T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 00:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 17 stycznia 2011, 01:12
Posty: 36
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

VW T4, na podnośniku auto nie posiada żadnych luzów, amortyzatory itd wszystko nowe kola sztywne itd, pojawia się problem przy szybszej jeździe po wertepach, jest niesamowity stukot z przedniego zawieszenia...? tak jak by pod fotelem pasażera...?

Jakieś podpowiedzi?

dzięki:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 00:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Najlepsza opcja, to pojechać na stację diagnostyczną i za około 20zł na szarpakach sprawdzą. U mnie był dolny sworzeń na wahaczu, strasznie stukał. A tak z ciekawości, skąd jesteś kolego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 08:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Obstawiam sworznie albo gumy na stabilizatorze.


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 09:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
MewaT4 napisał(a):
itd wszystko nowe


a mógłbyś sprecyzować to "itd."
masz na myśli górne i dolne sworznie, tuleje wahacza dolnego i górnego, gumy drążka stabilizatora, łączniki stabilizatora, końcówki drążków i same drążki,
na forum było już opisywane to co i mnie spotkało dając identyczne efekty po wymianie wszystkiego co powyżej opisałem
czyli nowe fabryczne amorki stukały w co przez prawie 6 miesięcy nie mogłem uwierzyć, wymieniając nawet śruby mocujące amorek do dolnego wahacza ( te długie ) bo myślałem już, że to one tłuką w przejściu przez niego
tu możesz o tym poczytać: viewtopic.php?f=10&t=2766&hilit=zamie%C5%84+miejscami

skoro stuka to musi gdzieś być jakiś luz, którego nie wykryłeś lub któraś z wymienionych części na nowe jest wadliwa tak jak u mnie amorki


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 09:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Stawiam na górne sworznie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 09:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
Sprawdź jeszcze osłonę cieplną nad układem wydechowym, być może opadła i zaczepia o wydech, miałem podobnie u siebie i też nie mogłem zlokalizować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 09:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
BUNIEK napisał(a):
Sprawdź jeszcze osłonę cieplną nad układem wydechowym, być może opadła i zaczepia o wydech, miałem podobnie u siebie i też nie mogłem zlokalizować.

Osłona ma taki metaliczny stukot charakterystyczny, wiem bo u mnie nawalała jak zakupiłem auto


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 17:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 marca 2011, 22:21
Posty: 92
Lokalizacja: GDAŃSK
model: MULTIVAN
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam serdecznie,
miałem podobny porblem - stukało mi pod siedzeniem pasażera. W warsztacie u kolegi sprawdzaliśmy całe zawieszenie, wszystkie sworznie i blachotę, która zabezpiecza silnik czy nie jest czasami luźna. No i się wkurzyłem, bo nie znalazłem przyczyny stukania na werdepach. Pojechałem na trzepaki i na sprawdzenie amortyzatorów. Panowie, którzy szukali przyczyny, kazali mi się zawijać do domu, bo stwierdzili, że jakby mieli takie T4 to nie musieliby robić przeglądów. Pojechałem spowrotem na warsztat i kolega wyjął amortyzator (prawy) i się okazało że ma luz. Amortyzatory były zakupione 5 miesięcy temu - B4 olejowo-gazowe. Wiecie ile km na nich zrobiłem ?! 4,5 tys. !Taka chińszczyzna jest w Polsce sprzedawana z dużych hurtowni motoryzacyjnych. Pzdr. <56>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 22:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
B4 zapewne Bilstein syf jakich mało szkoda zakładać, jedyne amory bilsteina jakie można zakładać to B6 i B8


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 23:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 marca 2011, 22:21
Posty: 92
Lokalizacja: GDAŃSK
model: MULTIVAN
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Prawda kolego, żałuję, bo miałem kupić B6. To są tak zwane oszczędności. Pzdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 lutego 2012, 23:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
SARA, jakie w tej chwili masz zamontowane amortyzatory? ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 10:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 17 stycznia 2011, 01:12
Posty: 36
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
a czy na drążkach skrętnych z przodu sa jakies gumy ktore mogly sie wyrobic i to one stukają??

tak naprawde zeby zobaczyc dokladnie to podejrzewam ze trzeba bylo by zdjac przednie sanki cale....?

nadal nie znalazlem co stuka, ale zaczelo od wczoraj mocniej nie stukac tylko juz walic.....moze poduszka od silnika...???(musze je sprawdzic bo tego jeszcze w sumie nie zrobilem....)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 10:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Górny wahacz ma 2 silentbloki. Co do amortyzatorów to jedynie KAYB.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 11:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
przy drążkach skrętnych z przodu nic nie ma są na sztywno przykręcone do górnego wahacza
guma jest tylko z tyłu przy śrubie regulacji wysokości

po raz kolejny napiszę spróbuj podmienić się z kimś na amorki - to ci wyjdzie najtaniej

FocusMED napisał(a):
Co do amortyzatorów to jedynie KAYB.


wszystko tylko nie KYB
moja historia dotyczy właśnie dwóch kompletów KYB
zeszli na psy kompletnie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 11:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To co w takim razie polecasz?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 12:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sachsa gazowe ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 12:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
przy olejowych:
1. wiertarka
2. Dziura
3. Dolać oleju
4. Zaspawać <01>

cieszyć się życiem <38>

P.S ale wracając do tematu tak jak pisali koledzy - swożnie
jedź na szarpaki, może chłopaki znajdą co w trawie piszczy :D


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 12:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
dyskusja o amorkach ma swój temat, także kończymy
ja zamontowałem sachsy gazowe i rewelacja w prowadzeniu i co najważniejsze nic nie stuka ( na długo dystansowe opinie jeszcze za wcześnie )

na szarpakach górne sworznie nie wychodzą, przy niewielkim wybiciu to tak na 100% to sprawdzenie tylko po wypięciu zawieszenia bo i łyżką ciężko podejść

a tak na marginesie to kolega dostał już wszystkie możliwe odpowiedzi, nie wiem co można byłoby tu jeszcze dodać !
skoro upiera się, że wszystko wymienione i sprawdzone to już nic mu więcej nie pomożemy - ja swoje napisałem, SARA swoje napisał, dałem linka gdzie inni to opisywali i tyle

dodam, że miałem sytuację rozwalonych wszystkich trzech poduszek i na wertepach nic nie stukało


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 12:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 23:22
Posty: 116
Lokalizacja: werbkowice
model: multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 10 razy
Witam co do stukotu mialem podobnie to okazało sie ze śruba od tylnej prawej tulejki dolnego wachacza sie poluzowała waliło niesamowicie ale dokręciłem i jak ręką odja, co do amorków mam KYB z przodu załorzone tamtej wiosny około kwietnia lub maja i niedawno przy oglądaniu auta pod kątem wycieku z pompy okazało sie ze prawy amorek wylal i kapie z niego olej przebieg około 30-40tys km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 lutego 2012, 14:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 marca 2011, 22:21
Posty: 92
Lokalizacja: GDAŃSK
model: MULTIVAN
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam Probe041, 4 sztuki bilsteinów B4 (:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB