T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 kwietnia 2015, 17:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 grudnia 2012, 19:51
Posty: 440
Lokalizacja: OPO
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska
model: T4 Caravelle
silnik: AXG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 25 razy
vwyogi napisał(a):
odgrzeję temat. Jak nie mam korektora siły hamowania i mam ABS to skąd auto "wie", ze tył jest dociążony i trzeba zacząć mocniej hamować tył? Pytam bo walczyłem z nierówno biorącymi hamulcami z tyłu i po przeglądzie zacisków tylnych zrobiłem jazdę testową z kilkoma mocnymi hamowaniami ( na pusto ) i jak plułem na tylne tarcze to były delikatnie ciepłe, można było je dotykać.


...4kanalowy abs po 97r. nie posiada korektora, rozdziela sile na kazde kolo osobno, sam wylicza jak mocno moze hamowac i zawsz uzywa takze tylnych hamulcow co nie bylo regula przy mechanicznym korektorze.
Info do wyliczen dostaje z czujnikow abs na kazdym kole.


_________________
VW T4 Krotki Caravelle 2001 2,5TDI AXG 150PS (+20% by Czarek)
Seat Alhambra 2004 1,9PD TDI BLT 130PS (180PS)
Zuzycie paliwa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 maja 2015, 17:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ja mam 96 i miałem korektor ale go wywaliłem i jest bardzo zadowolony auto dużo lepiej hamuje


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2015, 09:01 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ja w 93 mam to ustrojstwo,ale ze względu na zmianę silnika i dołożenie ABS to będę musiał coś z nim zrobić .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 sierpnia 2015, 15:26 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Właśnie chce cos z nim zrobić,na razie nie mam skompletowanego ABS i chce zlikwidować korektor gdyz bardzo słabo hamuje tył. Ręcznie go przestawiawilem na max. Obciążony ale hamulce sa nijakie. Na slizgiej nawierzchni przód hamuje aż puszcza gumy,strach tak jeździć. Jak połączyć przewody hamulcowe znaczy sie rurki,zastosować jakiś łącznik ? Niech ktos podrzuci informacje. Dzieki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 sierpnia 2015, 15:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ja mam takie łączniki zamiast korektora http://allegro.pl/lacznik-przewodow-ham ... 12813.html hamulce w końcu są jak należy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: peters (niedziela, 2 sierpnia 2015, 22:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 sierpnia 2015, 16:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
tak samo naj krudsze przewody elastyczne chyba ma z golfa 3 tylne


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor Cyklon podziękowali: 2 lukaszd98 (niedziela, 12 czerwca 2016, 20:33) • peters (niedziela, 2 sierpnia 2015, 22:16)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 sierpnia 2015, 22:15 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Kenobi napisał(a):
w serwisówce:
viewtopic.php?f=10&t=79
jest wszystko opisane od strony 47-41

Szukalem ale nie znalazlem nic na temat korektora,oczywiscie sa opisywane hamulce przednie tylne ale na temat korektora tylnych kol nic nie znalazlem,nie ktos zyczliwy pomoze mi....

chemik211 napisał(a):
Ja mam takie łączniki zamiast korektora http://allegro.pl/lacznik-przewodow-ham ... 12813.html hamulce w końcu są jak należy
Nie cieknie na nich ? metalowe sa czy inne, mosiezne ? Doczytalem sa mosiężne wiec nie ma lipy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 sierpnia 2015, 00:36 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Zdobyłem te koncówki do łączenia prźewodow mosiężne aby wywalić korektor ale prźewody sa wiekowe i jest problem z odkręceniem ich. Nakrętki kręcą sie razem z przewodem. Na razie wziąłem sie za co inne i od czasu do czasu bede sprawdzał czy cos nie puściło... Brrr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 sierpnia 2015, 13:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Ja przed ruszeniem przewodów hamulcowych tydzień wcześniej zaczelem psikać na końcówki odrdzewiaczem dobrej firmy (niestety teraz nie pamiętam jakiej). Codziennie traktowałem je śweżą ilością preparatu i chyba pomogło bo puściło wszystko wzorowo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 sierpnia 2015, 00:37 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Posmarowałem raz,kilka dni temu i pewnie jutro pojutrze zajrzę tam z powrotem. Mam kilka dobrych w sprayu preparatów ale pewnie cudów nie żrobia ,zobaczymy. No i przygotowałem sie na wypadek urwania przewodów hydraulicznych. Kupiłem nowe dwa długie 2m i krótkie 35 cm na wypadek nie odkręcenia przewodów od korektora. Myśle ze w ciagu 2 tyg. sie za to wezme,mam inna padlinę do roboty sharana wiec T4 musi grżecznie cżekac.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 listopada 2015, 00:19 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Właśnie nadeszła pora ze wziąłem sie za ten nieszczesny korektor. Poszły nowe przwody od laczenia przy zbiorniku paliwa. Jutro czesc dalsza prac.Na razie lacze na krotko omijac korektor gdyz trzeba go rozebrać i przejzyc,pracuje ale mam obawy ze tyl auta slabo hamuje gdyz tarcze wyglądają jak nieużywane. Mało jezdze ale wydaje mi sie ze dużej różnicy nie ma choc hamowanie troche jest mocniejsze. Jak dłuższa trasa sie bedzie szykować to wtedy sprawdze,na ile sie udało. Najszybciej i najlepiej wypróbować na nagłym hamowaniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 19:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Byłem na przeglądzie i wyszło że lipnie hamuje z tyłu korektor stoi jak ....:] ale po przeczytaniu wątku mam problem ja mam autko z 95 r multiwana mam ABS i mam ten korektor więc co omijać czy wymieniać ??? koszt 650 + robota. Logiczne jest że abs sam powinien to regulować ale i logiczne jest że korektor reguluje siłę pod względem ciężaru ....więc jak to jest naprawdę jestem raczej zwolennikiem oryginału i nie chciałbym ingerować i zmieniać konstrukcji ...skoro niemiec tak wymyślił to tak powinno być ...chyba . Wiec co robić ?

Zbiegło by mi się to z wymianą sprężyn bo znalazłem jakiś kawałek w kielichu z tyłu i są do wymiany :[


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 20:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Wywalał ktoś już korektor z układu bez ABS. Nie mam u siebie ABSu i właśnie mi wyszło na rolkach, że nie hamuje prawie nic tył. Mam multivana wiec tył coś tam zawsze bardziej dociążony niż w blaszaku i prawie zawsze bagażnik pełen. Ale nie chciałbym aby mnie tył wyprzedzał.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 22:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Miałem korektor u siebie i abs wywaliłem go i oprócz lepszych hamulców nic innego nie odczuwam a przy okazji już od ponad roku jeżdżę bez czujnika abs więc abs nie działa i też jakiś niepokojących objawów nie widzę, hamuje normalnie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: hoopsii (sobota, 26 marca 2016, 22:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 22:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
No to jest na po świętach plan. Wywalam korektor. Napiszę po modyfikacji jakie zmiany. Na tą chwilę na suchym normalnie ale na mokrym zdarzyło się,że przyblokował przód prawe koło i leciał jak na śliskim.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 23:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 377
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 25 razy
z tym przyblokowaniem to bym bardziej stawiał na starą albo twardą oponę wiem po sobie mam taki komplet 15stek opona niby nie spękana bieżnika sporo a na mokrym jak na lodzie
a co do korektora to i ja mam w planach wywalić bo co nie zajadę na przegląd to mnie się czepia że hamulce mam z tyłu gorsze jak w maluchu i bez względu na to czy załadowany czy nie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 23:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Opony nowe DOT 2014. Na rolkach prawie nie hamuje. Całe szczęście że kolega na stacji bo mówił że powinien zabrać dowód. Widziałem jak stał na pedale hamulca a on prawie nie hamował. Ręczny perfekcyjny.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 marca 2016, 23:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 09:13
Posty: 377
Lokalizacja: siedlce
model: T4 2000r
silnik: 2.5 ajt

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 25 razy
z tyłem to i ja tak mam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 marca 2016, 17:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Wywalony. Właśnie wróciłem z rolek i wreszcie hamuje tył. Na drodze czuć małą poprawę w hamowaniu. Nie jest to kolosalna różnica zresztą to nie hamulce brembo :) ale zauważalna. Może się dotrą jeszcze troche bo pewnie nie pracowały ponad rok czasu. Zrobiłem nawet awaryjne hamowanie z 60km/h na mokrym na maxa i nic się nie dzieje niepokojącego. Przyhamowałem też ostro w rondzie i też tyłu nie wyrzuca. Wiec jeśli ktoś się jeszcze zastanawia to wywalać.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 09:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 maja 2012, 20:28
Posty: 150
Lokalizacja: Wałbrzych
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
hoopsii napisał(a):
Wywalony. Właśnie wróciłem z rolek i wreszcie hamuje tył. Na drodze czuć małą poprawę w hamowaniu. Nie jest to kolosalna różnica zresztą to nie hamulce brembo :) ale zauważalna. Może się dotrą jeszcze troche bo pewnie nie pracowały ponad rok czasu. Zrobiłem nawet awaryjne hamowanie z 60km/h na mokrym na maxa i nic się nie dzieje niepokojącego. Przyhamowałem też ostro w rondzie i też tyłu nie wyrzuca. Wiec jeśli ktoś się jeszcze zastanawia to wywalać.


podpisuję się dwoma "ręcami" zrobiłem to samo poprawa jest wielka tył mnie nie wyprzedza na mokrym jakieś 7 stówek z robotą w kieszeni, przy okazji wymieniłem przewody hamulcowe <smile>


_________________
Dobry sex to taki, po którym nawet sąsiedzi wychodzą na papierosa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB