T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:25

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 lipca 2010, 21:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:11
Posty: 68
Lokalizacja: SO
model: multivan
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
w innym temacie probe041 napisał mi że mam źle założone opony z przodu. Po przeczytaniu posta szybko poleciałem do auta i... okazało się że z tyłu są tak samo założone. Niestety po ciemku nie dojrzałem żadnych strzałek kierunkowych ale dało mi to do myślenia....

tył był zakładany przez poprzedniego właściciela a przód w tym roku i przez inna firme a mało tego przednie opony zakładali na felgi nie widząc auta także nie ma mowy żeby założyli tak bo tył też jest tak założony....

przejrzałem jeszcze kilka ofert sklepów internetowych z oponami i ze zdjęć moge wnioskować że jest OK - no ale ja się nie znam więc może wypowiedzą się FACHOWCY czy mam dobrze założone czy źle?

moje opony
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/20d ... c40c2.html

opony w sklepie
http://goodride.pl/oferta_osobowe.php te na samym dole po lewej
http://www.nokaut.pl/opony/goodride-sa- ... -94-w.html

z góry dziękuje za pomoc


_________________
Lepiej milczeć i być uważanym za idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 lipca 2010, 22:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:54
Posty: 237
Lokalizacja: Poznań
opis: T4 RULEZ :)
GG:9848000
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 TDI 180 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Na oponce powinno być napisane outside czyli zewnątrz albo inside wewnątrz
jeśli masz napis outside od strony zewnętrznej to masz ok wszystko sprawdź i po kłopocie


_________________
Młotek + Przecinak = RUSKI KLUCZ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 lipca 2010, 23:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
na 100% gumy kierunkowe sprawdz jakie oznaczenia masz na oponie tak ja przedmówca radzi


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 lipca 2010, 08:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Cytuj:
przód w tym roku i przez inna firme a mało tego przednie opony zakładali na felgi nie widząc auta także nie ma mowy żeby założyli tak bo tył też jest tak założony....
Wydaje mi się, że gdybyś zamienił prawe przednie koło z lewym przednim to byłoby ok.

Na oponie powinieneś mieć napis OUTSIDE i
Kod:
strzałki
w którym kierunku ma się kręcić opona w czasie normalnej jazdy.

Co do tego że zakład zakładał te opony na felgi, to każdy się też może pomylić. Zakładałem ostatnio opony kierunkowe do przyczepy (akurat takie się trafiły) i gość musiał poprawiać przy mnie bo źle opony pozakładał i sam potem przyznał mi rację.

Moim zdaniem tak jak masz teraz założone nie jest dobrze. Może dla pewności jak dzisiaj nic nie dojrzysz to zrób zdjęcie tej opony, może się coś wymyśli.

Zresztą popatrz na to zdjęcie

Obrazek

Teoretycznie to jest przednie prawe koło stojąc przed autem.

No a jeśli wyjdzie, że nie mam racji to z góry przepraszam za zamieszanie <57>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 lipca 2010, 15:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:11
Posty: 68
Lokalizacja: SO
model: multivan
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
sprawa z oponami wyjaśniona - założone są zgodnie z napisami

autoholik - dzięki za cenne informacje - niestety wszyscy nie musimy się znać na wszystkim - od tego są fachowcy

Probe041 Tobie też musze podziękować - bez Ciebie bym się nie zainteresował tym tematem- a że wyszedłem wieczorem sprawdzić opony - nie szkodzi - podróże kształcą <sarkastyk>

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14c ... 2a29c.html


_________________
Lepiej milczeć i być uważanym za idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 lipca 2010, 15:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:54
Posty: 237
Lokalizacja: Poznań
opis: T4 RULEZ :)
GG:9848000
model: MULTIVAN
silnik: 2.5 TDI 180 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Od pomocy są właśnie koledzy z forum . Dobrze że się sprawa wyjaśniła pozytywnie


_________________
Młotek + Przecinak = RUSKI KLUCZ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 lipca 2010, 22:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Znaczy się Probe041 namieszał ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lipca 2010, 11:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
b8tz napisał(a):
Znaczy się Probe041 namieszał ;)
Dalej uważam że szymon79 ma źle założone opony

Co prawda masz napis OUTSIDE po zewnętrznej stronie ale jak dla mnie masz na odwrót założone koła. Tzn nieodpowiednio ze strzałkami kierunkowymi które powinieneś mieć. Gdybyś jeździł autem do tyłu to ok <wink> , ale teraz masz je założone w drugą stronę

Najprościej zamienić lewe koło z prawym wtedy powinno być prawidłowo

Obrazek

Powinieneś mieć bieżnik w tak sposób [V] a teraz masz tak [^]


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lipca 2010, 12:28 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Probe041 napisał(a):


Najprościej zamienić lewe koło z prawym wtedy powinno być prawidłowo



Metoda może być skuteczna ale tylko dla opon z niewielkim przebiegiem. Dla opony już "ułożonej" w jednym kierunku takie rozwiązanie może być szkodliwe ponieważ zmieni się kierunek rotacji opony. Osnowa tego nie lubi i opona może ulec nieodwracalnemu uszkodzeniu.
Decyzja należy do posiadacza, jeździć z założonymi na odwrót czy zaryzykować i obrócić...


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 lipca 2010, 22:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 99

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Wydaje mi się że nie robi się opon asymetrycznych kierunkowych. Producenci musieliby wytważać opony "prawe" i "lewe". Są albo asymetryczne, albo kierunkowe. Ale głowy nie dam sobie uciąć <nonono>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 września 2010, 18:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Nie należy mylić dwóch różnych pojęć. Mogą być opony niesymetryczne, które mają stronę wewnętrzną i zewnętrzną. Takie opony należy odpowiednio zakładać na felgi, ale prawidłowo założone można zamieniać prawe/lewe koło. Mogą też być opony kierunkowe - w tych prawidłowy kierunek toczenia zawsze znaczony jest strzałką. Taka opona założona na felgę może być montowana albo tylko po prawej, albo tylko po lewej stronie auta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 września 2010, 19:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 9 maja 2010, 15:38
Posty: 20
model: Multivan 95
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Dalej uważam że szymon79 ma źle założone opony
Najprościej zamienić lewe koło z prawym wtedy powinno być prawidłowo
Powinieneś mieć bieżnik w tak sposób [V] a teraz masz tak [^]
slimak napisał(a):
Metoda może być skuteczna ale tylko dla opon z niewielkim przebiegiem. Dla opony już "ułożonej" w jednym kierunku takie rozwiązanie może być szkodliwe ponieważ zmieni się kierunek rotacji opony. Osnowa tego nie lubi i opona może ulec nieodwracalnemu uszkodzeniu.
Decyzja należy do posiadacza, jeździć z założonymi na odwrót czy zaryzykować i obrócić...

Też się zgadzam z Probe4, że masz źle założone koła na samochód (a nie opony na felgi): podczas jazdy (do przodu) bieżnik zamiast odprowadzać wodę na boki, pompuje ją w kierunku środka koła.
Co gorsze, Ślimak też ma rację, że opon które pracowały już w jedną stronę, nie należy przekładać do pracy w drugą stronę (może nie z powodu osnowy, co z sposobu zużywania się ząbków bieżnika).
Ja bym zamienił, kierując się bezpieczeństwem w czasie deszczu. Poza tym w razie wypadku biegły sądowy na pewno to zauważy ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 września 2010, 20:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 29 sierpnia 2010, 20:29
Posty: 19
model: t4 transporter
silnik: 1.9 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Nie ma opon prawych i lewych. Bieżniki ze względu na swoją budowę dzielimy na trzy podstawowe rodzaje: symetryczny, kierunkowy oraz asymetryczny. Opony z bieżnikiem symetrycznym charakteryzują się stosunkowo "prostą" budową, a montujemy je na dowolnej pozycji na aucie. Kierunkowa rzeźba bieżnika, określa nam sposób montażu na samochodzie. Oponę taka montujemy zgodnie z kierunkiem toczenia. Bieżnik asymetryczny jest najbardziej zaawansowany technologicznie. Najprościej można powiedzieć, ze są to dwie opony w jednej. Część zewnętrzna odpowiedzialna jest za trakcję podczas prowadzenia auta w zakrętach, natomiast część wewnętrzna bieżnika odpowiada za odprowadzanie wody minimalizując powstawianie zjawiska aquaplaningu. Zawsze na ścianie bocznej opony umieszczony jest napis określający stronę montażu (napis OUTSIDE musi być widoczny na boku opony po zamontowaniu jej na na feldze w aucie). Bez względu na kształt bieżnika i wygląd opony, strona zewnętrzna ma być na zewnątrz zgodnie z napisem wymienionym wcześniej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 września 2010, 22:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 9 maja 2010, 15:38
Posty: 20
model: Multivan 95
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
karloss napisał(a):
Nie ma opon prawych i lewych.

MKZ 185/65R15 PRAWA+LEWA
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 14:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Opony asymetryczne prawe i lewe tez są , są tez asymetryczne tylko rotacyjne przykładowo Nokian NRHi czy NRVi (bieznik ten sam tylko index prędkosci większy). Kolega w pierwszym poscie ma dobrze załozne opony. To nie są opony asymetryczne tzw rotacyjne ,lub asymetryczne lewe czy tez prawe ,juz tez praktycznie kazda firma oponiarska wychodzi z opon asymetrycznych z oznaczeniem lewa/prawa dlatego ich nie biore nawet pod uwage. To są asymtryczne bezrotacyjne /OUTSIDE-INSIDE/ i napis OUTSIDE zawsze ma być na zewnątrz pojazdu. Co oczywiście patrząc na oponę od przodu pojazdu z lewej strony będzie jedna czesc bieznika odwrotnie szła jak z drugiej strony auta. Ale opony będą załozne prawidłowo. Takie opony nie mają strzałki rotacyjnej z boku. Takie koło można bezproblemowo przelozyc z lewej strony na prawą i bedzie ono prawidłowo załozne. To są opony tzw asymetryczne "bezrotacyjne". Teraz własnie takie opony asymetryczne bezrotacyjne są najbardziej popularnymi oponami jakie mozna kupic.

Inaczej jest z oponami kierunkowymi , których w najwiekszej ilości przypadkow juz sama rzeżba bieżnika wskazuje na to ze są one kierunkowe i na zdrowy rozsądek można patrząc tylko na bieżnik wywnioskowac w którą strone powinny się kręcic ;). Choć są tez zdradliwe opony jak Pirelli W160s która na pierwszy rzut oka może wydawać sie ze jest załozna odwrotnie co w/g rotacji zaznaczonej na oponie nie bedzie prawdą :D.

Są tez opony symetryczne które po załozeniu mogą tez iśc na dowolne koło jak opona asymetryczna bezrotacyjna. Taką oponę w/g instrukcji montazowych w katalogu Michelina zakłada się zawsze datą produkcji na zewnątrz do ewentualnej kontroli organów kontrolnych. Ale to nie u nas w PL , bo kto kontroluje jak stare opony auto ma :D.


Tutaj jest przykład opony asymtrycznej rotacyjnej (Nokian NRHi):
http://opony-samochodowe.com/index.php? ... -50-16-87h

A tutaj jest przykład opony asymentrycznej bezrotacyjnej (Nokian i3):
http://opony-samochodowe.com/index.php? ... -60-15-91h

Także podsumowujac temat , kolega ma prawidlowo zamontowane opony w swoim aucie :). I to ze z lewej strony uklad bieznika będzie odwrotny niz prawej strony tez jest prawidłowe :).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 listopada 2010, 19:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
koledzy prosta sprawa opona asymetryczna patrząc na bieżnik ma po jednej stronie kostkę a po drugiej kawałek choinki to montujemy kostką do zewnątrz pojazdu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 listopada 2010, 22:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 22:11
Posty: 68
Lokalizacja: SO
model: multivan
silnik: ACU

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
sterciu ma racje - innaczej tych opon nie da rady założyć Do soboty zrobie wam zdjecia bo posiadam 2 takie lużne oponki ( po wystrzale) i ustawiałem i tak i tak zawsze wychodziło tak samo jak na zdjeciu wyżej


_________________
Lepiej milczeć i być uważanym za idiotę niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB