T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Sprężyna kolumny kierowniczej pod stacyjką - seegering
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=19007
Strona 1 z 1

Autor:  s.nestor [ czwartek, 13 lipca 2023, 17:34 ]
Tytuł:  Sprężyna kolumny kierowniczej pod stacyjką - seegering

Witam,
wymieniałam całą stacyjkę w T4 Multivan z 2001 roku i wyskoczyła mi ta dużą sprężyna co jest pod stacyjką (kolumny Kierowniczej?).
Złożyliśmy to w ten sposób, że jeden od dołu trzymał kolumnę, a drugi kierownicą wcisnął tą sprężynę, następnie śruba od kierownicy i wszystko gra... I wtedy znalazłem coś takiego jak na fotkach.

Dodatkowo w tym filmie widać jak to zdejmuje od 2:40 i zakłada od 17:11
https://www.youtube.com/watch?v=kcql8QQ ... Volkswagen

Czy muszę to zakładać? Jaką pełni to funkcję? Facet na filmie odmierza jakąś odległość i nie wiem jaką i do czego.

Pozdrawiam

Autor:  Jurand507 [ poniedziałek, 17 lipca 2023, 09:25 ]
Tytuł:  Re: Sprężyna kolumny kierowniczej pod stacyjką - seegering

To pierścień Segera (w tym przypadku zewnętrzny) - jego zadaniem jest zapobieganie przemieszczeniu się części na osiach (wałach, czopach). Jest on umieszczany w wytoczonych rowkach. Pierścienie Segera zewnętrzne to norma DIN471 a wewnętrzne DIN472. Do tego warto pamiętać, że wymiary segerów podajemy podając średnicę wałka (w odróżnieniu do płytek osadczych, przy których podajemy średnicę rowka w który wchodzi płytka).

Jeśli on był zamontowany, to uważam, że powinieneś go zamontować.

Autor:  s.nestor [ wtorek, 8 sierpnia 2023, 18:51 ]
Tytuł:  Re: Sprężyna kolumny kierowniczej pod stacyjką - seegering

Dzięki @Jurand507 za odpowiedź. Dziwna sprawa bo nie na tam rowka... może poprzednik zrobił jakaś prowizorka... Czy jest tu na forum ktoś kto rozbierał ten element i wie jak ta sprężyna powinna być zablokowana? Bo ten Seger wcisnąłem na siłę na drążek i niby trzymało tą sprężynę ale przez brak tego rowka łatwo to wyskakuje...nie sprawdzałem już ale na bank puściła to w czasie jazdy.... Teraz jak jade po dziurach to mega kiera drży.

Autor:  Probe041 [ czwartek, 10 sierpnia 2023, 12:53 ]
Tytuł:  Re: Sprężyna kolumny kierowniczej pod stacyjką - seegering

Tam ma być podkladka sprężynowa, żadne segerringi

Autor:  Jurand507 [ poniedziałek, 11 września 2023, 00:35 ]
Tytuł:  Re: Sprężyna kolumny kierowniczej pod stacyjką - seegering

Średnica kolumny kierowniczej w tym miejscu to D22h7 (jakieś 0,02mm w minusie).
Probe041 ma rację - nie jest to seger tylko jakiś rodzaj pierścienia blokującego.

Zdjęcie pierwsze przedstawia zamontowany ten pierścień wraz ze sprężyną, którą trzyma, na kolumnie kierowniczej.
Kolejne zdjęcia przedstawiają sam pierścień zabezpieczający. Gdyby ktoś znał jaka to norma, byłoby idealnie.

Wymiary pierścienia - rysunek 4.
Załącznik:
Pierscien_kol_kier.JPG


Będąc na złomie w Radostowicach - wymontowałem ten pierścień - mogę Ci go - s.nestor - wysłać.

(P.S. Nie wiem czy zdjęcia się załączą... niby się wgrywają ale na podglądzie ich nie widać - może mam za niski poziom użytkownika aby wstawiać zdjęcia?
Już wiem - zdjęcia do 100kB i rozdzielczości 640x480... bez komentarza... Wrzuciłem rysunek - co na nim widać... widać powyżej. Generalnie uśmiałem się z takiej polityki zdjęciowej... )

PROBLEM ZDJĘĆ ROZWIĄZANY - patrz załączone pliki.

Autor:  s.nestor [ czwartek, 14 marca 2024, 10:43 ]
Tytuł:  Re: Sprężyna kolumny kierowniczej pod stacyjką - seegering

Super, dzięki za pomoc. U mnie ostatecznie zrobił to mechanik i w sumie nie wiem jak dokładnie;]
Ale na przyszłość będę już wiedział i może się komuś przyda.
Dzięki i pozdrawiam

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/