T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 00:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 22:58
Posty: 5
Lokalizacja: Berlin
model: T4 Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich jestem tu nowy i na poczatku chcialem sie przywitac. Problem jaki mam polega na tym ze mam luzy w kolach przednich (Multivan 2,5 Tdi ACF 1999 rok) Problem pojawil sie jakis czas temu po wymianie lozysk. Bylem na stacji diagnostycznej i diagnosta stwierdzil luzy na lozyskach, pozostale elementy zawieszenia sa ok. Próbowalem dokrecic na srubach ale to nic nie dalo. Co moglo sie stac ? Wczesniej bylo wszystko dobrze, a boje sie ze nie dlugo odpadna kola. Czy juz kiedys ktos z was mial taki problem? Bede wdzieczny za kazda porade. :P :P


Ostatnio edytowano piątek, 16 marca 2012, 00:25 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 13:18 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
bukles napisał(a):
diagnosta stwierdzil luzy na lozyskach, pozostale elementy zawieszenia sa ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 16:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 22:58
Posty: 5
Lokalizacja: Berlin
model: T4 Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
jak nadmieniłem, nie mam luzów na żadnych końcówkach tylko na łożyskach i to stało się po wymianie ich, ale nie od razu, po przejechaniu ok 5000km .Próbowałem dokręcić śruby ,ale były już na fest, a ten luz robi się stopniowo większy no i stuka .W prawym kole jest większy a w lewym mniejszy .powiedziano mi ze mogą być piasty do wymiany ,albo łożyska felerne ,A te sinenblok wahaczy to chodzi dokładnie o co?


Ostatnio edytowano piątek, 16 marca 2012, 20:36 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
bardzo liczne błędy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 17:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ale tu są przecież łożyska dwurzędowe i tam sie nic nie da dociągnąc jak w stożkowych.Przykrecasz raz i to wszystko,a zapewne ktoś Ci jakies najtańsze jaja założył.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 18:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
jakiej firmy polecacie łozyska kół przednich żeby starczyły na jakieś 4lata lub 60kkm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 18:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 22:58
Posty: 5
Lokalizacja: Berlin
model: T4 Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Za te łożyska na wszystkie koła, bo z tyłu tez zmieniałem ,zapłaciłem 200 Euro .Jakiej firmy to muszę znaleźć karton, jak znajdę to dam znać, bo jeśli to wina łożysk, to lepiej ze by tego chłamu nikt więcej nie zakładał


Ostatnio edytowano piątek, 16 marca 2012, 20:40 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
orty i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 20:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
pacark napisał(a):
jakiej firmy polecacie łozyska kół przednich żeby starczyły na jakieś 4lata lub 60kkm

ja montuje SKF lub FAG


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2012, 20:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
co byś nie kupił to te w droższych pudełkach są FAG i ja takie zamontowałem, a kupowałem zestaw rouvilla łożysko plus wszystkie śruby
orel11 napisał(a):
Ale tu są przecież łożyska dwurzędowe i tam sie nic nie da dociągnąc jak w stożkowych.


wbrew pozorom coś to daje, u mnie jak na książkowy moment dokręciłem to latały koła, dociągnąłem jeszcze pół obrotu i jest dobrze
sam się zastanawiałem, ale miałem ważniejsze rzeczy na głowie i przyjąłem, że tak widocznie jest


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 00:07 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
ja jakieś 10tyś.km temu też wymieniałem ale jedno łożysko i ostatnio kolega diagnosta też mi powiedział, ża mam luzy na łożyskach.
Przy okazji zmiany tarczy hamulcowych i klocków, poprosiłem mechanika aby dociągnął mi ewentualnie śrubę centralną koła i okazało się, że oba były za słabo dokręcone (jeden wspaniały pewnie przy wymianie łożyska dokręcił śrubę na 100% pneumatem) dokręcił i odrazu się poprawiło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 marca 2012, 00:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 marca 2012, 22:58
Posty: 5
Lokalizacja: Berlin
model: T4 Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
u mnie dokrecenie juz nie pomaga bede musial to chyba rozebrac i dokladnie zobaczyc co to sie moglo stac


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 12:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Odgrzebię temat bo wydaje się najbliższy. Mam luz w łożysku prawego koła (ok. 10 mm na obwodzie opony jak się szarpie nią góra-dół). No i deliberuje czy da się to przy obecnej pogodzie zrobić samemu. Moje wydanie "Sam naprawiam" milczy w tym zakresie. Trochę pisze na ten temat WIKI (http://t4-wiki.de/wiki/Radlager) ale fotki pokazują głównie prace przy tylnym kole gdzie nie ma półośki.

Z rzeczy oczywistych to: zdejmujemy zacisk i tarczę hamulcową, odkręcamy centralna śrubę półosi i zdejmujemy piastę śrubami wkręcanymi w miejsce śrub koła.
Potem już jest mniej jasno bo trzeba ściągnąć z piasty jakąś "wewnętrzną bieżnię łożyska" ( w oryginale Lagerinnenring). Domniemywam, że podczas ściągania łożysko się degraduje i przez to bieżnia (a raczej jej 1/2) zostaje na piaście?
Potem wyjmujemy seger, a następnie jakoś wyciskamy resztę łożyska. No i tu główne pytanie: jak się do tego ma koniec półosi tkwiący w łożysku i w którą stronę się to łożysko wyciąga?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 13:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 167
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: był ACV jest ABL :(

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
Masz pooglądaj sobie
https://www.youtube.com/watch?v=J_vq8pZZ_wQ



Za ten wpis autor hdi podziękował: Adampio (czwartek, 3 listopada 2016, 13:21)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 13:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 19:03
Posty: 113
model: Multivan
silnik: 1,9

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Adampio napisał(a):
Odgrzebię temat bo wydaje się najbliższy. Mam luz w łożysku prawego koła (ok. 10 mm na obwodzie opony jak się szarpie nią góra-dół). No i deliberuje czy da się to przy obecnej pogodzie zrobić samemu. Moje wydanie "Sam naprawiam" milczy w tym zakresie. Trochę pisze na ten temat WIKI (http://t4-wiki.de/wiki/Radlager) ale fotki pokazują głównie prace przy tylnym kole gdzie nie ma półośki.

Z rzeczy oczywistych to: zdejmujemy zacisk i tarczę hamulcową, odkręcamy centralna śrubę półosi i zdejmujemy piastę śrubami wkręcanymi w miejsce śrub koła.
Potem już jest mniej jasno bo trzeba ściągnąć z piasty jakąś "wewnętrzną bieżnię łożyska" ( w oryginale Lagerinnenring). Domniemywam, że podczas ściągania łożysko się degraduje i przez to bieżnia (a raczej jej 1/2) zostaje na piaście?
Potem wyjmujemy seger, a następnie jakoś wyciskamy resztę łożyska. No i tu główne pytanie: jak się do tego ma koniec półosi tkwiący w łożysku i w którą stronę się to łożysko wyciąga?

Operacja nie jest skomplikowana o ile ma się odpowiedni warsztat i trochę doświadczenia. Początek tak jak napisałeś, z tym że zacznik od odkręcania śruby centralnej puki auto jest na kołach. Po wyjęciu półosi musisz wybić piastę ze zwrotnicy. Teraz prawdopodobnie jedna część bieżni została na piaście, a druga siedzi w zwrotnicy. Z piastą musisz poradzić sobie sam, bo są różnie sposoby na ściągnięcie tej bieżni i czasem pójdzie ją zbić, a czasem trzeba obszlifowywać. Łożysko ze zwrotnicy wypracujesz praską ze śruby i odpowiednio dobranej babeczki pod średnicę łożyska - będzie ona również niezbędna do wprasowania łożyska



Za ten wpis autor żółf podziękował: Adampio (czwartek, 3 listopada 2016, 13:22)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 15:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A czy to normalne, że gdy wyjmę półoś i odkręcę zacisk z jarzmem czuć spory luz na piaście łapiąc za tarczę? Gdy wszystko poskręcam nie czuć żadnego luzu. Komplet łożysk w kołach wymieniałem nie tak dawno.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 16:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ja przy wymianie łożyska ściągałem całą zwrotnicę i wtedy operacja staje się prosta.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 16:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Kenobi napisał(a):
Ja przy wymianie łożyska ściągałem całą zwrotnicę i wtedy operacja staje się prosta.
Tak sie robi na filmiku zalinkowanym przez Kol.@hdi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 17:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Probe normalne że masz luz jak półoś odkręcona, ona spina dwie szalki i dlatego luzu nie ma, moge powiedzieć że juz pare razy widziałem t4 gdzie był luz mimo skręconego przegubu , w dwóch przypadkach udało się bardziej dokręcić i luz skasować


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 20:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dzięki, też mi się tak wydawało ale wolałem spytać :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 sierpnia 2017, 22:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
łożysko FAG z PRAWEJ strony po niecałych 4kkm zaczęło wydawać dżwięki przy prędkości od 40kmph wzwyż. cykanie NASILAJĄCE się przy skręcaniu w PRAWO i cichnące przy skręcaniu w lewo. właśnie to zachowanie nie pasuje mi do typowych objawów uszkodzonego łożyska. Zwiększanie się hałasu zazwyczaj występuje "na krzyż", przy uszkodzonym prawym łożysku przy skręcaniu w lewo i na odwrót. Tarcze i klocki zamieniłem miejscami, sprawdziłem ich bicie i sprawdziłem czy osłony tarcz nie są powyginane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 sierpnia 2017, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie ma co się sugerować objawami przy skrętach, bo ja też tak strzelałem i przeszło jak zmieniłem drugie łożysko z przodu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB