T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 14:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
dlatego zaleca sie wiekszą nośność zakładanych opon


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 15:46 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi - tak, oczywiście, nacisk chwilowy na koło może być większy niż dmc/4. Ale przecież te indeksy nośności czemuś służą. Czy te indeksy nie mają w sobie już współczynnika bezpieczeństwa na nacisk chwilowy? No i najważniejsze:gdzie jest napisane, w jakim akcie prawnym, że obowiązuje fabryczna naklejka, a nie znaczek na oponie? No i dlaczego Multivan ma mieć takie same opony jak ciężarowe T4? Dlaczego na naklejce są różne indeksy dla różnej szerokości opon? I to zdawałoby się wbrew logice - im opona szersza, tym indeks wyższy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 15:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
srokkka napisał(a):
Dlaczego na naklejce są różne indeksy dla różnej szerokości opon? I to zdawałoby się wbrew logice - im opona szersza, tym indeks wyższy...

nie wiem niestety

srokkka napisał(a):
No i najważniejsze:gdzie jest napisane, w jakim akcie prawnym, że obowiązuje fabryczna naklejka, a nie znaczek na oponie

tu chodzi o homologację samochodu, na wlepce masz rodzaj opon na jakie producent ją uzyskał, jeśli nie ma wlepki ta informacja powinna się znajdować się w instrukcji obsługi
czyli zmiana opony powinna się odbyć tylko i wyłącznie w ramach indeksów nośności, które przewidział producent samochodu w jego homologacji

z dostępnych mi samochodów które wiem na jakich oponach wyjechały z fabryki zawsze indeks nośności opony był większy niż DMC dzielone na 4
u mnie na wlepce jest tylko jeden rozmiar opony 205/65 15 co do indeksu nośności to zajrzę bo nie chce wymyślać, na pewno C i jeszcze jakiś
znajomy ma blaszaka longa i tam jest tylko 205/65 15C 102/104


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 17:28 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi - czy jesteś pewien, że na nalepce jest to, co w homologacji modelu? A może to, co producent zaleca, ot tak, na wszelki wypadek, a prawnie obowiązujące jest to, co na oponie? Bo w instrukcji rozmiar i indeks opony nie jest wymieniony oddzielnie, jako jedyne do stosowania, a występuje tylko w tabeli ciśnień dla poszczególnych opon. Czyli w szczegółowej instrukcji, w której dużo tekstu jest poświęcone bezpieczeństwu, nie ma ani słowa, jakie opony są, a jakie nie są możliwe do stosowania.
Podobnie na naklejce też nie jest napisane, że tylko takie opony, a innych nie wolno, tylko jak w instrukcji, podane są ciśnienia dla różnych opon.
Dla mnie jest logiczne /co nie znaczy, że tak musi być.../, że producent opon zaznaczając na oponie indeks nośności i prędkości tym samym daje gwarancję, że samochód o odpowiednim dmc /indeks x 4/ do prędkości określonej odpowiednią literką nie przeciąży opony. Ani przy hamowaniu, ani na zakrętach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 19:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Kenobi napisał(a):
srokkka napisał(a):
czy te opony dla mojego auta są legalne?


formalnie legalne jest to co znajduje się na oryginalnej wlepce


Wlepki były różne, możesz sobie wlepkę inną w ASO kupić. Opony muszą być takie, jakie dopuszcza producent w homologacji samochodu. A że połowa samochodów na naszym rynku takiego dokumentu nie posiada (tzn właściciele ich nie posiadają) to inna brocha. Pracę mam taką, ze m.in kupuję nowe samochody i do każdego mam wyciąg ze świadectwa homologacji. W co poniektórych autach producent wskazuje 2 rozmiary opon, w innych zaś nawet 8-9.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 20:55 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Drodzy koledzy. Dziękuję za wyjaśnienia, ale wciąż mam wątpliwości. Trudno mi się zgodzić, że opony muszą być zgodne ze świadectwem homologacji, bo kierowca/właściciel na ogół takiego świadectwa nie ma, więc skąd może wiedzieć, a przede wszystkim w instrukcji obsługi auta nie ma żadnego kategorycznego stwierdzenia, jakie opony są dopuszczone dla danego auta. To że jest tabela, podająca zalecane ciśnienia w niektórych typach opon, wcale nie świadczy, że inne typy są niedozwolone technicznie lub nielegalne. Uważam, że tabelka to tylko zalecane ciśnienie dla niektórych typów opon. Wciąż mam poczucie, że po to na oponach są oznaczenia, aby każdy mógł sprawdzić, czy dana opona nadaje się do danego auta. Zresztą to widać po nalepce w moim samochodzie. Jest to Multivan syncroo z silnikiem AAB, katalogowa prędkość maksymalna to 136 km/h. Więc po co mi opony dopuszczające prędkość 180? Wystarczyłyby opony z indeksem prędkości N /do 140/. Ale w naklejce mam S. Firma sobie moim kosztem /bo cena opon rośnie wraz z rosnącym indeksem/ zaszalała. Więc co, jeśli będę miał inną literkę, "mniejszą", to nielegalnie? Sądzę, że analogicznie jest z indeksem nośności - firma napisała sobie tabelkę oderwaną od rzeczywistości, a dane techniczne pozwalają na oponki 95, a nie 97 czy 102. Więc na koniec jeszcze raz pytanie: czy jest akt prawny, zmuszający do stosowania opon wg tabelki na naklejce?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 22:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
srokkka napisał(a):
Więc na koniec jeszcze raz pytanie: czy jest akt prawny, zmuszający do stosowania opon wg tabelki na naklejce?


jest tak, że samochód ma jeździć na oponach zgodnych z homologacją i tyle dla jednych modeli to są dwa rozmiary dla innych 10
i to co jest w instrukcji lub wlepce jako zalecane to na pewno jest w homologacji


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: michu1u (piątek, 16 czerwca 2017, 15:11)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 stycznia 2012, 23:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Jeśli byłoby tak, jak piszesz, to na wlepce i w instrukcji byłoby napisane, że jazda na innych oponach jest zabroniona. A tymczasem nawet w obszernej instrukcji nie ma słowa o tym, że opony muszą być takie i żadne inne. W instrukcji i na wlepce są podane ciśnienia dla konkretnych rozmiarów opon, a nie jest podane, że tylko te opony są dozwolone. To jest różnica!
Dla poparcia swojego zdania, zacytuję kilka słów z książki H.R Etzold "VW Transporter. Sam naprawiam samochód". Oto cytat: "Wymiary opon i obręczy oraz ciśnienie w ogumieniu zależą między innymi od zastosowanego silnika, podwozia, wyposażenia i obciąże ia samochodu. Przedstawiciele handlowi Volkswagena informują, jakie wymiary opon i obręczy są zalecane do danego modelu samochodu" Zwróccie uwagę na słowo - zalecane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 stycznia 2012, 15:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 listopada 2011, 21:26
Posty: 38
Lokalizacja: Chorzów
model: t4
silnik: 2.4D

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie, zamiast się sprzeczać może pokaże wam jak wyglądają efekty jazdy bez wzmocnienia na oponach KUMHO :)
Zakupiłem Sava Trenta 195/70/R15 C
http://www.fotoszok.pl/show.php/821068_dsc008502.jpg.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 stycznia 2012, 16:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
a cos więcej o tych kumho?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 stycznia 2012, 17:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Wyjaśnimy coś , auto w homologacji ma podane rozmiary opon na jakich powinno jeździć. Jednak w przypadku założenia innych opon praktycznie nic kierowcy nie grozi w tej chwili. Jednak jak poczytacie dokładnie regulaminy (warunki ubezpieczenia) firm ubezpieczeniowych to maja zwykle napisane ze ogumienie musi byc zgodne z warunkami homologacji danego pojazdu. I tu jest ten szkopuł , jezdzić mozna na innych ale w przypadku spowodowania chociazby kolizji i jak ubezpieczyciel stwierdzi ze auto ma niewlasciwe ogumienie to może odstąpic od wypłaty odszkodowania.... I tu się mozna z nimi sadzic do woli , powinno się przeczytac warunki ubezpieczenia przed podpisaniem umowy ubezpieczeniowej a nie dopiero po podpisaniu...


Ostatnio edytowano wtorek, 31 stycznia 2012, 17:14 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 stycznia 2012, 21:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Sterciu napisał(a):
Jednak w przypadku założenia innych opon praktycznie nic kierowcy nie grozi w tej chwili.

Upierdliwy policjant zabierze dowód i czeka cię kontrola na stacji diagnostycznej.
Sterciu napisał(a):
Jednak jak poczytacie dokładnie regulaminy (warunki ubezpieczenia) firm ubezpieczeniowych to maja zwykle napisane ze ogumienie musi byc zgodne z warunkami homologacji danego pojazdu.

Dotyczy AC, 90% użytkowników T4 z racji wieku i wartości nie wykupuje polis AC.
Sterciu napisał(a):
jak ubezpieczyciel stwierdzi ze auto ma niewlasciwe ogumienie to może odstąpic od wypłaty odszkodowania.... I tu się mozna z nimi sadzic do woli

W likwidacji z OC sprawcy opon nie ma prawa się czepić. Jedyna możliwość kiedy z OC ubezpieczyciel może się wypiąć to brak badania technicznego, nietrzeźwy kierownik lub niepotwierdzenie okoliczności przez sprawcę.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 lutego 2012, 00:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
b8tz napisał(a):
Sterciu napisał(a):
Jednak w przypadku założenia innych opon praktycznie nic kierowcy nie grozi w tej chwili.

Upierdliwy policjant zabierze dowód i czeka cię kontrola na stacji diagnostycznej.
[/quote]

Jezdziłem na oponach bez znaczka C i bardzo , ale to bardzo wiele kontroli miałem i nigdy sie nie czepiali opon , więc smiem twierdzic ze gliniarze olewają to , no chyba ze chce się naprawde do vzegoś przyczepic i zabrac dowód , ale wtedy znajdzie milion innych powodow do zabrania. Inna sytuacja jest natomiast za granicą , gdzies na opony czesto patrzą podczas kontroli...


Cytuj:
Sterciu napisał(a):
Jednak jak poczytacie dokładnie regulaminy (warunki ubezpieczenia) firm ubezpieczeniowych to maja zwykle napisane ze ogumienie musi byc zgodne z warunkami homologacji danego pojazdu.

Dotyczy AC, 90% użytkowników T4 z racji wieku i wartości nie wykupuje polis AC.
Sterciu napisał(a):
jak ubezpieczyciel stwierdzi ze auto ma niewlasciwe ogumienie to może odstąpic od wypłaty odszkodowania.... I tu się mozna z nimi sadzic do woli

W likwidacji z OC sprawcy opon nie ma prawa się czepić. Jedyna możliwość kiedy z OC ubezpieczyciel może się wypiąć to brak badania technicznego, nietrzeźwy kierownik lub niepotwierdzenie okoliczności przez sprawcę.


Nie zgodze sie z Tobą bo juz przerabiałem temat wyplaty z OC odszkodowania... Doczepili się braku opon ze znaczkiem C , powołoywali sie na OWU. Sprawa rozstrzygnięta została przez sąd i sąd wydał wyrok na korzyśc ubezpieczyciela.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 02:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 13:08
Posty: 47
Lokalizacja: Tłuszcz
model: ABL
silnik: 1,9TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
po pierwsze nacisk na koła nigdy nie jest rozłożony równomiernie nawet przy nie poruszającym się samochodzie,
po drugie przy osiągnięciu maksymalnego DMC, w czasie jazdy chwilowy nacisk na poszczególne koła może znacznie przekroczyć wartość DMC dzielone na 4, np podczas zakrętów nacisk na zewnętrzne koła względem skrętu będzie większy niż 1/4 DMC


Jestem tego samego zdania! <brawo> do tego dochodzi nie zawsze równo rozstawiony ciężar naszego pakunku..
Ja obecnie sobie chwalę oponkę całoroczną Matador MPS320 Maxilla 195/70 R 15C 104/102R z tymi indeksami na POLSKICH dziurawych drogach prędzej wachacz pęknie jak opona :P
A po 30tyś wyglądają tak:
http://www.occur.pl/images/7339d9fa/a3f1d3a0/6685c6b5e5.JPG

Pozdrawiam


_________________
He Who Must Die, Must Die In The Dark, Even If He Sells Candles


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 13:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 grudnia 2011, 19:56
Posty: 72
Lokalizacja: Tczew
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 2 razy
To nie jest opona na śnieg :

Nowa i nowoczesna opona Matador MPS320 Maxilla M+S, skonstruowana z myślą o małych i dużych samochodach dostawczych, nadaje się idealnie do stosowania latem, a nawet podczas pierwszych przymrozków, dlatego z powodzeniem może być stosowana jako opona całoroczna, gdy zima przejdzie łagodnie. Opona MPS320 Maxilla M+S znakomicie sprawuje się w transporcie regionalnym i dalekim. Z jednej strony otrzymaliśmy produkt cichy, lekki i niezwykle ekonomiczny, z drugiej niebywale trwały. Układ klocków o zróżnicowanej wielkości oraz trzy szerokie rowki wzdłużne gwarantują pewność i bezpieczeństwo na każdej nawierzchni.


_________________
T4 1,9 TD ABL autolaweta

Multivan 2,4 D AAB

i inne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2012, 15:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 13:08
Posty: 47
Lokalizacja: Tłuszcz
model: ABL
silnik: 1,9TD

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Na śniegu właśnie muszę pochwalić, że dają radę wyśmienicie podobnie jak i na mokrej nawierzchni ale na lodzie to bardzo kiepsko..
Polecam te oponki ze względu na naprawdę dobrą przyczepność w różnych warunkach za rozsądną cenę :D
A co do tematu to jak ktoś wozi Teczką ciężary na pace bądź dachu to lepiej nie żałować parę groszy na indeks nośności bo
zdrowie i życie nasze i innych...


_________________
He Who Must Die, Must Die In The Dark, Even If He Sells Candles


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 13:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 stycznia 2012, 13:40
Posty: 139
Lokalizacja: Rzeszów
model: Multivan T4 Classic
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
a co powiecie o tych oponach, ??

http://www.oponeo.pl/dane-opony/west-la ... 02-100-t-c


_________________
T4 Multivan 2,5 TDi
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 13:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
coyot napisał(a):


Chinol , klasa budzetowa więc nie ma co się spodziewac wodotryskow po nich... Osobiście wolałbym kupic rozmiar węzsze , a za ta kwotę kupisz juz Nokiany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 15:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 stycznia 2012, 13:40
Posty: 139
Lokalizacja: Rzeszów
model: Multivan T4 Classic
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
potrzebuje coś budżetowego, Multika używam tylko i wyłącznie jako osobówki, ja, żona i 2 małych dzieci, rocznie kręce jakieś 15 000 km, więc nie potrzebuje cudów :)

co doradzacie


_________________
T4 Multivan 2,5 TDi
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 16:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
szukałbym dobrych opon całosezonowych, zimówki sprzedałbym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB