T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lipca 2019, 10:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
No właśnie jaka jest różnica między rurkami stalowymi a miedzianymi. Chodzi mi o średnicę wewnętrzną i jeżeli jest różnica w średnicy czy ma to duże znaczenie w sile hamowania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lipca 2019, 21:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Też nie rozummiem czemu koniecznie stalowe. Fabrycznie są stalowe ze skąpstwa ale w Polsce robią komplety miedzianych i na nich wszystko gra i buczy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lipca 2019, 21:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A mi się znowu wydawało, że miedziano niklowe :-)
BTW https://youtu.be/xAGm3LhSaZQ


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: bigos1966 (poniedziałek, 22 lipca 2019, 07:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lipca 2019, 22:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Te przwody, ktore zakladałem byly takie same kolorystycznie jak rurki do LPG czyli moim zdaniem były miedziane. Nie wiem w jakich ukladach hamulcowych wystepują ciśnienia rzedu 300 atm, czyli dopuszczalne wedlug filmiku dla przewodów miedzianych, bo wedlug mojej wiedzy w normalnej osobówce ciśnienie plynu hamulcowego nie przekracza 100 atm.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lipca 2019, 23:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pytanie czemu w takim razie np w Niemczech auto nie przejdzie przeglądu na przewodach miedzianych


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 lipca 2019, 23:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Moim zdaniem zajob p.t.ordnung, to samo co nieurzędowy rozmiar opon.
Całe szczęście mnie to nie dotyczy, bo w Germani nie byłem, nawet przejazdem od 20 lat i nadal nie odczuwam potrzeby


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 lipca 2019, 15:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Odpowiadam na pytanie: dlaczego stalowe?

1 - na takich został zaprojektowany i homologowany układ hamulcowy,
2 - mają często inną średnicę wewnętrzną,
3 - miedź inaczej pracuje pod dużym obciążeniem podczas hamowania (ciśnienie do 120-stu bar-ów),
4 - jak ktoś wspomniał - w rzeszy to nie przejdzie,
5 - z powodu korozji elektrochemicznej,
6 - z powodu większej podatności na uszkodzenia mechaniczne,

Powyższe argumenty NIE oznaczają, że układ na miedzianych nie będzie działał! Jednak może zachowywać się niepoprawnie w skrajnych sytuacjach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 07:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jeżeli stalowe, to czym je zarabiać? Te praski do 100zł dadzą radę. Jeśli tak to którą najlepiej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 14:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Co do rurek to jakoś tego nie widze aby samodzielnie i w miare dokladnie podoginać i ułożyć stalowe tak jak ori. Ja u siebie wymieniałem na tył na miedziane i ciężko było w niektórych miejscach uformować tak jak trzeba. I z zaprasowaniem stalowych rurek tanimi paskami też raczej będzie problem bo u mnie już taki był przy dorabianiu przewodu od pompki sprzęgła który jest nieco grubszy od pozostałych i został dorobiny z jakiegoś przewodu paliwowego i wyglądał jak miedziany a okazało się że był warstwowy stalowo/miedziany. Dopiero po kilku próbach udało się go jako tako zaprasować.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 14:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Już kupiłem zestaw do zaprasowywania rurek z giętarką. Przyda się do innych samochodów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 15:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Zestawy prasek za 100zł to chłam. Porządna praska kosztuje 800-1200zł i bez problemu zarobi przewody stalowe. Zaginać można ręcznie (np. na butelce...), zaginarki są wskazane, ale skoro dajecie radę na miedzianych to na stalowych, aż tak wiele więcej siły nie trzeba.

Odnośnie kosztów: Skoro pompę wtryskową można oddać do warsztatu, bo samemu się tego nie ogarnie, to przewody stalowe również.

Jak ktoś jest z okolicy to mogę zarobić końcówki do przewodu za 3zł/brutto za końcówkę. Inwestycja na 20-30lat wiec za wiele nie oszczędzicie...

Sugeruję przewody miedziane traktować jako naprawę doraźną, a nie właściwą.

Dla ambitnych:
- na portalu aukcyjnym koszt metra turki to 9,80 brutto (na przykładzie sprzedającego: J_Donocik)
- końcówki wkręcane do łączenia z elastycznymi/pompą itp - to koszt około 14-15zł za 10 sztuk w Sieci hurtowni IC
- obcinarka do rurek z metra': Mini przecinarka WP do rurek hamulcowych 3,00-16,00 mm 5-TCM-130D - 95zł na stronie producenta
- zarabiarka porządna (w imadło): Przyrząd WP FTD-350 do spęczania przewodów hamulcowych - 1200zł na stronie producenta
- zarabiarka awaryjna (ręcznie, pod auto): Przyrząd WP FTD-414 do spęczania przewodów hamulcowych - 700zł, j/w
- zaginarka: Giętarka WP do przewodów hamulcowych 4,00-6,00 mm 5-TB-346 - 95zł, j/w

Części tego producenta znajdziecie w sieci IC, lub innych sklepach/hurtowniach. W porządnym warsztacie mogą Wam tylko zarobić' końcówki a zamontujecie sami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 17:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wymieniałem jeden przewód na stalowy ate, zaginałem ręcznie szczypcami płaskimi zaciskowymi z kawałkami węży na końcach 8mm. Problemu większego nie widzę. Jedynie upchać to potem pod autem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 19:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Ja myślałem raczej o tej prasce (zdjęcie ) cena 199zł. Na YouTube ładnie zaprasowuje stalowe rurki. Niestety chwilowo zrobię miedziane, a na Aliexspress będę szukał porządnej praski.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano wtorek, 23 lipca 2019, 23:18 przez bigos1966, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 19:48 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 9 lipca 2016, 20:28
Posty: 260
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
model: Groszek TDI
silnik: 2,5 TDI AJT 138KM

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 73 razy
Panowie w temacie maglownicy, robicie drugą stronę o przewodach hamulcowych... :D
Wiele informacji, ale może przenieść to do właściwego działu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 20:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Też tak pomyślałem - Admin proszony o działanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lipca 2019, 23:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Miałem na tapecie też ten temat ( Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ), ale temat się tak szybko rozwinął, wymknął się z pod kontroli. Sorry za bałagan. Też popieram prośbę do moderatora o przeniesienie tych postów do powyższego tematu. Jeszcze raz przepraszam za bałagan.


Ostatnio edytowano środa, 24 lipca 2019, 06:46 przez bigos1966, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lipca 2019, 05:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
bigos1966 napisał(a):
Też popieram groźbę do moderatora ...


Bigos, ty już nie bądź taki groźny


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lipca 2019, 06:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Dzięki Rafał, pisałem w nocy. Coś mi się śniło <ziew> <01>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB