T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Zmiana sprężyn https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=2044 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | wilu8 [ piątek, 22 kwietnia 2011, 22:24 ] |
Tytuł: | Zmiana sprężyn |
Witam pozyskałem sprężyny maja pasek czerwony i żółty są z jednej grubości drutu dość grubego , dodatkowo próbując je nacisnąć własnym ciężarem nie poddają się Cóż to mogą być za sprężyny ? Jutro je z mierze i poszukam może na nich pisze |
Autor: | wilu8 [ sobota, 23 kwietnia 2011, 11:06 ] |
Tytuł: | Re: Twarde sprężyny |
http://img710.imageshack.us/g/zdjcie0007yv.jpg/ |
Autor: | Kenobi [ sobota, 23 kwietnia 2011, 13:37 ] |
Tytuł: | Re: Twarde sprężyny |
w rozpisce sprężyn oryginałów którą mam nie ma czerwono-żółtych ale za to są czerwono-brązowe ( może wypłowiały ) i montowane były do skrzyniowych pojedyncza lub dubel kabina za to sam żółty szły do kamperów |
Autor: | wilu8 [ niedziela, 1 maja 2011, 15:01 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Jest wielka prozba ja akurat w najbliższych dniach nie mam okazji więc może ktoś z was będzie ładował jakiś większy ładunek np.1 t lub więcej . Potrzebuje fotke lub chociaż mniej więcej zmierzenie jaka jest wtedy odległość odbojnika do wachacza i jak mocno są sciśniete zwoje, najlepiej ze sprężynami z białym paskiem lub podobne |
Autor: | CD38 [ niedziela, 1 maja 2011, 16:16 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Mam w tej chwili ok 400kg na pace jak Cię interesuje. |
Autor: | wilu8 [ niedziela, 1 maja 2011, 17:20 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Mierz każda waga sie przyda ja mierzyłem na pusto i wachacz odbojnik mam 7 cm a licząc przerwy miedzy zwojami jakieś 15 cm |
Autor: | CD38 [ niedziela, 1 maja 2011, 17:37 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Tak to u mnie wygląda |
Autor: | kubik224 [ sobota, 29 października 2011, 12:49 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Witam. Koledzy nigdzie nie moę znaleźć spręzyn niby mają być z niebieskim paskiem. Pomóżcie bo wysiadam. Autko 2.5tdi caravelle 1998r |
Autor: | Kenobi [ sobota, 29 października 2011, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
ja szukałem ponad dwa miesiące takich, trafiłem na aledrogo i tyle |
Autor: | tomas19tdi [ środa, 7 grudnia 2011, 23:45 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
ja zakladalem od vw sharana sa takie same.!!dodam ze multivan i caravele maja sprezyny z paskiem siwym.mfg Tomasz |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 8 grudnia 2011, 09:40 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
tomas19tdi napisał(a): dodam ze multivan i caravele maja sprezyny z paskiem siwym tak kategoryczne stwierdzenie jest bzdurą !! nie tylko ja mam oryginały z niebieskim paskiem według fabrycznego zestawienia szary pasek szedł do silników V6 i do tzw obniżonego zawieszenia głównie 151km takie miały bez względu na wersję wyposażenia |
Autor: | pokor [ czwartek, 8 grudnia 2011, 11:32 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Dokładnie błąd: Multivan Caravelle zależnie od dopuszczalnej wagi. białe białe o większej średnicy niebieskie pomarańczowe pomarańczowe szare obniżające o 15mm błękitne więcej http://www.t4-wiki.de/wiki/Schraubenfeder |
Autor: | Johnny [ środa, 4 kwietnia 2012, 17:10 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Potrzebuję porady odnośnie sprężyn, ponieważ moje trzeba zmienić: w obu są popękane końcówki (właściwie to ich nie ma), korozja, brak podkładek na wachaczu, górne chyba też spruchniałe a oprócz tego coś stuka z tyłu na wybojach i stawiam właśnie na sprężyny. I teraz pytanie, ponieważ zdarza mi się wozić ciężary (w granicach 600-800kg, sporadycznie może więcej), ale chciałbym też mieć jako taki komfort i czy według was na takich sprężynach będe miał kompromis pomiędzy wytrzymałością a komfortem: http://allegro.pl/sprezyny-zawieszenia- ... 64528.html ? Może ktoś ma założone takie sprężyny? Lesjofors opinie ma raczej dobre, 169zł to chyba dobra cena, bo w Intercarsie wołają 204zł/szt. No i dużym plusem dla mnie jest to, że są w komplecie podkładki. Jedyne czego się boje, to to że samochód będzie zbyt twardy, ale z drugiej strony mają tylko 18mm... Druga opcja, którą biorę pod uwagę, to zakup używanych oryginałów, a konkretnie: http://allegro.pl/vw-t4-sprezyny-zawies ... 26157.html , teraz mam właśnie z różowym paskiem i takie by mi zasadniczo odpowiadały (udźwig starcza, komfort do przyjęcia), ale jednak trochę boję się wsadzać używane części no i musiałbym dokupić podkładki, a one kurcze coś drogie: górna 45zł, dół 13zł w intercarsie i 90zł/15zł w ASO, lub 50zł za komplet na allegro. Plus jest taki, że moge sobie te sprężyny odebrać osobiście i może coś jeszcze stargować. No i teraz liczę koszta: opcja I - 353zł i mam nówki sztuki z podkładkami przyzwoitej firmy opcja II - 220zł sprężyny + 116zł podkładki, czyli jak coś bym utargował to pewnie za ok. 315zł mam używany komplet Którą z tych dwóch opcji byście mi doradzili, mając na uwadze, to co pisałem wyżej? A może jakieś inne propozycje, biorąc pod uwagę, że w grę nie wchodzą najtańsze części typu no name, a i na całą zabawę nie mam więcej jak 350zł? |
Autor: | FocusMED [ środa, 4 kwietnia 2012, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Ja mam te Lesjoforsy założone w karetce i pacjenci nie narzekają żeby było za twardo. Mam je od Sierpnia i wszystko jest ok. Jeżeli chodzi o obciążenie to wożę 500kg zabudowa medyczna plus przeważnie 2 osoby z tyłu. Kupowałem w IC po 120pln za sztukę z tym że po zniżkach. |
Autor: | janks [ wtorek, 14 maja 2013, 14:39 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
tomas19tdi napisał(a): ja zakladalem od vw sharana sa takie same.!!dodam ze multivan i caravele maja sprezyny z paskiem siwym.mfg Tomasz Witam serdecznie wszystkich użutkowników forum. To mój pierwszy wpis więc chciałbym wszyskich powitać. Czy sprężyny z sharana rzeczywiście pasuja do t4 np. mixt? Wydaje się, że te z sharana są wyższe, a w zwiazku z tym może się zdarzyć, że będzie sterczał wysoko tył auta. A jak z twardością - można je przyrównac do tych z multivana, czy są twardsze? |
Autor: | macino1987 [ poniedziałek, 8 lipca 2013, 18:01 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Witam, wymieniłem sprężyny w moim multiku na wzmacniane z allegro i jestem zawiedziony jaki chłam dostałem, jeździ się tym faktycznie tragicznie... Poprzednie miałem popękane i niemam pojęcia jakie były tam założone przedtem. Zastanawiam się nad kupnem sprężyn z strony iparts tylko niewiem które są najodpowiedniejsze do multivana. Dużych ciężarów nie przewożę, często jeżdżę z kompletem ludzi i bagażami. Jest pełno sprężyn z oznaczeniem A, C, M, K, czasem kilka na jednym rodzaju... Pytanie brzmi czy ktoś tam kupował i jakie są jego wrażenia i kto by jakie sprężyny polecał.Im więcej czytam i się interesuję tym mniej wiem... Tego rodzaju jaki polecacie na forum nie znalazłem nigdzie (oznaczenie P v L). Podejrze3wam że sugerowanie się szerokością minimalną i max oraz stałą sprężyny niema sensu ze strony t4-wiki/.../Schraubenfeder, ponieważ każda marka sprężyny wykonuje je z innego materiału i każda ma inny parametr: MB czy E... dzięki zawiedziony Marcin |
Autor: | chmielik [ poniedziałek, 8 lipca 2013, 19:20 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Kup sobie sprężyny używane z multika i będzie ok... Kolor sprężyny do konkretnego modelu... http://www.t4-wiki.de/wiki/Schraubenfeder |
Autor: | Kubek [ środa, 10 lipca 2013, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
janks napisał(a): Czy sprężyny z sharana rzeczywiście pasuja do t4 np. mixt? Wydaje się, że te z sharana są wyższe, a w zwiazku z tym może się zdarzyć, że będzie sterczał wysoko tył auta. A jak z twardością - można je przyrównac do tych z multivana, czy są twardsze? Miałem w prawej ręce sprężynę od Sharana a w lewej sprężynę ORI od T4ki i od sharana była centymetr krótsza no i oczywiście węższa,ale mechanik stwierdził że będą pasować na 100% . Powinny wytrzymać ciężar auta ( sharan przecież też swoje waży ) ,zwłaszcza jak jezdzi się na pusto ( czyli tak jak u mnie ) i autko powinno być zdeka niższe . |
Autor: | Girek [ piątek, 19 lipca 2013, 23:43 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Witam Mam w tej chwili u siebie założone sprężyny wzmacniane, na dodatek jedna ma połamane 2 zwoje a druga jeden. Stoi jak koza i jeździ się tym tragicznie, szukam odpowiednich sprężyn i ręce załamuje. Na allegro poza obniżającymi i wzmacnianymi nie ma nic a w Aso za sprężyny oryginalne oznaczone na szaro lub niebieskie krzyczą 500zł/sztuka. Ma ktoś te sprężyny od sharana? jak się samochód zachowuje. Nie wożę ciężarów, ale sporadycznie jadę w 6 osób i bagaż. |
Autor: | janks [ piątek, 11 października 2013, 10:34 ] |
Tytuł: | Re: Zmiana sprężyn |
Kubek napisał(a): janks napisał(a): Czy sprężyny z sharana rzeczywiście pasuja do t4 np. mixt? Wydaje się, że te z sharana są wyższe, a w zwiazku z tym może się zdarzyć, że będzie sterczał wysoko tył auta. A jak z twardością - można je przyrównac do tych z multivana, czy są twardsze? Miałem w prawej ręce sprężynę od Sharana a w lewej sprężynę ORI od T4ki i od sharana była centymetr krótsza no i oczywiście węższa,ale mechanik stwierdził że będą pasować na 100% . Powinny wytrzymać ciężar auta ( sharan przecież też swoje waży ) ,zwłaszcza jak jezdzi się na pusto ( czyli tak jak u mnie ) i autko powinno być zdeka niższe . Również potwierdzam, że sprężyny od sharana do lekkich zastosowań nadają się idealnie. Auto jest miękie i jeździ się wygodnie. Miałem przez chwilę w swoim T4 mixt spężyny od T5 (zielone kropki), to jechało sie jak wozem drabiniastym a tył auta sterczał, że wstyd było na ulicy się pokazać. Innym razem próbowałem dopasować do istniejącej z jednej strony ori sprężyny - inną używkę i mimo podobnych wymiarów (długość, grubość, zwoje) nie było idealnie, a auto było przechylone. Ogólnie rzecz biorąc, sprężyny w T4 (tył) to nieciekawy temat - po trzeciej wymianie w końcu się udało. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |