T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Korektor siły hamowania T4 https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=1872 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | wnuczek [ czwartek, 24 marca 2011, 20:07 ] |
Tytuł: | Korektor siły hamowania T4 |
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum i proszę o poradę w sprawie hamulca na tylnej osi w t4 1992 r. Brak calkowicie hamowania na tylnej osi.Wymieniłem korekror siły hamowania i dalej nic.Ręczny trzyma b. dobrze. Pytanie drugie: Można (prawie bezkarnie?) ominąć korektor ? Jeżdżę przeważnie z dwoma osobami. Pozdrawiam |
Autor: | b8tz [ czwartek, 24 marca 2011, 20:57 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Hamulce odpowietrzone? Przewody hamulcowe drożne? |
Autor: | JOHNSON [ czwartek, 24 marca 2011, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Witam.Co do ominiecia korektora to nawet o tym nie mysl bo bez korektora to jak zahamujesz to z taka sama sila na przodzie jak i tyle zadzalaja hamulce a jak wiaddomo tyl przy hamowaniu jest odciazony i bedziesz tylna osia hamowal z piskami za kazdym razem a w zimie to wyladujesz na sliskiej drodze w rowie albo kogos zabijesz jak w zakrecie tyl Ci e wyprzedzi. |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 24 marca 2011, 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
korektor siły hamowania służy do zwiększania siły hamulców tylnych pod wpływem obciążenia, czyli na pusto przy prawidłowym wyregulowaniu nie ingeruje w siłę hamowania według mojej wiedzy to jest tak: samochody z napędem na cztery koła lub układem ABS Bosch 5.3 lub zamkniętym nadwoziem (Kombi, Caravelle, Multivan) nie są wyposażone w regulator siły hamowania więc jak jeździsz na pusto to spokojnie możesz korektor usunąc wnuczek zaglądałeś w ogóle co się dzieje pod bębnami ??, tłoczki ruszają się po zdjęciu szczęk??, samoregulator rozpierania nie stanął kołkiem na gwincie ?? |
Autor: | b8tz [ czwartek, 24 marca 2011, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Kenobi napisał(a): ja w żadnej ze swoich nie miałem Za to pewnie w obu miałeś ABS. Ja mam w białasie ominięty i żadnych dziwnych sytuacji podczas hamowania nie odczuwam. |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 24 marca 2011, 21:53 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
w nowej mam ABS, w starej nie miałem, patrz mój post wyżej trochę go przeedytowałem |
Autor: | kurol [ czwartek, 24 marca 2011, 22:15 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Cytuj: czyli na pusto przy prawidłowym wyregulowaniu nie ingeruje w siłę hamowania a nie jest przypadkiem odwrotnie? jak na pusto to dlawi cisnienie zeby kol nie blokowalo,a w miare wzrostu obciazenia cisnienie w ukladzie jest coraz mniej dlawione by hamulce na tylna os dzialaly z wieksza sila w mojej caravelle mam wyzej wspomniany abs i mam rowniez reduktor sily hamowania |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 24 marca 2011, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Kenobi napisał(a): korektor siły hamowania służy do zwiększania siły hamulców tylnych pod wpływem obciążenia, czyli na pusto przy prawidłowym wyregulowaniu nie ingeruje w siłę hamowania według mojej wiedzy to jest tak: samochody z napędem na cztery koła lub układem ABS Bosch 5.3 lub zamkniętym nadwoziem (Kombi, Caravelle, Multivan) nie są wyposażone w regulator siły hamowania więc jak jeździsz na pusto to spokojnie możesz korektor usunąc z tego na razie się wycofuję bo temat bardziej skomplikowany i chyba faktycznie trzeba mi wiedzę w tym temacie uściślic i zmienic "dostawcę" informacji co do reszty podtrzymuje ja bym ściągnął bębny i zobaczył co tam się dzieje |
Autor: | peter [ piątek, 25 marca 2011, 00:30 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
ja osobiście jeździłem przez 3 lata z ominiętym korektorem i nic się złego nie działo, teraz mam kolektor ale nie jestem do końca przekonany, że działa on dobrze choć jest nówka. Jeśli miałby ktoś zdjęcie kolektora pod autem tak, żeby było wiadomo jak wychodzą przewody, żebym mógł porównać jak jest u mnie. Dodam, że w drugim busie z ABS nie mam kolektora. |
Autor: | Probe041 [ piątek, 25 marca 2011, 01:12 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
http://www.t4-wiki.de/wiki/Bremsdruckminderer |
Autor: | wnuczek [ piątek, 25 marca 2011, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
witam. Dziękuję z podpowiedzi.Tak sobie kombinuję i wyszło mi z tego co następuje: Korektor przerstał działać prawdopodobnie w zimie,Cylinderki skorodowały i nie ruszają się.Jutro zdejmę bębny i podzielę się albo z usunięcia usterki albo co gorsze z szukaniem winy w innym miejscu.Żle zrobiłem nie zdejmując bębnów od razu.Nieraz chłopski rozum zawodzi.Byłem pewien na 100% o przyczynie głównej.Korektor wyjęty nie rusza się na tłoczku. |
Autor: | daxo [ piątek, 25 marca 2011, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Witam Po dwóch stronach dźwigni są plastikowe śruby i pytanie 1- wkręcone zwiększają siłę hamowania 2-wykręcone zwiększają siłę hamowania |
Autor: | Kenobi [ piątek, 25 marca 2011, 22:11 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
w serwisówce: viewtopic.php?f=10&t=79 jest wszystko opisane od strony 47-41 |
Autor: | daxo [ piątek, 25 marca 2011, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Kenobi napisał(a): Jest odpowiedź na moje pytanie 47-47 [ serwisówka dobra rzecz ] dzięki Kenobi |
Autor: | pokor [ sobota, 26 marca 2011, 00:10 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Nawet nie próbuj omijać korektora. Koleś dał mi T4 blaszaka coś przewieźć i zapomniał powiedzieć, że ma korektor spierdzielony. Jak wracałem na pusto to na łuku ( za łukiem zatrzymało się auto z przodu) mało nie rozwaliłem dupa przodu auta jadącego z przeciwka. Sory ale ja dziękuję za takie piruety na suchym asfalcie. |
Autor: | wnuczek [ niedziela, 27 marca 2011, 17:44 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Witam, Ciągle walczę z hamulcami tylnych kół. Korektor wymieniony ,tłoczki w cylinderkach chodzą,okładziny grube PRZEDNIE HAMULCE B.DOBRE -BRAK W TYLNYCH. Podczas odpowietrzania tylne cylinsderki mają słaby wytrysk jak na mój gust. Została tylko pompa. Pytanie :Czy możliwe jest aby w pompie podzcas hamowania ciśnienie było tylko na przednie cylinderki? Pedał twardy nawet podczas pracy silnika. Wskazuje to na wspomaganie.Ale dlaczego brak wspomagania działa tylko na przód? Czy [pompa ma dwie sekcję przednie koła --- Tylne? Multivan rok 1992 bez ABS. Czy jest na to jakaś rada prócz wymiany serwa lub pompy? Pozdrawiam |
Autor: | Martin [ piątek, 6 maja 2011, 16:44 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Witam.Mam podobny problem z hamulcami.Przód hamuje idealnie a tył wcale.Pedał twardy,a gdy odpalę silnik to pedał wpada w podłogę,gdy nacisnę kilka razy to jest twardy i po chwili wpada.Tarcze,klocki,pompa vaku nowa,przewody podciśnienia sprawdzone,tłoczki nie zapieczone,odpowietrzony kilka razy.Pomocy bo brakuje mi już pomysłów,a nie chce wszystkiego wymienia bo pewnie to nic nie zmieni.Caravelle 2,5 TDI 102ps,96r,z abs. |
Autor: | Kenobi [ piątek, 6 maja 2011, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Martin napisał(a): Witam.Mam podobny problem z hamulcami.Przód hamuje idealnie a tył wcale.Pedał twardy,a gdy odpalę silnik to pedał wpada w podłogę,gdy nacisnę kilka razy to jest twardy i po chwili wpada.Tarcze,klocki,pompa vaku nowa,przewody podciśnienia sprawdzone,tłoczki nie zapieczone,odpowietrzony kilka razy.Pomocy bo brakuje mi już pomysłów,a nie chce wszystkiego wymienia bo pewnie to nic nie zmieni.Caravelle 2,5 TDI 102ps,96r,z abs. a tak ogólnie to masz korektor czy nie ?? no to jeszcze zostaje Ci pompa hamulcowa i serwo wpadający pedał jest często objawem wewnętrznej nieszczelności pompy hamulcowej, a z kolei twardy pedał to efekt niesprawnego serwa czy ta twardość pedału jest taka sama jak byś w ogóle odłączył podciśnienie od serwa - spróbuj jest jeszcze jedna możliwość pompa ABS szwankuje i pomimo dobrego ciśnienia na hamulcowej ona nie podaje dalej ciśnienia na koła dziwi mnie że piszesz iż przy wpadającym pedale i twardym przód hamuje dobrze a tył wcale ?? wnuczek napisał(a): Czy pompa ma dwie sekcję przednie koła --- Tylne? Multivan rok 1992 bez ABS. tak ma dwie sekcje |
Autor: | Martin [ piątek, 6 maja 2011, 17:42 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Dzięki za szybką odpowiedz.Korektor siły hamowania jest,ale czy sprawny?Dzwignia korektora działa,nawet próbowałem ją ścisnąc tak jakby samochód był obciążony ale nie wiem czy dobrze kombinowałem.Wydaje mi się ze pedał jest twardziejszy po odłączeniu ciśnienia od serwa.Tarcze i klocki z przodu jak i z tyłu były wymieniane jednocześnie.Na przednich widac ze się ścierają klocki,a na tylnych jest nalot rdzy.Czuc to najbardziej na mokrej nawierzchni koła przednie się blokują abs się włącza. |
Autor: | slimak [ piątek, 6 maja 2011, 17:46 ] |
Tytuł: | Re: Korektor siły hamowania T4 |
Jeśli masz ABS to nie powinieneś mieć korektora... |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |