T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 11 maja 2024, 13:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2011, 20:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Poczytałem wątki o sprężynach ale chyba z nadmiaru informacji straciłem orientację. Mam podwyższanego longa, który ma przeznaczenie osobowo-rekreacyjne. Nie będzie woził żadnych ciężkich ładunków. Tak więc chciałbym aby zawieszenie było maksymalnie komfortowe. Nie jeżdzę szybciej niż 110 (120 w porywach) więc nie musi być bardzo sztywne coby dobrze trzymał się w zakrętach :) No i jakie sprężyny założyć? Może ktoś mógłby nawet wskazać "palcem" konkretną ofertę? Ja już od tych kolorów sprężyn dostaje oczopląsu.
Aha,.. no i chciałbym aby się nieco obniżył bo teraz jest naprawdę wysoko.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 września 2011, 11:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Podbijam temat :) Tylko dodam, że obecnie mam sprężyny o stałym przekroju i śr. 18mm. A może ktoś ma na zbyciu jakieś swoje zdemontowane spręzynki, które nieco opuściły by tył mojego auta? Czy te ze zwężanymi końcówkami są miększe i niżeej usiądzie czy nie ma reguły?


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 maja 2012, 11:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Jeszcze raz podbijam <england> Może jednak ktoś podpowie "z praktyki" jakie sprężyny będą najbardziej komfortowe. Auto ma przeznaczenie zdecydowanie osobowe i zależy mi na "przyjemnym" prowadzeniem w trasie. Nie wożę ciężarów. Z wszelkich opisów naprawdę trudno wyciągnąć jednoznaczne wnioski. Help. Jeśli jakieś konkretne amorki też poprawią trakcje i komfort to chętnie wezmę pod uwagę.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 maja 2012, 12:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Zwężane są miększe najlepiej od multivana lub carawele no i stabilizator jak nie masz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 maja 2012, 22:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
wilu8 napisał(a):
Zwężane są miększe najlepiej od multivana lub carawele no i stabilizator jak nie masz

Sądzę że coś kolega wie ale nie wie dokładnie, stabilizator usztywni auto na zakrętach co automatycznie go usztywni, dla poprawy komfortu drazki skrętne na przód od caravelle i sprężyny na tył od caravelle , dla poprawy stabilnosci na zakrętach założyć stabilizator na tył 26 lub 28mm i zmienić przedni na 27mm


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 maja 2012, 22:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Jak dla mnie stabilność na zakrętach to też komfort :)
Mi się wydaje, że ja mam oryginalną caravelkę, a jednak auto jest dość wysokie i sztywne. Może amorki mi juz niedomagają i wymiana by coś poprawiła..


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 maja 2012, 08:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jeśli jest sztywne to dobrze przynajmniej nie buja na zakretach, amory jak by padły to autem by kołysało, no chyba ze się amory zatarły ale to prawie niemożliwe


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 maja 2012, 09:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
W swojej osobówce pękła mi sprężyna z przodu więc za jednym zamachem zmieniłem sprężyny i amorki. Inne auto. A stare amorki nie wykazywały oznak zuzycia,.. i testy na badaniu tech. przeszły miesiąc wcześniej b. dobrze.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 maja 2012, 21:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Po za tym jeżeli ludzi i bagaż wozisz to możesz zmniejszyć trochę ciśnienie w oponach spora poprawa komfortu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB