T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2012, 14:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 19:56
Posty: 17
model: VW T4
silnik: 1,9 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, jakiś czas temu zauważyłem wycieki od spodniej strony silnika. Udałem się do serwisu i pan serwisant stwierdził, że to pompa podciśnienia vacum jest do wymiany. Zakupiłem ową pompę i zastanawiam się czy nie dało by się jej samemu wymienić? Czy tj. trudne zadania. Gdzie się znajduje owa pompa? Wydaje mi się, że znajduje się w dolnej części silnika przykręcana jest do bloku silnika po lewej stronie stojąc przodem przed busem. Zakupiona pompa wygląda tak jak na fotce poniżej.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8564f.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 lipca 2012, 21:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Po czym wnioskujesz, że pompa do wymiany?

U mnie jak podciekała to wystarczyło uszczelnić dekiel.

Pompa znajduje się w głębi silnika po prawej stronie stojąc przed autem.
Obrazek
http://t4-wiki.de/wiki/Vakuumpumpe


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 lipca 2012, 12:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Przykręca się 1 śrubką. Jeśli podcieka to wymieniasz tylko 2 oringi i jest sucho. Koszt - kilka złotych.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 lipca 2012, 11:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 19:56
Posty: 17
model: VW T4
silnik: 1,9 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Tak mi serwisant powiedział, że pompa do wymiany nie znam się na tym dlatego pytam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 lipca 2012, 17:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Dzisiejsi mechanicy to "wymieniacze" a nie "naprawiacze"


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 lipca 2012, 18:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Mi też "serwisant" powiedział, że vaku do wymiany za parę stówek a wystarczyło ją uszczelnić i działa do dziś ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 lipca 2012, 21:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 19:56
Posty: 17
model: VW T4
silnik: 1,9 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
OK, czyli trzeba szukać oringów pompy vacum? Można to samemu wymienić?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 października 2014, 20:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pytanie w temacie, zabrałem się ostatnio za wyjęcie vakum, bo dosyć cieknie na łączeniu z silnikiem.
Odkręciłem to kowadełko co ją trzyma (zabawy co nie miara, ze względu na brak miejsca) i nie dałem rady jej wyjąć i musiałem odpuścić temat bo czas gonił. Jakieś rady jak sobie z tym poradzić?
Z tego co się orientowałem trzeba potem trafić w napęd pompy oleju przy montażu (co podobno może się nie udać), słyszałem też że trzeba rozrząd rozpiąć i wałek pośredni aby ją wyciągnąć ale naprawdę nie chce mi się w to wierzyć.

Foto poglądowe
Obrazek


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 października 2014, 21:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Temat lekko pokrewny: viewtopic.php?f=6&t=4718


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 października 2014, 22:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Wyciągałem kilkukrotnie i montowałem bez problemów większych. W ETCE masz rozmiar oringu pod którym się poci podany. U mnie też pociiła się u góry - dekiel na 3 śruby i tam też jest oring.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 października 2014, 15:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie wiem w takim razie co robiłem źle ale mogłem jedynie kręcić nią minimalnie w osi a za nic nie chciała wyjść do góry.

PS Jeden warsztat sobie zawołał za uszczelnienie tego 350zł <śmiech> <32>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 marca 2018, 09:07 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 czerwca 2014, 05:00
Posty: 147
Lokalizacja: Katowice
model: 2001
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 3 razy
temat już bardzo stary jednak dla mnie aktualny
jak wyjąć i ponownie zamontować tą pompę,można napotkać po drodze na jakieś problemy?
u mnie cieknie olej z pod górnego dekla chciałbym wymienić te 2 oringi..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 maja 2018, 23:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
kolego Probe pamiętasz może jaki oring dobierałeś pod dekiel vacum do abl-a?czy trzeba kupić oryginał.znalazłem że oryginał wg etki ma 58,7x2.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 maja 2018, 23:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Brałem oba z aso


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 maja 2018, 14:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
aha.ja do najbliższego ASO VW mam 60km więc pozostaje coś podobnego w sklepie z oringami dopasować i będzie git.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 maja 2018, 19:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ori oringi są zielone jak te do klimy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 maja 2018, 20:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 336
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 25 razy
ten na dekiel też zielony?to znaczy że w NL już ktoś wymieniał bo mój był czarny i rozleciał się na kawałki przy próbie wyjęcia,albo tak zmienił kolor :mrgreen:


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 maja 2018, 09:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Też


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB