T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Koło zapasowe
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 00:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Piszę post dotyczący następującego problemu , otóż 99% dostawczaków ma koło zapasowe podwieszane pod podwoziem. Jak pewnie większość z Was zauważyła , nie służy to zbytnio feldze jak i również w jakimś stopniu oponie. Zwykle po paru latach felga wygląda jakby nigdy lakieru nie miała i jest totalnie skorodowana. T4 tez ma koło pod podwoziem więc i ten problem tez dotyczy tego modelu. Otóż dziś złapałem kapcia w Sprinterze (auto z 2006 roku i zapas oryginał nigdy nie używany również) , ok , zapas jest więc pora go zmnienić i założyć na oś. I tu zaczyna się problem... Zaczyna się od tego iż nie można wieszaka odkręcić ponieważ śruba skorodowała mocno , ale po wielu próbach i długiego odcinka czasu udaje się odczepić wieszak z kołem od podwozia (no dobra , tu moja wina bo mogłem co jakiś czas nasmarować gwint). Koło oczywiście wygląda strasznie , korozja felgi zaawansowana totalnie, ciśnienie w kole ok , tyle ile ma być czyli 5 lat trzymało aż dziw bierze... (no może kolega dopompowywał leżąc pod autem ale ja nic o tym nie wiem) Założyłem kolo i w drogę do domu... po przejechaniu około 15km zatrzymałem się celem zatankowania na CPNie , spojrzałem na tylne zardzewiałe koło ,a ja kapciu prawie jechałem... Dopompowałem koło i udało mi się dojechać w miejsce gdzie mogłem je naprawić , jedno i drugie. Okazało się ze felga przekorodowała w jednym miejscu... przy wentylu... felga która ma 5 lat , no teraz będzie miała 6 lat , słownie napisze SZEŚĆ LAT... Felga która jest z grubszej stali jak normalnie w osobówce , przekorodowała przy wentylu... No dobra , felga poszła na śmietnik bo już nic z niej się nie zrobi , dostał "nową" używaną na zapas. Ale teraz pytanie... jak zabezpieczyć to koło przed tym całym syfem co leci na nie w trakcie jazdy , zwłaszcza jak warunki atmosferyczne są kiepskie ?? Kiedyś próbowałem koło dawać w worek , ale worek jak się gdzieś rozdarł to jak już wilgoć wlazła do niego to jeszcze szybciej felga korodowała , wszystko było ok do momentu jak szczelnie koło było zwinięte , ale worek to worek , o bele co zaczepi i zaraz się rozrywa... Próbowałem tez z pokrowcem na koło takim jak niektórzy mający butle z gazem w miejscu koła zapasowego , w taki mają w bagażniku zapakowany zapas. Również nic tego , jak pokrowiec sam w sobie nie przepuszczał wody to znów przez zamek przemakało i tez wilgoć w pokrowcu i koło korodowało... Ma ktoś jakiś pomysł co zrobić aby zabezpieczyć jakoś to kolo pod spodem ?? I proszę nie pisać o różnych pomysłach typu kolo na klapę/drzwi , na dach i takie tam bo to nie wchodzi w gre , koło ma być na swoim miejscu ale jakoś zabezpieczone jak się da aby nie korodowało tak... Myślałem o jakiejś grubej folii budowlane , zapakować je , zakleić dobrze i pod auto... ale czy to zda egzamin ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 00:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Ja co jakiś czas czyszczę + hamerite można ewentualnie czymś tłustym pomalować albo nawet smarem będzie łapać brud jak sam diabeł ale nie zardzewieje lub tym woskiem do profili zamkniętych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 00:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
ale to jest półsrodek taki z tym smarem, pózniej człowiek cały w tym smarze bedzie wybrudzony jak przyjdzie koło zmienic... Mogli zrobic jakiś pełny kosz , taką miskę zamykaną , z jakąs uszczelką aby to koło nie bylo narazone na wszystko co możliwe

rant styku felgi z oponą tez narazony jest na korozję a co za tym idzie jak korozja zacznie pęcznieć to bedzie powietrze wczesniej czy pózniej schodzic z takiej felgi... Teraz pomaluje tą felge i pewnie auto moze sprzedam z tym kołem , ale problem dotyczy tez kadego innego busa. W sprinterze drugim odbierając go nowego to koło było w worku takim grubym foliowym zgrzanym tak ze chąc załozyc koło na oś trzeba ten worek rozerwać... Ale jest tak jakby pół hermetycznie zapakowane to koło w niego... Narazie felga jest jak nowa , ale i auto stare nie jest... zobaczymy za jakis czas czy takie zapakowanie zapasu pomoze w czyms...

Z tym srodkiem do profili zamknietych to moze i nie głupi pomysł , tylko czy woda go nie wypłucze za szybko ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 10:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Z workami nawet hermetycznymi jest ten problem, że mogą się rozedrzeć przetrzeć itp a jak już woda wlezie to kisi się tam to wszystko.
Chyba pozostaje kontrola i konserwacja co jakiś czas, dobrze też przemyć pod ciśnieniem podczas wizyt na myjni.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 11:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Są również specjalne woski do felg ale o skuteczności się nie wypowiem, bo nie miałem okazji ich stosować :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 11:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
znalazłem takie coś
http://www.elaskon.otwarte24.pl/51,ELAS ... pray-600ml
Nie jest to co prawda stary Elaskon made in DDR ale tamtego to już się zedrzeć nie dało ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 15:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:40
Posty: 20
Lokalizacja: Midsund, Norge
model: Transporter
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a moze tak zamiast stalowki na zapasie, wsadzic tam alusa, nie powinno byc z nim takiego klopotu, jakis uzywany, nawet z innej parafii nie powinien byc drogi. Oby tylko rozmar trzymal -pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 15:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Alusy też lubią gnić, ale pewnie mniej jak stalówki


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 18:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Sterciu napisał(a):
I proszę nie pisać o różnych pomysłach typu kolo na klapę/drzwi , na dach i takie tam bo to nie wchodzi w gre , koło ma być na swoim miejscu ale jakoś zabezpieczone jak się da aby nie korodowało tak... Myślałem o jakiejś grubej folii budowlane , zapakować je , zakleić dobrze i pod auto... ale czy to zda egzamin ??


Ale to jest właśnie jedno z lepszych rozwiązań według mnie <38> Koło jest na swoim miejscu - vw transporter syncro <38> Kubek też tak będzie miał <38> <38> <38> Ja ostatnio właśnie doprowadzałem moją 9cio letnią felgę zapasu do ładu i składu. Dobrze oczyściłem z rudej,po czym chyba dwie albo trzy warstwy podkładu-dobrego spreju,a potem tyleż samo warstw dobrego lakieru w spreju. Myślę,że chwilkę wytrzyma. Żadnych smarów itp,od tego człowiek się tylko upieprzy <35>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 19:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Niech się tylko powłoka lakiernicza na alusku uszkodzi i sól dostanie dopiero się zaczyna jazda.
Poza utlenianiem na powierzchni zmiany zachodzą w strukturze (ssie jak gąbka)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 01:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Kubek napisał(a):
Sterciu napisał(a):
I proszę nie pisać o różnych pomysłach typu kolo na klapę/drzwi , na dach i takie tam bo to nie wchodzi w gre , koło ma być na swoim miejscu ale jakoś zabezpieczone jak się da aby nie korodowało tak... Myślałem o jakiejś grubej folii budowlane , zapakować je , zakleić dobrze i pod auto... ale czy to zda egzamin ??


Ale to jest właśnie jedno z lepszych rozwiązań według mnie <38> Koło jest na swoim miejscu - vw transporter syncro <38> Kubek też tak będzie miał <38> <38> <38> Ja ostatnio właśnie doprowadzałem moją 9cio letnią felgę zapasu do ładu i składu. Dobrze oczyściłem z rudej,po czym chyba dwie albo trzy warstwy podkładu-dobrego spreju,a potem tyleż samo warstw dobrego lakieru w spreju. Myślę,że chwilkę wytrzyma. Żadnych smarów itp,od tego człowiek się tylko upieprzy <35>


Niedość ze mnie sięto nie podoba takie koło na klapie/drzwiach to jest to w moim przypadku mało praktyczne i upierdliwe byłoby. Pozatym tak jak pisałem nie podoba mi się koło zapasowe na wierzchu , tylko wchodzi w gre fabryczne miejsce...

Ja oczyscilem tez na tyle ile było mozliwe , nie było to piaskowanie co byłoby najlepszym wyjsciem , ale oczyszczenie z rdzy najdokładniej jak to było mozliwe. Pozniej odtłuszczone porzadnie , podkład reaktywny , na to podklad akrylowy , na ten podkład jak wysechł poszedł podkład zywiczny i na koniec lakier nawierzchniowy jakis. Wszystkie warstwy malowane lakierami pod pistolet i pistoletem... Jutro jak wyschnie składam koło , wrzucam pod auto i zobaczymy co z tego bedzie.. Tym razem wrzuce koło odwrotnie , zewnętrzną czescią felgi do podłogi , wczesniej było odwrotnie fabrycznie włozone...

Alus odpada , to nie auto osobowe tylko cięzarowe w którym fabryczne alusy nie wytrzymały ładownosci i jeden pękł . wiec tylko i wyłącznie stalówki wchodza w gre... Pozatym jak aluminium zacznie się utleniac na rancie to wiecznie bedzie bez powietrza to koło....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 08:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Sterciu napisał(a):
Tym razem wrzuce koło odwrotnie , zewnętrzną czescią felgi do podłogi , wczesniej było odwrotnie fabrycznie włozone...

.


W T4 jest to nie możliwe,przynajmniej u mnie <36>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 09:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Też tak chciałem i jakoś nie wychodzi zapiera się i koniec, głupi patent bo zbiera masę błota ale chyba nie masz wyjścia, Sterciu daj tu znaka jak byś wymyślił jak to zrobić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 01:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Pomalowałem , złożyłem koło do kupy , czyli oponę na felgę i pod auto powędrowała. Odwrotnie włożona niż była , w sprinterze / ducato można koło odwrotnie włożyć. W T5 nie można ponieważ dali taką belkę przy podłodze tak wyprofilowaną że się koła odwrotnie nie włoży , w T4 pewnie tak samo jest bo to jedno barachło przecież...


Ostatnio edytowano sobota, 17 grudnia 2011, 08:23 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 09:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
<30> Sterciu- uważaj, bo tym razem to po bandzie pojechałeś <30>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 00:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Piszę prawdę a Wy tutaj nawet słowa najprawdziwszej krytyki nie chcecie przyjąc <53>

Tak mysle czy jakby się kilka warstw bezbarwnego nie połozyło czy by nie było lepiej dla felgi , połącznie felgi od strony zewnetrznej skąd najszybciej rdza wyłazi zasmarowac masą uszczelniająćą i przed pomalowaniem jeszcze... Moze by to uchroniło przed nadmierną korozją rzadko uzywanego koła....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB