T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 sierpnia 2016, 13:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Z uwagi, że moje amorki są jeszcze fabryczne i mają już poniżej 60% skuteczności będę je wymieniał. Zamierzam wymienić na olejowo gazowe Sachsa.
I teraz prośba o pomoc co do numerów. Chcę kupić niewzmacniane i nieobniżane. Zwykłe standardowe zawieszenie multivan ACV
Przód jak wyczytałem to 170 880 ale jaka jest różnica w tyle między 170 786 a 170 787?
Pytanie nr dwa: na co zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie internetowym aby nie naciąć się na jakiś chłam lub podróbki?


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 sierpnia 2016, 07:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 15 września 2014, 08:07
Posty: 122
Lokalizacja: Skoki
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 16 razy
podłączam się pod wątek..
też mam do wymiany


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2016, 10:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Co do tych numerów tylnych amorków to jest tak:

170 786
Sposób mocowania amortyzatora: górne oko
Sposób mocowania amortyzatora: dolny trzon
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
Parametr: SEUV32X105A
800 1000 KG

170 787
Sposób mocowania amortyzatora: górne oko
Sposób mocowania amortyzatora: dolny trzon
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
Parametr: SEUV32X105A
1200 KG

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakie będą odpowiedniejsze do multivana skoro obydwa są niewzmacniane? Auto mam ciężkie. Prawie zawsze rowery na klapie i bagażnik pełen.
Czy jest jakaś różnica miedzy sachsem z niebieska naklejką a srebrną o takich samych numerach?


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 10:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
105820 to są wzmacniane na tył i nadają się do zawieszenia obniżonego, a w teori niektóre multivany były obniżone od seri


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 sierpnia 2016, 18:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Czyli np.do 151 km? Tak?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 października 2016, 16:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 czerwca 2014, 15:55
Posty: 13
model: T4
silnik: 1.9

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sytuacja taka Vw T4 1,9D , zazwyczaj pod pełnym obciążeniem, co polecacie na przód ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 17:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
hoopsii napisał(a):
Co do tych numerów tylnych amorków to jest tak:

170 786
Sposób mocowania amortyzatora: górne oko
Sposób mocowania amortyzatora: dolny trzon
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
Parametr: SEUV32X105A
800 1000 KG

170 787
Sposób mocowania amortyzatora: górne oko
Sposób mocowania amortyzatora: dolny trzon
Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
Parametr: SEUV32X105A
1200 KG

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakie będą odpowiedniejsze do multivana skoro obydwa są niewzmacniane? Auto mam ciężkie. Prawie zawsze rowery na klapie i bagażnik pełen.
Czy jest jakaś różnica miedzy sachsem z niebieska naklejką a srebrną o takich samych numerach?


I jak? Wiadomo coś konkretnego na temat różnic pomiędzy tymi amorkami?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2016, 20:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Przód wiadomo. Tył 786 blaszak. 787 multik caravelle.
Dzisiaj kupiłem dla siebie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2016, 18:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Tu: http://e-autoparts.pl/amortyzator-p-75641.html znalazłem, że 786 jest do zawieszenia standardowego, a 787 obniżonego. Mam Caravelle, ale zawieszenie raczej standardowe. Nie sugerować się tym i brać 787 mimo wszystko?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 listopada 2016, 23:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Ja mam standard zawieszenie i z vinu wyszło 787.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 00:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Ok, dzięki. A wiesz czy kolor etykietki ma znaczenie? Bo w niektórych miejscach jest srebrna, a w innych niebieska. Nie wiem czy to jest jakaś różnica?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 grudnia 2016, 13:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Właśnie dyskutowaliśmy ostatnio z kilkoma innymi osobami na ten temat i doszliśmy do wniosku ze najprawdopodobniej została zmieniona etykieta. Starsze były niebieskie a obecnie białe ze srebrnym hologramem. Moje są z białą naklejką.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2017, 22:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2014, 09:24
Posty: 71
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Mam pytanie czy można zmienić górną tulejkę amortyzatora tylnego bo strasznie stuka już a amory jeszcze dobre ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 stycznia 2017, 22:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Igorecki napisał(a):
Mam pytanie czy można zmienić górną tulejkę amortyzatora tylnego bo strasznie stuka już a amory jeszcze dobre ?

Chyba można :) http://tedgum.pl/katalog/72/474/598


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 marca 2017, 17:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dzień dobry,

byłem dzisiaj na przeglądzie, ogólnie OK ale - przednie amorki "25%" :)
Myślałem, że to majestatyczne bujanie przodem to cecha fabryczna, bo maleje wraz z dokręcaniem nakrętek drążków. Ale Pan Diagnosta twierdzi, że trzeba szybko wymieniać przednie amortyzatory.

Przeczytałem cały wątek i jest on zdominowany przez nabywców SACHS-a. Z racji sinika, temperamentu i przeznaczenia Teczki nie potrzebuję żadnych wzmacnianych, super trzymających drogi itp, itd. Mają przede wszystkim dobrze wybierać nierówności na drodze (dziury w asfalcie, kocie łby, wyboje na gruntówkach).

No i teraz pytanie czy już przestali robić działające amorki olejowe? Bo SACHS 170880 kosztuje od 2 do 2,5 raza tyle co zwykłe olejowe :?

Przebieg roczny do 10000 km, prędkość ulubiona 80 km/h a jak już koniecznie trzeba szybko i się da (autostrada) to góra 110km/h. :mrgreen:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 marca 2017, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Z tym co mówi Pan na stacji to jest bardzo różnie. Mi wychodziło 80-88%, ale sam znajomy diagnosta mówił, że te wyniki są tylko poglądowe. Po demontażu okazało się, że jeszcze działały, choć 3 z 4 już nie miały gazu (jeszcze oryginały). Kupiłem zwykłe gazowe Sachsy i jestem zadowolony :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 kwietnia 2017, 20:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 11 września 2014, 19:51
Posty: 157
Lokalizacja: Warszawa
model: VW T4 Caravelle LONG
silnik: 2.5 TDI AEL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 1 raz
Koledzy, wstawiłem nowe amory - na pusto jest OK. Jednak po załadowaniu 9 osobami, jak przejeżdżam niezbyt ostrożnie przez leżącego policjanta, to przód dobija, słychać uderzenie. Co może być przyczyną?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 kwietnia 2017, 20:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Tak na prawdę to nie amorki za to odpowiadają, one tłumią drgania, za utrzymanie ciężaru samochodu aby nie dobijał odpowiedzialne są drążki lub sprężyny.
EDYCJA
Coś mi łącze zerwało i nie dokończyłem myśli
Oczywiście czym lepszy i twardszy amortyzator tym bardziej on wspomoże drążek w wytłumieniu dobicia. Także może to być częściowo kwestia zamontowania słabej jakości amorka.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 01:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Kenobi juz napisał dlaczego tlucze wiec napnij na próbę mocniej drążki skretne (pamietaj ile obrotów nakretki zrobiłeś bo to wplywa takze na geometrię) i zobacz czy jest lepiej. Ja sobie dobralem podatnosc przodu do typowego obciążenia, a amorki (nowe) mają tylko gasic bujanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 kwietnia 2017, 08:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
pawstrze napisał(a):
Koledzy, wstawiłem nowe amory - na pusto jest OK. Jednak po załadowaniu 9 osobami, jak przejeżdżam niezbyt ostrożnie przez leżącego policjanta, to przód dobija, słychać uderzenie. Co może być przyczyną?

Nie raz nie wychowalnym przed spowalniaczem i mam podobne efekty ale uważam że to moja wina czyli szybkiej jazdy,
Im większe obciążenie tym wolniej powinieneś przejeżdżać przez spowalniacze.
Ale tak jak koledzy piszą spróbuj podnieść go na drążkach jednak pamiętaj o powolnym przejeżdżaniu


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB