T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

"Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=3440
Strona 1 z 1

Autor:  baton208 [ wtorek, 6 grudnia 2011, 19:30 ]
Tytuł:  "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

Samochód jest po wymianie drążków kierowniczych, tulei wahaczy, sworzni, ect. Po tym wszystkim zrobiona geometria. Nic nie było robione przy łożyskach kół, ale podobno się ukłonią za jakiś czas. Ja ich nie słyszę, słyszy mechanik.
Ale do rzeczy: Przy prędkości 80-90 km/h po puszczeniu pedału gazu dość mocno zaczęło go ściągać w prawo, i jeżeli w tym momencie dodam gazu zaczyna go ściągać w lewo. Taki slalom właściwie. O co chodzi|? Co może być nie tak?

Autor:  FocusMED [ wtorek, 6 grudnia 2011, 20:24 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

Taki objaw dają przeważnie rozwalone tuleje lub drążki czy końcówki ale skoro wymieniłeś to można wykluczyć. Miałem coś podobnego jak mi się amortyzatory wylały ale to było w golfie a tam są kolumny Mcphersona chociaż nie zaszkodzi sprawdzić. Może nie do końca dobrze ustawili Ci geometrię. Przy walniętej oponie też może być taki efekt. Tuleje górnego wahacza też wymieniałeś?

Autor:  baton208 [ wtorek, 6 grudnia 2011, 20:55 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

Amortyzatory nie wymieniane. Tuleje górnego wahacza wymienione.

FocusMED napisał(a):
Przy walniętej oponie też może być taki efekt.

Jak mam to rozumieć? Co znaczy "walnięta"?

Autor:  KrzySieK [ wtorek, 6 grudnia 2011, 21:09 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

Walnięta czyli wybulona albo ścięty bieżnik z jednej strony opony ;)

Autor:  Kenobi [ wtorek, 6 grudnia 2011, 22:09 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

jeżeli wszystko wymienione i masz pewnośc, że dobrze
bo to są ewidentne objawy luzów na drążkach lub końcówkach oraz tulejach, rzadziej sworzniach tak jak napisał FocusMed

to spotkałem się tylko raz z podobnym objawem przy ekstremalnie źle ustawionej geometrii ( pełnej nie tylko zbieżności ), a raczej braku jej zrobienia po takiej kompleksowej wymianie wszystkiego jak u ciebie

Autor:  baton208 [ wtorek, 6 grudnia 2011, 22:21 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

Czyli znaczy, powrót do warsztatu beksa . A już myślałem że wszystko ok. Zwłaszcza jak się 4 tyś zostawiło w warsztacie. <zastrzelę>

Autor:  AdasT4 [ wtorek, 6 grudnia 2011, 22:21 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

Witam .
Taki efekt ściągania daje tylko luz w zawieszeniu przednim .
Tuleja przednia , tylna dolna , końcówka kierownicza , drążek kierowniczy , sworzeń dolny lub górny , tuleja górna gdzieś tam musi być luz i się przemieszcza podczas naprężeń zawieszenia . Znam to z autopsji , pracuje w serwisie ale nie VW .
A czy ustawiona była pełna geometria ?? Czy tylko zbieżność??

Autor:  andrewa1 [ wtorek, 6 grudnia 2011, 22:35 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

Kenobi napisał(a):
jeżeli wszystko wymienione i masz pewnośc, że dobrze
bo to są ewidentne objawy luzów na drążkach lub końcówkach oraz tulejach, rzadziej sworzniach tak jak napisał FocusMed

to spotkałem się tylko raz z podobnym objawem przy ekstremalnie źle ustawionej geometrii ( pełnej nie tylko zbieżności ), a raczej braku jej zrobienia po takiej kompleksowej wymianie wszystkiego jak u ciebie



nic dodać nic ująć sedno sprawy

stawiam na geometrię ze spartolona


baton208 napisał(a):
Czyli znaczy, powrót do warsztatu beksa . A już myślałem że wszystko ok. Zwłaszcza jak się 4 tyś zostawiło w warsztacie. <zastrzelę>


ps w T4 geometrię ustawia sie w trzech punktach na stronę a ''fahowcy '' idą na łatwiznę i

sprawdza tylko 1 <england>

masz pewność ze powymieniane masz wyzej opisane części ? czy tylko mechanik powiedział ?

sprawdz ciśnienie w oponach <33>


co do uszkodzonej opony nie sądzę objaw jest bicia -drgania kierownicy

<england>

Autor:  FocusMED [ środa, 7 grudnia 2011, 12:22 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

Ja właśnie wymieniłem opony, niby nic nie było widać a ściągało jak cholera. Żadnego bicia drgania tylko ściąganie. Nie mogłem dojść od czego to aż w końcu wulkanizator powiedział żebym zamienił koła lewe/prawe. Pomyślałem sobie że dziadek gada od rzeczy bo niby co ma to dać, ale w końcu stwierdziłem że co mi szkodzi i zamieniłem. No i o dziwo zaczęło ściągać w drugą stronę tak więc wymieniłem opony i jest ok. Po oponie niby nic nie widać a jednak.

Autor:  AdasT4 [ środa, 7 grudnia 2011, 18:03 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

FocusMED napisał(a):
Ja właśnie wymieniłem opony, niby nic nie było widać a ściągało jak cholera. Żadnego bicia drgania tylko ściąganie. Nie mogłem dojść od czego to aż w końcu wulkanizator powiedział żebym zamienił koła lewe/prawe. Pomyślałem sobie że dziadek gada od rzeczy bo niby co ma to dać, ale w końcu stwierdziłem że co mi szkodzi i zamieniłem. No i o dziwo zaczęło ściągać w drugą stronę tak więc wymieniłem opony i jest ok. Po oponie niby nic nie widać a jednak.



Zgadza się w jeśli ściąga przykładowo w lewo a po zamianie kół na osi zaczyna w prawo to na 100% są to opony ale u kolegi baton208 podczas jazdy i puszczeniu pedału gazu zaczyna go ściągać w prawo, a jak doda gazu to zaczyna go ściągać w lewo a taki efekt daje luz w zawieszeniu na osi pędnej .

Autor:  przemekx303 [ środa, 7 grudnia 2011, 21:12 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

skoro były wymieniane tuleje wahacza to może to być źle ustawiony kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy , niestety większość speców ma to w dup... lub nie ma sprzętu do ustawienia .

Autor:  FocusMED [ środa, 7 grudnia 2011, 23:42 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

No wybacz ale każdy sprzęt do geometrii (czy to stare głowice laserowe czy nowsze radiowe z komputerem) mają opcję sprawdzenia wszystkich parametrów (zbieżność, pochylenie, wyprzedzenie) więc albo ktoś ustawia na sznurki albo nie ma pojęcia jak korzystać ze sprzętu. Albo jak napisałeś ma to w dupie.

Autor:  przemekx303 [ wtorek, 13 grudnia 2011, 00:41 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

no to diagnosta w pewnej stacji miał to w dup.. i mu się nie chciało , albo wiedza na temat geometri skończyła się na erze polonezów. W końcu nie ważny jest sprzęt , a osoba która go obsługuje <38>

Autor:  baton208 [ wtorek, 27 grudnia 2011, 17:29 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

"Wyszło szydło z worka". Niedokręcona, a właściwie luźna gałka kierownicza na prawym kole. Po dokręceniu prosto jak po sznurze.

Autor:  FocusMED [ wtorek, 27 grudnia 2011, 18:59 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

Co to jest "gałka kierownicza"? <szok>

Autor:  adaśko [ wtorek, 27 grudnia 2011, 22:46 ]
Tytuł:  Re: "Ściaganie" raz w lewo, raz w prawo.

Witaj,w moim t4 też miałem taki efekt okazało się po prostu lewe koło przednie miało za mało powietrza dopompowałem do równego stanu z prawym 3,2 at i wszystko wróciło jak trzeba, sprawdz najpierw to.

Adaśko.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/