T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 17:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
slimak napisał(a):
Jeśli masz ABS to nie powinieneś mieć korektora...

Tak jest ja mam ABS i korektora u siebie ni znalazłem


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 maja 2011, 18:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 10:31
Posty: 110
Lokalizacja: Toruń
model: VW Caravelle long
silnik: 2,5TDI,102

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Myślę ze ścisniecie tej dzwigni korektora dużo dało ponieważ tarcze zaczynają się docierac.Trzeba będzie ustawic lub wywalic.Skoro wy macie bez i jest wszystko OK.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 maja 2011, 20:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 10:31
Posty: 110
Lokalizacja: Toruń
model: VW Caravelle long
silnik: 2,5TDI,102

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Dziś wywaliłem korektor siły hamowania i jak ręką odjoł.Abs zatrybił na tył i nawet pedał jest twardy.Tydzien czasu walczyłem,no i się udało.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2011, 21:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2010, 19:48
Posty: 9
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Przepraszam, że bawię się we wskrzeszanie wątków, ale nie chcę zaśmiecać forum nowym o podobnej nazwie...

Od jakiegoś czasu miałem problem z korektorem siły hamowania. Do tego stopnia, że auto nawet nie mogło przejść przeglądu. Mechanik do którego się wówczas zgłosiłem ominął w jakiś nie do końca mi znany sposób urządzenie o którym tu mowa i samochód zaczął hamować tak jak trzeba. Moje pytanie brzmi: czy z tak "odłączonym" korektorem siły hamowania można jeździć, czy konieczne jest wstawienie nowego? Podobno to spory koszt, gdyż sam korektor może kosztować ok. 500 PLN. Sporo jak za część, której odłączenia się w ogóle nie odczuwa (od tego czasu zrobiłem już kilkaset kilometrów i póki co, jest git)...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2011, 00:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Mam odłączony korektor ,ale wstawiłem coś takiego jak dławiki czyli nie przekazują pełnej mocy podczas wciskania pedału hamulca.Auto jeździ przeważnie na pusto a w zimie nie miałem problemów z zarzucaniem tyłu na boki. Takie dławiki można spotkać m.in. w skodzie felicji. Auto przeszło już z tymi ustawieniami poprzez co roczną kontrolę i nie miałem problemów a nie zależy mi na załatwianiu na lewo kwitów ,bo w końcu musi być bezpiecznie.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0



Za ten wpis autor maja podziękował: korek (poniedziałek, 13 lutego 2012, 13:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2011, 12:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak przy gwałtownym hamowaniu nie blokuje Ci tylnych kół to jest ok, zawsze możesz pojechać na stację diagnostyczną i zmierzyć siłę hamowania na tylną oś. Jak będzie za duża to złóż korektor w formie dławika tak jak kolega wyżej, takie korektory były fabrycznie stosowane w wielu autach np. w starszych oplach Astra czy Corsa albo wspomniana już Felicja.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: korek (poniedziałek, 13 lutego 2012, 13:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 listopada 2011, 15:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Te dławiki są też w fiatach bardzo fajne z resztą,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 13:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2010, 19:48
Posty: 9
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Bardzo możliwe, że właśnie takie dławiki zamontował mi ów mechanik, gdyż kojarzę że padło takie hasło...
Dzięki za upewnienie mnie, że nie jestem wariatem (a przynajmniej nie jedynym ;) ) jeżdżąc z odłączonym korektorem siły hamowania! :D

Pozdrawiam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 21:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Pytanie jest takie - w zeszłym roku przy przeglądzie wyszło mi że w korektorze siły hamowania brakuje mi jakieś sprężynki przez co siła hamowania tył jest bardzo ale to bardzo kiepska. Pytanie zatem w sensie porady - naprawiać czy zdemontować ten korektor bo nie wiem jak ugryźć temat ??


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 21:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jako że leżałem pod twoim autem to wiem że sprężyny masz i jedyne co to masz go zatartego, moją rade znasz zdemontować, względnie tak jak ci mówiłem możemy spróbować go rozruszać, u siebie go wyrzuciłem i twierdze że jest dobrze


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 21:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
slimak napisał(a):
Jeśli masz ABS to nie powinieneś mieć korektora...
Mam ABS i korektor też był ale go wywaliłem zbędna rzecz


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 stycznia 2013, 21:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
chemik211 napisał(a):
Jako że leżałem pod twoim autem to wiem że sprężyny masz i jedyne co to masz go zatartego, moją rade znasz zdemontować, względnie tak jak ci mówiłem możemy spróbować go rozruszać, u siebie go wyrzuciłem i twierdze że jest dobrze


podziałamy zatem z tym tygodniu przy okazji z twoim tematem - ale chciałem też zasięgnąć opinii innych. Będziemy próbować go zatem rozruszać <good>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 sierpnia 2014, 00:19 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Cos z wiki na temat korektora :

http://www.t4-wiki.de/wiki/Bremsdruckminderer


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 października 2014, 23:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 września 2012, 13:32
Posty: 25
model: T4
silnik: ABL 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
mam podobny problem, tyle, że jedno tylne koło nie hamuje. Wyjaśniłem już, że jest to wina korektora siły hamowania:
płyn z pompy do korektora wchodzi, lecz nie go na wyjściu z korektora (tylko po stronie nie hamującego koła).
Czy da się naprawić taki korektor?
Proszę o porady


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 października 2014, 08:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tak da się naprawić pod warunkiem że się go uda rozebrać bo przeważnie jest tak skorodowany że nie da się go rozebrać , lepiej już go wywalić i zastosować reduktory od fiata albo go wywalić całkowicie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 października 2014, 12:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 września 2012, 13:32
Posty: 25
model: T4
silnik: ABL 1,9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
Tak da się naprawić pod warunkiem że się go uda rozebrać bo przeważnie jest tak skorodowany że nie da się go rozebrać , lepiej już go wywalić i zastosować reduktory od fiata albo go wywalić całkowicie


Rozebrałem go częściowo, no i tłoczki zablokowane, ale jeden jest wyżej (po stronie nie hamującego koła).
Wyciągnąłem pierścień blokujący i dalej nie wiem, co mam robić. Zalałem WD40
Proszę o podpowiedź, jak dalej postąpić? Poniżej zdjęcie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a4787.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 października 2014, 15:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 167
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: był ACV jest ABL :(

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
może podrzucili byście linka lub od jakiego konkretnie auta takie dławiki zastosować (u mnie też korektor nie działa) bo coś nie mogę na to trafić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 października 2014, 17:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
hdi napisał(a):
może podrzucili byście linka lub od jakiego konkretnie auta takie dławiki zastosować (u mnie też korektor nie działa) bo coś nie mogę na to trafić

Masz ABS?? jeśli tak to go wywalaj, a jeśli nie masz to też bym wywalił ale jak już chcesz to masz http://allegro.pl/korektor-sily-hamowan ... 46200.html jest lewy i prawy, ale tak naprawdę tobie jest obojętne który zastosujesz mogą być 2lewe lub 2prawe.
smigle napisał(a):
chemik211 napisał(a):
Tak da się naprawić pod warunkiem że się go uda rozebrać bo przeważnie jest tak skorodowany że nie da się go rozebrać , lepiej już go wywalić i zastosować reduktory od fiata albo go wywalić całkowicie


Rozebrałem go częściowo, no i tłoczki zablokowane, ale jeden jest wyżej (po stronie nie hamującego koła).
Wyciągnąłem pierścień blokujący i dalej nie wiem, co mam robić. Zalałem WD40
Proszę o podpowiedź, jak dalej postąpić? Poniżej zdjęcie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a4787.html

Tłoczki musisz wyciągnąć i wymienić uszczelnienia


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: smigle (środa, 22 października 2014, 00:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 października 2014, 19:04 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 167
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: był ACV jest ABL :(

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
chemik211 napisał(a):
Masz ABS?? jeśli tak to go wywalaj, a jeśli nie masz to też bym wywalił ale jak już chcesz to masz http://allegro.pl/korektor-sily-hamowan ... 46200.html jest lewy i prawy, ale tak naprawdę tobie jest obojętne który zastosujesz mogą być 2lewe lub 2prawe.

nie mam abs, dzięki za link


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 kwietnia 2015, 12:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
odgrzeję temat. Jak nie mam korektora siły hamowania i mam ABS to skąd auto "wie", ze tył jest dociążony i trzeba zacząć mocniej hamować tył? Pytam bo walczyłem z nierówno biorącymi hamulcami z tyłu i po przeglądzie zacisków tylnych zrobiłem jazdę testową z kilkoma mocnymi hamowaniami ( na pusto ) i jak plułem na tylne tarcze to były delikatnie ciepłe, można było je dotykać.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB