A 1200 KG Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakie będą odpowiedniejsze do multivana skoro obydwa są niewzmacniane? Auto mam ciężkie. Prawie zawsze rowery na klapie i bagażnik pełen. Czy jest jakaś różnica miedzy sachsem z niebieska naklejką a srebrną o takich samych numerach? |
Autor: | chemik211 [ niedziela, 28 sierpnia 2016, 10:55 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
105820 to są wzmacniane na tył i nadają się do zawieszenia obniżonego, a w teori niektóre multivany były obniżone od seri |
Autor: | vwpitek [ niedziela, 28 sierpnia 2016, 18:28 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Czyli np.do 151 km? Tak? |
Autor: | Frona [ niedziela, 30 października 2016, 16:56 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Sytuacja taka Vw T4 1,9D , zazwyczaj pod pełnym obciążeniem, co polecacie na przód ? |
Autor: | pawstrze [ wtorek, 29 listopada 2016, 17:33 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
hoopsii napisał(a): Co do tych numerów tylnych amorków to jest tak: 170 786 Sposób mocowania amortyzatora: górne oko Sposób mocowania amortyzatora: dolny trzon Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka Parametr: SEUV32X105A 800 1000 KG 170 787 Sposób mocowania amortyzatora: górne oko Sposób mocowania amortyzatora: dolny trzon Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka Parametr: SEUV32X105A 1200 KG Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakie będą odpowiedniejsze do multivana skoro obydwa są niewzmacniane? Auto mam ciężkie. Prawie zawsze rowery na klapie i bagażnik pełen. Czy jest jakaś różnica miedzy sachsem z niebieska naklejką a srebrną o takich samych numerach? I jak? Wiadomo coś konkretnego na temat różnic pomiędzy tymi amorkami? |
Autor: | hoopsii [ wtorek, 29 listopada 2016, 20:08 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Przód wiadomo. Tył 786 blaszak. 787 multik caravelle. Dzisiaj kupiłem dla siebie. |
Autor: | pawstrze [ środa, 30 listopada 2016, 18:25 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Tu: http://e-autoparts.pl/amortyzator-p-75641.html znalazłem, że 786 jest do zawieszenia standardowego, a 787 obniżonego. Mam Caravelle, ale zawieszenie raczej standardowe. Nie sugerować się tym i brać 787 mimo wszystko? |
Autor: | hoopsii [ środa, 30 listopada 2016, 23:38 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Ja mam standard zawieszenie i z vinu wyszło 787. |
Autor: | pawstrze [ czwartek, 1 grudnia 2016, 00:17 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Ok, dzięki. A wiesz czy kolor etykietki ma znaczenie? Bo w niektórych miejscach jest srebrna, a w innych niebieska. Nie wiem czy to jest jakaś różnica? |
Autor: | hoopsii [ czwartek, 1 grudnia 2016, 13:26 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Właśnie dyskutowaliśmy ostatnio z kilkoma innymi osobami na ten temat i doszliśmy do wniosku ze najprawdopodobniej została zmieniona etykieta. Starsze były niebieskie a obecnie białe ze srebrnym hologramem. Moje są z białą naklejką. |
Autor: | Igorecki [ środa, 11 stycznia 2017, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Mam pytanie czy można zmienić górną tulejkę amortyzatora tylnego bo strasznie stuka już a amory jeszcze dobre ? |
Autor: | Probe041 [ środa, 11 stycznia 2017, 22:59 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Igorecki napisał(a): Mam pytanie czy można zmienić górną tulejkę amortyzatora tylnego bo strasznie stuka już a amory jeszcze dobre ? Chyba można http://tedgum.pl/katalog/72/474/598 |
Autor: | Adampio [ poniedziałek, 20 marca 2017, 17:01 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Dzień dobry, byłem dzisiaj na przeglądzie, ogólnie OK ale - przednie amorki "25%" Myślałem, że to majestatyczne bujanie przodem to cecha fabryczna, bo maleje wraz z dokręcaniem nakrętek drążków. Ale Pan Diagnosta twierdzi, że trzeba szybko wymieniać przednie amortyzatory. Przeczytałem cały wątek i jest on zdominowany przez nabywców SACHS-a. Z racji sinika, temperamentu i przeznaczenia Teczki nie potrzebuję żadnych wzmacnianych, super trzymających drogi itp, itd. Mają przede wszystkim dobrze wybierać nierówności na drodze (dziury w asfalcie, kocie łby, wyboje na gruntówkach). No i teraz pytanie czy już przestali robić działające amorki olejowe? Bo SACHS 170880 kosztuje od 2 do 2,5 raza tyle co zwykłe olejowe Przebieg roczny do 10000 km, prędkość ulubiona 80 km/h a jak już koniecznie trzeba szybko i się da (autostrada) to góra 110km/h. |
Autor: | Symek [ niedziela, 26 marca 2017, 21:53 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Z tym co mówi Pan na stacji to jest bardzo różnie. Mi wychodziło 80-88%, ale sam znajomy diagnosta mówił, że te wyniki są tylko poglądowe. Po demontażu okazało się, że jeszcze działały, choć 3 z 4 już nie miały gazu (jeszcze oryginały). Kupiłem zwykłe gazowe Sachsy i jestem zadowolony |
Autor: | pawstrze [ piątek, 21 kwietnia 2017, 20:55 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Koledzy, wstawiłem nowe amory - na pusto jest OK. Jednak po załadowaniu 9 osobami, jak przejeżdżam niezbyt ostrożnie przez leżącego policjanta, to przód dobija, słychać uderzenie. Co może być przyczyną? |
Autor: | Kenobi [ piątek, 21 kwietnia 2017, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Tak na prawdę to nie amorki za to odpowiadają, one tłumią drgania, za utrzymanie ciężaru samochodu aby nie dobijał odpowiedzialne są drążki lub sprężyny. EDYCJA Coś mi łącze zerwało i nie dokończyłem myśli Oczywiście czym lepszy i twardszy amortyzator tym bardziej on wspomoże drążek w wytłumieniu dobicia. Także może to być częściowo kwestia zamontowania słabej jakości amorka. |
Autor: | Adampio [ sobota, 22 kwietnia 2017, 01:12 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
Kenobi juz napisał dlaczego tlucze wiec napnij na próbę mocniej drążki skretne (pamietaj ile obrotów nakretki zrobiłeś bo to wplywa takze na geometrię) i zobacz czy jest lepiej. Ja sobie dobralem podatnosc przodu do typowego obciążenia, a amorki (nowe) mają tylko gasic bujanie. |
Autor: | Victus [ sobota, 22 kwietnia 2017, 08:26 ] |
Tytuł: | Re: amortyzatory |
pawstrze napisał(a): Koledzy, wstawiłem nowe amory - na pusto jest OK. Jednak po załadowaniu 9 osobami, jak przejeżdżam niezbyt ostrożnie przez leżącego policjanta, to przód dobija, słychać uderzenie. Co może być przyczyną? Nie raz nie wychowalnym przed spowalniaczem i mam podobne efekty ale uważam że to moja wina czyli szybkiej jazdy, Im większe obciążenie tym wolniej powinieneś przejeżdżać przez spowalniacze. Ale tak jak koledzy piszą spróbuj podnieść go na drążkach jednak pamiętaj o powolnym przejeżdżaniu |
Strona 6 z 9 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |