T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Zmiana sprężyn
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=2044
Strona 1 z 2

Autor:  wilu8 [ piątek, 22 kwietnia 2011, 22:24 ]
Tytuł:  Zmiana sprężyn

Witam pozyskałem sprężyny maja pasek czerwony i żółty są z jednej grubości drutu dość grubego , dodatkowo próbując je nacisnąć własnym ciężarem nie poddają się
Cóż to mogą być za sprężyny ?
Jutro je z mierze i poszukam może na nich pisze

Autor:  wilu8 [ sobota, 23 kwietnia 2011, 11:06 ]
Tytuł:  Re: Twarde sprężyny

http://img710.imageshack.us/g/zdjcie0007yv.jpg/

Autor:  Kenobi [ sobota, 23 kwietnia 2011, 13:37 ]
Tytuł:  Re: Twarde sprężyny

w rozpisce sprężyn oryginałów którą mam nie ma czerwono-żółtych ale za to są czerwono-brązowe ( może wypłowiały ) i montowane były do skrzyniowych pojedyncza lub dubel kabina
za to sam żółty szły do kamperów

Autor:  wilu8 [ niedziela, 1 maja 2011, 15:01 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Jest wielka prozba ja akurat w najbliższych dniach nie mam okazji więc może ktoś z was będzie ładował jakiś większy ładunek np.1 t lub więcej . Potrzebuje fotke lub chociaż mniej więcej zmierzenie jaka jest wtedy odległość odbojnika do wachacza i jak mocno są sciśniete zwoje, najlepiej ze sprężynami z białym paskiem lub podobne

Autor:  CD38 [ niedziela, 1 maja 2011, 16:16 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Mam w tej chwili ok 400kg na pace jak Cię interesuje.

Autor:  wilu8 [ niedziela, 1 maja 2011, 17:20 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Mierz każda waga sie przyda ja mierzyłem na pusto i wachacz odbojnik mam 7 cm a licząc przerwy miedzy zwojami jakieś 15 cm

Autor:  CD38 [ niedziela, 1 maja 2011, 17:37 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Tak to u mnie wygląda

Autor:  kubik224 [ sobota, 29 października 2011, 12:49 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Witam.
Koledzy nigdzie nie moę znaleźć spręzyn niby mają być z niebieskim paskiem.
Pomóżcie bo wysiadam.
Autko 2.5tdi caravelle 1998r

Autor:  Kenobi [ sobota, 29 października 2011, 20:19 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

ja szukałem ponad dwa miesiące takich, trafiłem na aledrogo i tyle

Autor:  tomas19tdi [ środa, 7 grudnia 2011, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

ja zakladalem od vw sharana sa takie same.!!dodam ze multivan i caravele maja sprezyny z paskiem siwym.mfg Tomasz

Autor:  Kenobi [ czwartek, 8 grudnia 2011, 09:40 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

tomas19tdi napisał(a):
dodam ze multivan i caravele maja sprezyny z paskiem siwym


tak kategoryczne stwierdzenie jest bzdurą !!
nie tylko ja mam oryginały z niebieskim paskiem

według fabrycznego zestawienia szary pasek szedł do silników V6 i do tzw obniżonego zawieszenia głównie 151km takie miały bez względu na wersję wyposażenia

Autor:  pokor [ czwartek, 8 grudnia 2011, 11:32 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Dokładnie błąd:
Multivan Caravelle zależnie od dopuszczalnej wagi.
białe
białe o większej średnicy
niebieskie
pomarańczowe
pomarańczowe
szare obniżające o 15mm
błękitne

więcej http://www.t4-wiki.de/wiki/Schraubenfeder

Autor:  Johnny [ środa, 4 kwietnia 2012, 17:10 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Potrzebuję porady odnośnie sprężyn, ponieważ moje trzeba zmienić: w obu są popękane końcówki (właściwie to ich nie ma), korozja, brak podkładek na wachaczu, górne chyba też spruchniałe a oprócz tego coś stuka z tyłu na wybojach i stawiam właśnie na sprężyny.

I teraz pytanie, ponieważ zdarza mi się wozić ciężary (w granicach 600-800kg, sporadycznie może więcej), ale chciałbym też mieć jako taki komfort i czy według was na takich sprężynach będe miał kompromis pomiędzy wytrzymałością a komfortem: http://allegro.pl/sprezyny-zawieszenia- ... 64528.html ? Może ktoś ma założone takie sprężyny?

Lesjofors opinie ma raczej dobre, 169zł to chyba dobra cena, bo w Intercarsie wołają 204zł/szt. No i dużym plusem dla mnie jest to, że są w komplecie podkładki. Jedyne czego się boje, to to że samochód będzie zbyt twardy, ale z drugiej strony mają tylko 18mm...

Druga opcja, którą biorę pod uwagę, to zakup używanych oryginałów, a konkretnie: http://allegro.pl/vw-t4-sprezyny-zawies ... 26157.html , teraz mam właśnie z różowym paskiem i takie by mi zasadniczo odpowiadały (udźwig starcza, komfort do przyjęcia), ale jednak trochę boję się wsadzać używane części no i musiałbym dokupić podkładki, a one kurcze coś drogie: górna 45zł, dół 13zł w intercarsie i 90zł/15zł w ASO, lub 50zł za komplet na allegro. Plus jest taki, że moge sobie te sprężyny odebrać osobiście i może coś jeszcze stargować.

No i teraz liczę koszta:

opcja I - 353zł i mam nówki sztuki z podkładkami przyzwoitej firmy
opcja II - 220zł sprężyny + 116zł podkładki, czyli jak coś bym utargował to pewnie za ok. 315zł mam używany komplet

Którą z tych dwóch opcji byście mi doradzili, mając na uwadze, to co pisałem wyżej? A może jakieś inne propozycje, biorąc pod uwagę, że w grę nie wchodzą najtańsze części typu no name, a i na całą zabawę nie mam więcej jak 350zł?

Autor:  FocusMED [ środa, 4 kwietnia 2012, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Ja mam te Lesjoforsy założone w karetce i pacjenci nie narzekają żeby było za twardo. Mam je od Sierpnia i wszystko jest ok. Jeżeli chodzi o obciążenie to wożę 500kg zabudowa medyczna plus przeważnie 2 osoby z tyłu. Kupowałem w IC po 120pln za sztukę z tym że po zniżkach.

Autor:  janks [ wtorek, 14 maja 2013, 14:39 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

tomas19tdi napisał(a):
ja zakladalem od vw sharana sa takie same.!!dodam ze multivan i caravele maja sprezyny z paskiem siwym.mfg Tomasz

Witam serdecznie wszystkich użutkowników forum. To mój pierwszy wpis więc chciałbym wszyskich powitać.
Czy sprężyny z sharana rzeczywiście pasuja do t4 np. mixt? Wydaje się, że te z sharana są wyższe, a w zwiazku z tym może się zdarzyć, że będzie sterczał wysoko tył auta. A jak z twardością - można je przyrównac do tych z multivana, czy są twardsze?

Autor:  macino1987 [ poniedziałek, 8 lipca 2013, 18:01 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Witam,
wymieniłem sprężyny w moim multiku na wzmacniane z allegro i jestem zawiedziony jaki chłam dostałem, jeździ się tym faktycznie tragicznie...
Poprzednie miałem popękane i niemam pojęcia jakie były tam założone przedtem.
Zastanawiam się nad kupnem sprężyn z strony iparts tylko niewiem które są najodpowiedniejsze do multivana. Dużych ciężarów nie przewożę, często jeżdżę z kompletem ludzi i bagażami.
Jest pełno sprężyn z oznaczeniem A, C, M, K, czasem kilka na jednym rodzaju... Pytanie brzmi czy ktoś tam kupował i jakie są jego wrażenia i kto by jakie sprężyny polecał.Im więcej czytam i się interesuję tym mniej wiem...
Tego rodzaju jaki polecacie na forum nie znalazłem nigdzie (oznaczenie P v L).
Podejrze3wam że sugerowanie się szerokością minimalną i max oraz stałą sprężyny niema sensu ze strony t4-wiki/.../Schraubenfeder,
ponieważ każda marka sprężyny wykonuje je z innego materiału i każda ma inny parametr: MB czy E...
dzięki

zawiedziony Marcin

Autor:  chmielik [ poniedziałek, 8 lipca 2013, 19:20 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Kup sobie sprężyny używane z multika i będzie ok...

Kolor sprężyny do konkretnego modelu...
http://www.t4-wiki.de/wiki/Schraubenfeder

Autor:  Kubek [ środa, 10 lipca 2013, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

janks napisał(a):
Czy sprężyny z sharana rzeczywiście pasuja do t4 np. mixt? Wydaje się, że te z sharana są wyższe, a w zwiazku z tym może się zdarzyć, że będzie sterczał wysoko tył auta. A jak z twardością - można je przyrównac do tych z multivana, czy są twardsze?


Miałem w prawej ręce sprężynę od Sharana a w lewej sprężynę ORI od T4ki i od sharana była centymetr krótsza no i oczywiście węższa,ale mechanik stwierdził że będą pasować na 100% . Powinny wytrzymać ciężar auta ( sharan przecież też swoje waży ) ,zwłaszcza jak jezdzi się na pusto ( czyli tak jak u mnie ) i autko powinno być zdeka niższe .

Autor:  Girek [ piątek, 19 lipca 2013, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Witam
Mam w tej chwili u siebie założone sprężyny wzmacniane, na dodatek jedna ma połamane 2 zwoje a druga jeden. Stoi jak koza i jeździ się tym tragicznie, szukam odpowiednich sprężyn i ręce załamuje. Na allegro poza obniżającymi i wzmacnianymi nie ma nic a w Aso za sprężyny oryginalne oznaczone na szaro lub niebieskie krzyczą 500zł/sztuka. Ma ktoś te sprężyny od sharana? jak się samochód zachowuje. Nie wożę ciężarów, ale sporadycznie jadę w 6 osób i bagaż.

Autor:  janks [ piątek, 11 października 2013, 10:34 ]
Tytuł:  Re: Zmiana sprężyn

Kubek napisał(a):
janks napisał(a):
Czy sprężyny z sharana rzeczywiście pasuja do t4 np. mixt? Wydaje się, że te z sharana są wyższe, a w zwiazku z tym może się zdarzyć, że będzie sterczał wysoko tył auta. A jak z twardością - można je przyrównac do tych z multivana, czy są twardsze?


Miałem w prawej ręce sprężynę od Sharana a w lewej sprężynę ORI od T4ki i od sharana była centymetr krótsza no i oczywiście węższa,ale mechanik stwierdził że będą pasować na 100% . Powinny wytrzymać ciężar auta ( sharan przecież też swoje waży ) ,zwłaszcza jak jezdzi się na pusto ( czyli tak jak u mnie ) i autko powinno być zdeka niższe .



Również potwierdzam, że sprężyny od sharana do lekkich zastosowań nadają się idealnie. Auto jest miękie i jeździ się wygodnie. Miałem przez chwilę w swoim T4 mixt spężyny od T5 (zielone kropki), to jechało sie jak wozem drabiniastym a tył auta sterczał, że wstyd było na ulicy się pokazać. Innym razem próbowałem dopasować do istniejącej z jednej strony ori sprężyny - inną używkę i mimo podobnych wymiarów (długość, grubość, zwoje) nie było idealnie, a auto było przechylone. Ogólnie rzecz biorąc, sprężyny w T4 (tył) to nieciekawy temat - po trzeciej wymianie w końcu się udało.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/