T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 12:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 14:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Czy przerabiał ktoś temat zmiany hamulców ze starego systemu Lucas RC 54 Lucas RC54, które występowały np w 2.4d na nowszy system z 2,5 TDI ATE FN3

Wg wiki T4
http://www.t4-wiki.de/wiki/Bremsanlage
średnica tarcz jest taka sama grubość również
Różnią się średnicą cylindra hamulcowego stare/nowe 23,81mm/25,4mm, grubością klocków13mm/13,5mm
Niestety nie mogę znaleźć żadnej informacji na temat rozstawu śrub montażowych.
Czy da się to zamontować P&P i cieszyć mocniejszymi hamulcami czy wymaga to bardziej skomplikowanych zabiegów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 15:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
pokor napisał(a):
Różnią się średnicą cylindra hamulcowego stare/nowe 23,81mm/25,4mm, grubością klocków13mm/13,5mm
Z tego co kojarzę to normalnie przekręcasz zaciski i tyle, tylko kolego coś ci się pomyliło z mocą bo na który tłoczek bedzie działała większa siła na mniejszy czy większy, bo według fizyki na mniejszy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 17:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 17:26
Posty: 27
model: TRANSPORTER
silnik: 102

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Ja na twoim miejscu założył bym od razu coś lepszego, na przykład tarcze wentylowane 280 mm i zacisk z tłoczkiem fi 57


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 22:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
chemik211 niby na mniejszy ale ludziska modują auta zmieniając zaciski od innych i jakoś działa to lepiej więc ta fizyka jakoś inaczej musi się tu rządzić

Fakt że stara pompka 23,81 da mniej ciśnienia niż nowa 25,4 ale może te też można zmienić ponieważ serwo jest takich samych wymiarów.


POWOLNY ja już mam w serii wentylowane 280mm ponieważ mam RC54 a nie C54 z tyłu mam bębny ale mod tyłu wydaje mi się bardziej upierdliwy, kosztowny i mniej efektywny ponieważ tył jest lekki (zwłaszcza u mnie Multivan) i dobrze wyregulowane bębny z tyłu wcale nie będą dużo gorsze od tarcz.
Natomiast właśnie chcę wsadzić 57mm zamiast 54, które mam obecnie z przodu i stąd pytanie czy jest to P&P i z jakim efektem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 22:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
POWOLNY napisał(a):
Ja na twoim miejscu założył bym od razu coś lepszego, na przykład tarcze wentylowane 280 mm i zacisk z tłoczkiem fi 57

Koledze o to chodziło , i dlatego dałem mu pytanie, jego średnice co podaje to średnice tłoka w pompie racze,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 23:07 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
No tak małe zamieszanie zrobiłem pierwsze dane to średnica cylindra hamulcowego pompy, który jest mniejszy przy mniejszych cylinderkach w zaciskach kół(stara wersja), ale ludzie robili mody (w osobówkach stosując na tej samej pompie większe zaciski) i działało to lepiej

Jeśli to by miało nie działać to gotów jestem tez zainwestować w większą pompę hamulcową o ile taka podejdzie, wg wiki rozmiary serva są takie same ale dokładnych danych rozstawów śrub itp nie mam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 23:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 23:23
Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
opis: kom 508634224
model: t4 2.5tdi syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Większe tłoczki są lepsze od mniejszych. Z tego względu że jest większy nacisk - docisk na klocek.
Tą samą siłą dociskamy większą powieszchnie klocka co przenosi się na tarcze i lepsze hamulce.
w motocyklach czasem lepsze są zaciski 2 tłoczkowe o większej średnicy tłoczków niż 4 tłoczkowe o mniejszej średnicy. nie wspominając już o wyczynowych heblach 6cio czy 8mio tłoczkowych w których są montowane oddzielne klocki na każdy z tłoczków i dodatkowo metalowy oplot to tak trochę OT odnośnie hebli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 23:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kolego kefir to teraz prawa fizyki, mamy pompę o średnicy 25mm działamy na nią z pewną siła i ona podaje załóżmy 10ml płynu hamulcowego do zacisku który ma tłoczek 50mm i taka sama sytuacja tylko tłoczek 57mm na który tłoczek działa większa siła


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 23:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 23:23
Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
opis: kom 508634224
model: t4 2.5tdi syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ja w tym momecie nie mówiłem o sile ale o powierzchni :) być może źle to opisałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 23:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tylko ze powierzchnia się nie liczy a siła i dlatego należy zacząć od pompy hamulcowej, i zobaczyć ile hamulce się poprawią,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 stycznia 2012, 23:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 kwietnia 2011, 23:23
Posty: 59
Lokalizacja: Gdansk
opis: kom 508634224
model: t4 2.5tdi syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
kłócił bym się. od razu na wstępie zaznaczę że z samochodami mam mało wspólnego ale na motocyklach trochę się znam. mniejsza o to bo zasada działania jest taka sama. uwierz mi przy tej samej pompie można osiągnąć dużo lepsze rezultaty zmieniając zacisk wstawiając stalowy oplot czy też zmieniając na lepsze klocki. fakt ze jeżeli zmieni pompie z większym cylinderkiem automatycznie da mu ona większe ciśnienie w układzie czyli jeszcze lepszy efekt.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 00:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Grzebię po necie i generalnie ludziska piszą to samo co kefir czyli I Stage w modowaniu hamulców to większe zaciski II Stage większe tarcze III Stage mocniejsza pompa.
Kwestia tylko czy to pasuje wiem, że w Golfach Passatach mieszają tymi gratami między sobą jak się tylko da nawet w serwa z Golfa Passata pchają pompy od T4 TDI czyli idąc tą drogą mi też powinno podejść nie mniej jednam wolał bym przed zakupem usłyszeć głos kogoś komu się to już udało lub ma możliwość zebrania wymiarów starej.nowej pompy oraz otworów w jarzmach zacisków stare/nowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 stycznia 2012, 00:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Co od zacisków to tylko i wyłącznie jak się duże tarcze zakłada w tedy ma to sens, ale jesli zostajemy przy tej samej średnicy tarczy hamulce się nie polepszą, tylko wymiana pompy na większa i koniec panowie jak wy chcecie prawa fizyki oszukać!!!


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB