T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Brak symetrii w sile hamowania 2,5 tli 2000 AJT
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=17720
Strona 1 z 1

Autor:  ReissuMies [ środa, 29 kwietnia 2020, 19:37 ]
Tytuł:  Brak symetrii w sile hamowania 2,5 tli 2000 AJT

Witam wszystkich forumowiczów. To mój pierwszy post na tym forum, choć przyznam, że czytam Was od długiego czasu. Posiadam T4 2000r 2,5 TDi AJT 68kW z układem ABS. Miesiąc temu postanowiłem dokonać rewitalizacji układu hamulcowego. Pojechałem po całości; przód i tył wymiana jarzm, zacisków, klocków i tarcz, przewodów miękkich na przodzie. Jednocześnie fabryczne rozmiary 280 mm zostały zmienione na 313 mm przód i 294 mm tył (plus nowe osłony oczywiście). Dodatkowo cały tył plus przód kierowcy nowe przewody twarde (miedziane). Korzystając z okazji wymieniłem również wszystkie łożyska (FAG), lewy przód brzmiał, jakby miał już dość. Wszystko pięknie udało się poskładać, nowy płyn ATE 200 zalany, wszystko odpowietrzone, autko jeździ i hamuje (duuużo efektywniej). Ponieważ kończył mi się termin badania technicznego, pojechałem na ścieżkę "zdrowia" do tej samej, co co roku stacji kontroli. Czwórka zaliczyła wszystko bez problemu ale...Pan zachwycając się wszystkim nowym pod spodem auta, powiedział, że mamy problem!?! Bardzo duża asymetria siły hamowania na krzyż, czyli prawy tył i lewy przód mają 40% mniej niż ich przeciwległe odpowiedniki. Wybaczcie mi długi wstęp ale bez niego padałyby zaraz pytania o wszystkie szczegóły budowy i wyposażenia samochodu. Diagnosta sugerował, że może to się musi "ułożyć" i za jakiś czas będzie ok. Obiecał nawet zrobienie darmowego testu za miesiąc dwa. Chyba lubi czwórki. A co Wy o tym sądzicie? Co może być powodem takiej asymetrii? Złe odpowietrzenie, pompa? Będę wdzięczny za pomoc i wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich

Autor:  Kenobi [ środa, 29 kwietnia 2020, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Brak symetrii w sile hamowania 2,5 tli 2000 AJT

Pompa ABS odpowietrzona w teście drogowym lub VAGiem jeśli masz ESP ?

Autor:  ReissuMies [ środa, 29 kwietnia 2020, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Brak symetrii w sile hamowania 2,5 tli 2000 AJT

Dziękuję Ci Kenobi za szybką odpowiedź. ABS odpowietrzany przez mechanika, gdzie robiłem (razem z nim) wszystkie prace związane z wymianą hamulców. Po pojawieniu się problemu czytałem dokumentację, czytałem forum, rozmawiałem z kilkoma mechanikami, problem pozostał...zapytam więc, co powinienem zrobić, by być pewnym, że jest na 100% odpowietrzona jest pompa ABS? A może jest ktoś, do kogo mógłbym podjechać celem wykonania takiej usługi. Jestem z okolic Zawiercia.

Autor:  Kenobi [ czwartek, 30 kwietnia 2020, 17:06 ]
Tytuł:  Re: Brak symetrii w sile hamowania 2,5 tli 2000 AJT

Ponawiam pytanie - w jaki konkretnie sposób została odpowietrzona pompa ABS ? Jest na to tylko jedna metoda ( poza systemami z ESP ) - wyjechanie na śliskie i doprowadzenie kilkukrotne do zadziałania ABSu na wszystkich kołach i nastepnie ponowne odpowietrzenie klasyczne przy wszystkich kołach. Oczywiście nie musi to być przyczyna ale bez takiego odpowietrzenia dzieją się cyrki z hamulcami.

Autor:  chemik211 [ czwartek, 30 kwietnia 2020, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Brak symetrii w sile hamowania 2,5 tli 2000 AJT

Kenobi napisał(a):
Ponawiam pytanie - w jaki konkretnie sposób została odpowietrzona pompa ABS ? Jest na to tylko jedna metoda ( poza systemami z ESP ) - wyjechanie na śliskie i doprowadzenie kilkukrotne do zadziałania ABSu na wszystkich kołach i nastepnie ponowne odpowietrzenie klasyczne przy wszystkich kołach. Oczywiście nie musi to być przyczyna ale bez takiego odpowietrzenia dzieją się cyrki z hamulcami.

No cyrki się dzieją jak toś nie umie odpowietrzyć normalnie jak należy,

Autor:  ReissuMies [ piątek, 1 maja 2020, 00:43 ]
Tytuł:  Re: Brak symetrii w sile hamowania 2,5 tli 2000 AJT

Witam ponownie, przepraszam za opóźnienie, sporo dziś jeździłem, mało czasu na czytanie i pisanie. Odpowietrzanie odbyło się następująco:
1. Tradycyjne odpowietrzenie każdej z linii (od najdłuższej, do najkrótszej)
2. Wyjazd na drogę, hamowanie do bólu (czasami abs zaczynał pracę)
3. Powrót do warsztatu, odpowietrzenie linii i uzupełnienie płynu.

Krok 2 i 3 powtórzony dwa-trzy razy. Jedno, co nie pokrywało się z Twoim opisem, to to, że nie byłem na "śliskim" tylko na normalnej drodze plus trochę pseudo szutru. Generalnie po tych zabiegach hamowanie nie wzbudzało żadnych obaw, pedał brał wysoko i pewnie. Dziś zrobiłem test gwałtownego hamowania na drodze, abs nie zadziałał (niestety suchy asfalt i nowe opony), odnoszę wrażenie, że pedał bierze trochę niżej niż wówczas po wymianie hamulców. Efektywność hamowania bez zarzutu, symetrii nie badałem ponownie. Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie uwagi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/