T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 kwietnia 2011, 22:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Witam pozyskałem sprężyny maja pasek czerwony i żółty są z jednej grubości drutu dość grubego , dodatkowo próbując je nacisnąć własnym ciężarem nie poddają się
Cóż to mogą być za sprężyny ?
Jutro je z mierze i poszukam może na nich pisze


Ostatnio edytowano niedziela, 1 maja 2011, 14:57 przez wilu8, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2011, 11:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
http://img710.imageshack.us/g/zdjcie0007yv.jpg/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 kwietnia 2011, 13:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w rozpisce sprężyn oryginałów którą mam nie ma czerwono-żółtych ale za to są czerwono-brązowe ( może wypłowiały ) i montowane były do skrzyniowych pojedyncza lub dubel kabina
za to sam żółty szły do kamperów


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 maja 2011, 15:01 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Jest wielka prozba ja akurat w najbliższych dniach nie mam okazji więc może ktoś z was będzie ładował jakiś większy ładunek np.1 t lub więcej . Potrzebuje fotke lub chociaż mniej więcej zmierzenie jaka jest wtedy odległość odbojnika do wachacza i jak mocno są sciśniete zwoje, najlepiej ze sprężynami z białym paskiem lub podobne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 maja 2011, 16:16 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Mam w tej chwili ok 400kg na pace jak Cię interesuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 maja 2011, 17:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Mierz każda waga sie przyda ja mierzyłem na pusto i wachacz odbojnik mam 7 cm a licząc przerwy miedzy zwojami jakieś 15 cm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 maja 2011, 17:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Tak to u mnie wygląda



Za ten wpis autor CD38 podziękował: wilu8 (niedziela, 1 maja 2011, 20:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 12:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Witam.
Koledzy nigdzie nie moę znaleźć spręzyn niby mają być z niebieskim paskiem.
Pomóżcie bo wysiadam.
Autko 2.5tdi caravelle 1998r


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 października 2011, 20:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ja szukałem ponad dwa miesiące takich, trafiłem na aledrogo i tyle


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 grudnia 2011, 23:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
ja zakladalem od vw sharana sa takie same.!!dodam ze multivan i caravele maja sprezyny z paskiem siwym.mfg Tomasz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 grudnia 2011, 09:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tomas19tdi napisał(a):
dodam ze multivan i caravele maja sprezyny z paskiem siwym


tak kategoryczne stwierdzenie jest bzdurą !!
nie tylko ja mam oryginały z niebieskim paskiem

według fabrycznego zestawienia szary pasek szedł do silników V6 i do tzw obniżonego zawieszenia głównie 151km takie miały bez względu na wersję wyposażenia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 grudnia 2011, 11:32 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Dokładnie błąd:
Multivan Caravelle zależnie od dopuszczalnej wagi.
białe
białe o większej średnicy
niebieskie
pomarańczowe
pomarańczowe
szare obniżające o 15mm
błękitne

więcej http://www.t4-wiki.de/wiki/Schraubenfeder


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2012, 17:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Potrzebuję porady odnośnie sprężyn, ponieważ moje trzeba zmienić: w obu są popękane końcówki (właściwie to ich nie ma), korozja, brak podkładek na wachaczu, górne chyba też spruchniałe a oprócz tego coś stuka z tyłu na wybojach i stawiam właśnie na sprężyny.

I teraz pytanie, ponieważ zdarza mi się wozić ciężary (w granicach 600-800kg, sporadycznie może więcej), ale chciałbym też mieć jako taki komfort i czy według was na takich sprężynach będe miał kompromis pomiędzy wytrzymałością a komfortem: http://allegro.pl/sprezyny-zawieszenia- ... 64528.html ? Może ktoś ma założone takie sprężyny?

Lesjofors opinie ma raczej dobre, 169zł to chyba dobra cena, bo w Intercarsie wołają 204zł/szt. No i dużym plusem dla mnie jest to, że są w komplecie podkładki. Jedyne czego się boje, to to że samochód będzie zbyt twardy, ale z drugiej strony mają tylko 18mm...

Druga opcja, którą biorę pod uwagę, to zakup używanych oryginałów, a konkretnie: http://allegro.pl/vw-t4-sprezyny-zawies ... 26157.html , teraz mam właśnie z różowym paskiem i takie by mi zasadniczo odpowiadały (udźwig starcza, komfort do przyjęcia), ale jednak trochę boję się wsadzać używane części no i musiałbym dokupić podkładki, a one kurcze coś drogie: górna 45zł, dół 13zł w intercarsie i 90zł/15zł w ASO, lub 50zł za komplet na allegro. Plus jest taki, że moge sobie te sprężyny odebrać osobiście i może coś jeszcze stargować.

No i teraz liczę koszta:

opcja I - 353zł i mam nówki sztuki z podkładkami przyzwoitej firmy
opcja II - 220zł sprężyny + 116zł podkładki, czyli jak coś bym utargował to pewnie za ok. 315zł mam używany komplet

Którą z tych dwóch opcji byście mi doradzili, mając na uwadze, to co pisałem wyżej? A może jakieś inne propozycje, biorąc pod uwagę, że w grę nie wchodzą najtańsze części typu no name, a i na całą zabawę nie mam więcej jak 350zł?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 kwietnia 2012, 20:44 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ja mam te Lesjoforsy założone w karetce i pacjenci nie narzekają żeby było za twardo. Mam je od Sierpnia i wszystko jest ok. Jeżeli chodzi o obciążenie to wożę 500kg zabudowa medyczna plus przeważnie 2 osoby z tyłu. Kupowałem w IC po 120pln za sztukę z tym że po zniżkach.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 maja 2013, 14:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 18:30
Posty: 2
model: T4
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
tomas19tdi napisał(a):
ja zakladalem od vw sharana sa takie same.!!dodam ze multivan i caravele maja sprezyny z paskiem siwym.mfg Tomasz

Witam serdecznie wszystkich użutkowników forum. To mój pierwszy wpis więc chciałbym wszyskich powitać.
Czy sprężyny z sharana rzeczywiście pasuja do t4 np. mixt? Wydaje się, że te z sharana są wyższe, a w zwiazku z tym może się zdarzyć, że będzie sterczał wysoko tył auta. A jak z twardością - można je przyrównac do tych z multivana, czy są twardsze?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 18:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 września 2011, 17:46
Posty: 4
model: AXG
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
wymieniłem sprężyny w moim multiku na wzmacniane z allegro i jestem zawiedziony jaki chłam dostałem, jeździ się tym faktycznie tragicznie...
Poprzednie miałem popękane i niemam pojęcia jakie były tam założone przedtem.
Zastanawiam się nad kupnem sprężyn z strony iparts tylko niewiem które są najodpowiedniejsze do multivana. Dużych ciężarów nie przewożę, często jeżdżę z kompletem ludzi i bagażami.
Jest pełno sprężyn z oznaczeniem A, C, M, K, czasem kilka na jednym rodzaju... Pytanie brzmi czy ktoś tam kupował i jakie są jego wrażenia i kto by jakie sprężyny polecał.Im więcej czytam i się interesuję tym mniej wiem...
Tego rodzaju jaki polecacie na forum nie znalazłem nigdzie (oznaczenie P v L).
Podejrze3wam że sugerowanie się szerokością minimalną i max oraz stałą sprężyny niema sensu ze strony t4-wiki/.../Schraubenfeder,
ponieważ każda marka sprężyny wykonuje je z innego materiału i każda ma inny parametr: MB czy E...
dzięki

zawiedziony Marcin


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lipca 2013, 19:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Kup sobie sprężyny używane z multika i będzie ok...

Kolor sprężyny do konkretnego modelu...
http://www.t4-wiki.de/wiki/Schraubenfeder


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lipca 2013, 20:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
janks napisał(a):
Czy sprężyny z sharana rzeczywiście pasuja do t4 np. mixt? Wydaje się, że te z sharana są wyższe, a w zwiazku z tym może się zdarzyć, że będzie sterczał wysoko tył auta. A jak z twardością - można je przyrównac do tych z multivana, czy są twardsze?


Miałem w prawej ręce sprężynę od Sharana a w lewej sprężynę ORI od T4ki i od sharana była centymetr krótsza no i oczywiście węższa,ale mechanik stwierdził że będą pasować na 100% . Powinny wytrzymać ciężar auta ( sharan przecież też swoje waży ) ,zwłaszcza jak jezdzi się na pusto ( czyli tak jak u mnie ) i autko powinno być zdeka niższe .


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 lipca 2013, 23:43 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 21 stycznia 2013, 13:53
Posty: 14
Lokalizacja: Białystok
model: T4 multivan
silnik: 88km AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Mam w tej chwili u siebie założone sprężyny wzmacniane, na dodatek jedna ma połamane 2 zwoje a druga jeden. Stoi jak koza i jeździ się tym tragicznie, szukam odpowiednich sprężyn i ręce załamuje. Na allegro poza obniżającymi i wzmacnianymi nie ma nic a w Aso za sprężyny oryginalne oznaczone na szaro lub niebieskie krzyczą 500zł/sztuka. Ma ktoś te sprężyny od sharana? jak się samochód zachowuje. Nie wożę ciężarów, ale sporadycznie jadę w 6 osób i bagaż.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 października 2013, 10:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 18:30
Posty: 2
model: T4
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kubek napisał(a):
janks napisał(a):
Czy sprężyny z sharana rzeczywiście pasuja do t4 np. mixt? Wydaje się, że te z sharana są wyższe, a w zwiazku z tym może się zdarzyć, że będzie sterczał wysoko tył auta. A jak z twardością - można je przyrównac do tych z multivana, czy są twardsze?


Miałem w prawej ręce sprężynę od Sharana a w lewej sprężynę ORI od T4ki i od sharana była centymetr krótsza no i oczywiście węższa,ale mechanik stwierdził że będą pasować na 100% . Powinny wytrzymać ciężar auta ( sharan przecież też swoje waży ) ,zwłaszcza jak jezdzi się na pusto ( czyli tak jak u mnie ) i autko powinno być zdeka niższe .



Również potwierdzam, że sprężyny od sharana do lekkich zastosowań nadają się idealnie. Auto jest miękie i jeździ się wygodnie. Miałem przez chwilę w swoim T4 mixt spężyny od T5 (zielone kropki), to jechało sie jak wozem drabiniastym a tył auta sterczał, że wstyd było na ulicy się pokazać. Innym razem próbowałem dopasować do istniejącej z jednej strony ori sprężyny - inną używkę i mimo podobnych wymiarów (długość, grubość, zwoje) nie było idealnie, a auto było przechylone. Ogólnie rzecz biorąc, sprężyny w T4 (tył) to nieciekawy temat - po trzeciej wymianie w końcu się udało.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB