T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 13:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
ja mam na słupku przy lewych dzwiach tabele i tam mam pokazane trzy wymiary
205/60/16c 215/60/16 99H 225/60/16 102H
czyli nie musza byc z literka ''C'' tylko ze to multivan,a jak zobaczyłem transportera 9osobowy ma tylko jeden wymiar 205/65/15c.
brat multivana kupil w niemczech na normalnych 205/60/16 91h i przejezdzil juz dwa sezony i nie widac zeby jakos nadmiernie sie scierały.ale to ryzyko bo ubezpieczalnia moze miec juz cos do zarzucenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 14:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
toudi100 napisał(a):
brat multivana kupil w niemczech na normalnych 205/60/16 91h i przejezdzil juz dwa sezony i nie widac zeby jakos nadmiernie sie scierały..



Nie chodzi o to ,że się będą ścierały za szybko,tylko czy wytrzymają !!!!!! 91h-nośność jest stanowczo za mała . Taką nośność mają małe osobówki. Ja swego czasu jeżdziłem na 18' 225/40 94w XL i oponka nie wytrzymała i porobiły się baloniki na zewnątrz opony. Potem kupiłem 235/40/R18 99j XL i było OK . Na wiosne ,jak autka nie sprzedam to będą 19' z oponą 245/40/R19 i 99j <zakochany>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 października 2010, 16:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
wytrzymają wytrzymają 3 lata i nic


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 13:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
PATRYCY50 napisał(a):
przedewszystkim róznica pomiedzy oponami zwykłymi a z indeksem C jest taka że te z indeksem wytrzymają dłużej, wolniej sie bedą scierały, ale tym samym moga miec gorsze własciwosci trakcyjne,.


Róznica w oponach ze znaczkiem C , a zwykłych osobowych jest taka, ze ta ze znaczkiem C jest ośmiokrotnie opasa, dlatego jest opona mocniejsza, która sama w sobie więcej waży juz i dlatego musi być głośniejsza z powodu ilości mieszanki z której sie składa. Scieralnośc nie ma tutaj nic do gadania. Opony 17" , 18" zawsze będą sie szybciej ścierały i to nawet w osobowych autach. Juz nawet 16" szybciej się beda scieraly jak opony 13" , 14" , 15". W Sprinterze 16" opony Continental ze znaczkiem C po przebiegu 30kkm juz są starte do wysokości bieznika 4,8mm (nowa , ten model ma 9mm) wszystkie 6 sztuk . Im szersza opona , o większej średnicy tym więcej gumy i więcej tarcia o podłoze. Takie opony zawsze zetrą sie szybciej. Mi sie to nie podoba poniewaz w sprinterze starym modelu na 15" oponach sie przejeżdzało 100~110kkm na oponach , a w tym nowym to jak wytrzymaja połowę czyli jeden sezon to wszystko :/.

Jak ktoś chce opony "C" letnie z wzorem bieżnika takim zblizonym do osobwych to w tej chwili chyba tylko Nokian Hakka C Van jest z takim (bardzo podobny bieznik mają , jak nie identyczny modelu opony typowo osobowej Nokian i3) . Są ciche , cichsze niż Michelin i z asymetrycznym bieznikiem. Ja teraz własnie chyba dlatego ze bieznik mają zblizony do osobowych aut zakupie je na lato do jednego busa. Są to opony do mniejszych/lzejszych dostawczaków , typu T4 , Ducato/Boxer/Jumper , Sprinter 2**/LT28. Albo Hankook RA14 , równiez opona cicha jak na opone wzmocnioną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 20:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
ja latam na 18 i troszkę było by trudno o C ale skoro indeks szybkości pozwala latać 240 km/h to tymbardziej t 4 da rade :)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 listopada 2010, 10:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 16 listopada 2010, 21:36
Posty: 57
Lokalizacja: Oslo Siedlce
opis: Kocham moje T4
model: t4 caravelle
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Tak poczytalem powyzej i co do Skandynawii np. niewazne czy osobowka czy dostawczy t4 ma miec c na ogumieni seryjnym. Inne ogumienie w moim przypadku 255\40\18 tyl 245\40\18 przod nie ma c i nie musi miec. Bylem na przegladzie i wszystko gra a tutaj w Norwegi robia zupelnie inaczej przeglady niz u nas w Polsce. Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 stycznia 2011, 15:17 
Witam wszystkich.Jestem nowym na forum mam na imie Arek jestem z Bielska-Białej i pomykam sobie TRANSPORTEREM 9 OSOBOWYM T4 2,5TDI 75kw 102km ACV z 1999r.Chciałem wyrazic swoja pierwsza opinie na temat opon.
Najlepsze rozwiazanie to jezdzic na takich jak w instrukcji obsługi i wtedy nie ma problemu.Wzmacniane sa o tyle lepsze ze tak jak poprzednicy mniej sie scieraja i sa mniej narazone na uszkodzenia typu wjechanie w dziure lub na kraweznik (wyskakuja bąble i opona do wy...) poza tym opona jest z twardszej osnowy i gumy wiec rozniez nie "zmeczy" sie szybko i nie doprowadzi do wystrzału.Polecam do t4 wzmocnione ja osobiscie kupilem nowe wzmocnione savy na przod i nie narzekam z tym ze nie smigam predkosciami kosmicznymi.Pozdrawiam


Góra
   
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 stycznia 2011, 14:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 maja 2010, 23:19
Posty: 45
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam. To i ja dorzucę coś od siebie. Kupiłem Caravelkę na zimowych 15" stalowych. Jeździ się na nich tak, że tylko czekam aż wrzucę moje koła na lato tj: Michelin 245/45/18 100W Extra Load. Wtedy zaczyna się jazda. Auto się nie kładzie, siedzi jak naleśnik mimo iż to 102KM. Komfort jazdy i trzymania w zakrętach wprost nie do opisania. Niestety duży minus na dziurach i progach (niska opona). Z racji iż taki profil a nie inny nigdy bym nie założył opon nie wzmacnianych. Gdyż te wzmacniane są na ciężar 800kg na oponę. W razie w opona ma wytrzymać a nie pęknąć i nie wiadomo co dalej. Jak ktoś przezorny to kupuje wzmocnione opony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lutego 2011, 15:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 13:21
Posty: 3
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam kolega JOHNSON ma rację jak będziecie się trzymać tego co na orginalnej naklejce jest napisane to na pewno nikt się nie przyczepi
jak jest napisane 97s lub 98s (jest to indeks nośności) jak w moim przypadku to bez sensu kupować opony z C indeksem bo są droższe
jak producent auta nie wymaga takich.

Osobiście mam Sawy 195/70 R15 97S zima. Nowa kosztuje ok.220zł. i święty spokój na pare sezonów
POZDRO.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2012, 10:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 24 grudnia 2011, 14:48
Posty: 7
model: transporter
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich użytkowników . Jestem świeży na forum ale od jakiegoś czasu zaglądam i czytam .Więc pora na pierwszy krok. Pytanko - Posiadam T4 97r. long , jaki powinien być indeks nośności opon jeżeli nie są C , chyba że w takim aucie przymusowo muszą być C ? Kiedyś gliniarz świecił mi latarą po gumach i szukał C miałem wtedy T3 pozdrawiam !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 stycznia 2012, 12:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
kolego czytałeś ten temat od początku ??
chyba nie, bo odpowiedź masz na pierwszej stronie !!


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 19:56
Posty: 96
Lokalizacja: Przybiernów
model: transporter
silnik: 1,9 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ja kupilem do swojego kiedys sava trenta 185 15 c i zrobilem na nich juz ponad 15 tys. nie widac zeby sie zuzywaly i sa chyba ciche bo oprocz silnika podczas jazdy nic wiecej nie słysze. no i cena byla atrakcyjna bo chyba jakos 200 za szt placilem. wiec chyba nie ma co przesadzac z oponami za 5 stow i wiecej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 stycznia 2012, 21:53 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Ja na SAVA'CH TRENTA zrobiłem 100 000 km, na tyle jeszcze są "prawie" nówki, ale co do tematu to z indeksem C


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 10:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2011, 21:27
Posty: 55
model: multivan
silnik: 2.4

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Witam wszystkich forumowiczów:) Mam pytanie dotyczące opon. Mianowicie jakie dokladnie oponki są dopuszczalne. Posiadam opony 16" o oznaczeniu C oraz 15" rainforest. Moj t4 w dowodzie ma wpisane, że jest to auto osobowe i z tego co wynalazłem w internecie to nie ma obowiązku posiadania opon C?!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 10:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
na początku tematu Sterciu opisał kiedy trzeba mieć C -> jeśli masz samochód ciążarowy w dowodzie, jeśli osobowy to najlepiej opony z symbolem RF lub XL, jak założysz opony z indexem większym niz 97 to też wg mnie bedzie dobrze
DMC Twojego samochodu podziel przez 4 i szukaj jaki indeks na oponie odpowiada ilorazowi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 11:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
pacark napisał(a):
DMC Twojego samochodu podziel przez 4 i szukaj jaki indeks na oponie odpowiada ilorazowi


to moim zdaniem jest bzdura

po drugie ja też mam w dowodzie, że osobowy, a na słupku na wlepce, że dopuszczalne opony mają mieć indeks RF lub C


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 14:12 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
W swoim aucie /Multivan syncro, 2,4D/ mam dmc 2.605. Jeżdżę na oponach 205/15/70 /obwód o 4% większy niż standardowych 195/70, ale prędkość mi pokazuje taką samą, jak GPS/, a indeks nośności/prędkości 95S. Czyli V dopuszczalne to 180 km/h /ja swoim autem mogę maksymalnie 135/, a nośność opony to 690 kg. Czyli 690 x 4 = 2.760, o 155 kg więcej niż dmc. Zatem pytanie - czy te opony dla mojego auta są legalne? Bo na naklejce przy przednich drzwiach mam dla opon 195/15 podany indeks 97, dal 205/15 indeks 99, a dla 215/15 nawet 102. Zaznaczam, że samochód jest wg VIN oryginalnym Multivanem. Więc dlaczego ten indeks na nalepce jest niepotrzebnie duży i dlaczego rośnie w miarę zwiększania szerokości opon?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 14:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
srokkka napisał(a):
czy te opony dla mojego auta są legalne?


formalnie legalne jest to co znajduje się na oryginalnej wlepce


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 14:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
Kenobi dlaczego uważasz ze bzdura?
sam wyliczysz jaki min indeks ma mieć Twoja opona, oczywiście że najbezpieczniej jest patrzeć na wklejkę, ale jest jakis przepis że masz mieć takie opony jak na wklejce?

czy właściciele cięższych aut od mojego np S-klas, A8, BMW7er stosuja opony RF lub XL? chyba raczej nie, sam mam takie od W220 i maja indeks 98H bez extra load

zresztą tutaj jest wszystko
http://www.oponeo.pl/artykul/jak-czytac ... wzmacniane


Ostatnio edytowano poniedziałek, 30 stycznia 2012, 14:51 przez pacark, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 14:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
po pierwsze nacisk na koła nigdy nie jest rozłożony równomiernie nawet przy nie poruszającym się samochodzie,
po drugie przy osiągnięciu maksymalnego DMC, w czasie jazdy chwilowy nacisk na poszczególne koła może znacznie przekroczyć wartość DMC dzielone na 4, np podczas zakrętów nacisk na zewnętrzne koła względem skrętu będzie większy niż 1/4 DMC


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękowali: 2 bartek__ (wtorek, 13 marca 2018, 22:30) • SteffoV8 (wtorek, 7 lutego 2012, 01:10)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB