T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2011, 13:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jednak się zdecydowałem na zakup gazowych Sachsów - dziś kupiłem w wekend zamontuję i opisze swoje wrażenia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2011, 15:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 25 stycznia 2011, 17:45
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 18 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi będziemy mogli porównać wytrzymałość dwóch firm :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2011, 16:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ja jak pisałem wcześniej KYB-y olejowe montowałem dwa razy i każde wytrzymały tylko rok=około 20tyś km
wyniki na trzęsiawkach za każdym razem poniżej 45% sprawności


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 lipca 2011, 20:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ja mam na przodzie sachs olejowy, jakaś paranoja strasznie mięciutkie, w przyszłym miesiącu będą kyb gazowe albo jakieś tuningowe mt-technik lub ta-technik tylko jakoś boję się że te niby tuningowe to złomy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 lipca 2011, 19:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 czerwca 2011, 16:35
Posty: 7
model: T4 1999r.
silnik: 2.5TDI[ACV]

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam koledzy! Co myślicie o amortyzatorach TRW?
http://allegro.pl/amortyzator-tyl-olej-vw-transporter-t4-90-03-i1701347514.html
Używał ktoś? Ma jakieś spostrzeżenia, wiem że hamulce robią dobre ale jak z amorkami?
Jak to jest w końcu z amorkami Monroe? Kiedyś panowała opinia, że to "lipa", a jak jest teraz?
Pozdrawiam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 września 2011, 11:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
A ja bym się trochę głębiej zastanowił nad tymi pomiarami. Wiele lat temu kupiłem auto, w którym walczyłem ze stukami z przodu. W końcu wymieniłem też przednie amortyzatory. Stuki nie ustały więc po 3 dniach pojechałem na taką trzęsiawkę co sprawdza amortyzatory, nie po to żeby je sprawdzić ( bo przecież nowe ) tylko w nadziei, ze na tej trzęsiawce usłyszę gdzie stuka. Jakież było moje zdziwienie, kiedy Pan diagnosta po teście powiedział, że amortyzatory są do wymiany. Nie mniejsze było jego zdziwienie kiedy powiedziałem mu, że kupiłem je 3 dni temu i to w ich firmie :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Ostatnio edytowano piątek, 7 grudnia 2012, 21:02 przez Radauskas, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 lipca 2012, 09:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 maja 2010, 23:19
Posty: 45
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam, dołączam się do tematu. Zmieniłem amortyzatory ponieważ jeździło mi się tak sobie a licznik wskazał ponad 300tyś km. Zaproponowano mi amory Sachs ze względu na gwarancję 2 lata. Założono gazowe Sachsy i stwierdziłem że jeździ mi się gorzej niż na starych. Wysłano mnie na trzęsawki i stwierdzono że amory będą zwrócone do firmy i reklamowane po czy wymieniono mi na nowe. Po zmianie amorów pojechałem na wydruk. Jakież było moje zdziwienie gdy się okazało że te ponownie założone mają jeszcze mniejszą sprawność od tych które zareklamowałem. Na tym teraz mam sprawność przód 62-56%. Te które oddano na gwarancji miały 66-60%. Co panowie na to? Gdzie i jakie amortyzatory kupić aby były OK ?? Co dalej zrobić? Jeździ się tak sobie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 lipca 2012, 10:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
masz opisane, ja zamontowałem sachsy gazowe o nr 170 880 kupione w inter carsie - wyprodukowane w Niemczech - na pudełkach były hologramy
rok czasu na nich jeżdżę - około 20tyś km i nadal po przejściach z KYBami olejowymi banan z twarzy mi nie schodzi


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 lipca 2012, 17:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
A ja w tamtym roku wiosną założyłem gazowe SRL po ok 45 za sztukę z założeniem, że lepsze tanie zamienniki niż totalnie wybite ( a przegląd już za moment) i ze po niedługim czasie zmienię na coś normalnego a te o dziwo do dziś dzień mają się całkiem nieźle.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 12:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 sierpnia 2012, 09:22
Posty: 2
Lokalizacja: Gdynia
opis: 6,9L/100km
model: VW Transporter T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Wszystkich po raz pierwszy.

Będę wymieniał amortyzatory jesienią, na pewno wezmę pod uwagę Wasze opinie, mam tylko pytanie dotyczące charakterystyki zawieszenia.
Czy zmieniając amortyzatory z "twardych" na "miękkie" trzeba wymienić coś jeszcze (sprężyny na przykład) oraz jak mam sprawdzić czy kupuję właściwe, czy producent stosuje jakieś oznaczenia parametrów np. w kodzie danej częsci?
Na 99 procent będę kupował w InterCars nie wiem tylko jeszcze co.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 21:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 sierpnia 2012, 20:13
Posty: 3
model: multivan 94
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam koledzy,
jestem tu nowy ale jeżdżę moim busem już szósty rok i przerabiałem już monroły kayaby i firmy krzak od czterech lat mam sasch i tył kupiłem olejowogazowe jest ok a przód gazowe to w zeszłym roku wymieniłem na olejowogazowe i jest ok trzyma się drogi. Ja następne amorki też wymienie na te same.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 00:58 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
orty


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 23:34 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
InterCars to jedna z najdroższych hurtowni


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 06:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 12 sierpnia 2012, 09:22
Posty: 2
Lokalizacja: Gdynia
opis: 6,9L/100km
model: VW Transporter T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
peter napisał(a):
InterCars to jedna z najdroższych hurtowni


Spróbuj załatwić sobie od jakiegoś zaprzyjaźnionego mechanika kartę zniżkową to wtedy ceny są OK i przede wszystkim dostajesz to za co płacisz. Tanie mięso psy jedzą :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 grudnia 2012, 21:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Czyli stanęło na Sachs ? Mam KYBa gazowe i niedługo po montażu na badaniach technicznych w okolicach 55% wyszły ... Byłem zaskoczony tym bardziej, że na starych wyszło tyle samo, a ja po wymianie dostrzegam różnicę. Na starych przód już podskakiwał i miał tendencje do "kozłowania" na nowych elegancko amortyzuje. Gdzie zatem leży problem ? Te same wyniki pomiarów, inne zachowanie na drodze ? Coś tu jest mocno nie tak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 grudnia 2012, 21:25 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
W starych mogły być wyrobione tuleje gumowe w dolnym mocowaniu amorka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 grudnia 2012, 21:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
podejrzewam, że problem leży w samym pomiarze
niektóre trzęsiawki nie ogarniają dużych, ciężkich samochodów o dwuwahaczowym zawieszeniu - jest to opinia jednego z gości zajmującego się zawieszeniami
czemu nie wiem ale stwierdził ,że jak mi się dobrze jeździ to mam nie wnikać, że na jednej stacji sachsy nowe miały 77%, a na drugiej 66%
zaznaczam, że to nie jest moja opinia tylko powtarzam słowa gościa który robi zawieszenia - co prawda jest dobry

ale w ramach ciekawostki nowe KYB-y olejowe miały na obydwu stacjach poniżej 55% i obydwa stukały


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 grudnia 2012, 21:59 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
Kenobi KYB-y to są robione po to, żeby stukać <01>
Ale fakty są takie, że SACHS w gratisie nie daje takiej obcji jak stukanie, przekonałem się odkąd śmigam na nich. W jednym busie dostawczym dałem wzmocnione SACHS na przód jest naprawdę okey, w osobowym też SACHS gazowe i jest o niebo lepiej niż na poprzednich KYB-ach i Monroea


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 grudnia 2012, 22:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Chyba już wiem gdzie leży problem. Nie wiecie czy diagnosta wprowadza do danych masę badanego układu i masę pojazdu ? Na dobrą sprawę mniejsza siła od dołu (z trzęsiawki) pokaże nieprawidłowe dane. Dlatego tył wychodzi prawie idealnie. Zrobię testa następnym razem i napakuję worków z piaskiem na tył i zobaczymy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lutego 2013, 01:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 25 sierpnia 2011, 21:19
Posty: 26
model: T4
silnik: 2,5 TDI 102KM ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
witam
też czeka mnie wymiana amorków na tyle, i co byście polecili? sprężyny też wymieniać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lutego 2013, 09:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Kenobi napisał(a):
podejrzewam, że problem leży w samym pomiarze

też tak myślę. Dużo zależy od ciśnienia w oponach. Kiedyś miałem na przeglądzie amortyzatory po 53% sprawności. Miałem je zmienić ale przebujałem się jeszcze rok i znów pojechałem na przegląd ale za namową mechanika przed pomiarem spuściłem ciśnienie w oponach do 1,6. Pomiar wykazał 60% sprawności. Czyli po roku jeżdzenia się poprawiły <01> . Amorki zmieniłem po przeglądzie.Była to osobówka Mazda. W innym moim aucie kiedyś zrobiłem ten sam patent.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB