T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lipca 2018, 00:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 31 grudnia 2017, 15:01
Posty: 6
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam zmieniłem klocki z tyłu (tarcze jeszcze ok) i lewe koło poszło super elegancko hamuje to z prawym jest problem tego typu że zmienić klocki zmieniłem ale bardzo słabo hamuje przy użyciu niewielkiej siły jestem w stanie obkręcić kołem ale jak zaciągne ręczny to trzyma dobrze. Co może być tego przyczyną?


Ostatnio edytowano piątek, 20 lipca 2018, 12:55 przez MlodyKierowca, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lipca 2018, 12:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Jeżeli jest suchy to wyciągnąć tłoczek i dobrze wyczyścić , prawdopodobnie przyrdzewiał .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lipca 2018, 13:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 31 grudnia 2017, 15:01
Posty: 6
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wyciągnąłem tłoczek ale był w dobrym stanie nie widać żadnej rdzy więc złożyłem spowrotem odpowietrzyłem lecz problem dalej jest


Ostatnio edytowano piątek, 20 lipca 2018, 16:40 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
jeśli odpowiadasz na ostatni post, nie ma potrzeby cytować go w całości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lipca 2018, 14:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
A to może tak. Ręczny działa na linkę a hamulec zasadniczy hydraulicznie. Jeżeli na ręcznym hamuje normalnie to patrzył bym po przewodach hydraulicznych czy nie są zagięte albo przytkane jakimś syfem. Jak odkręcisz odpowietrzniki i naciśniesz pedał hamulca to z obydwu płyn leci z taką samą prędkościa? Masz ABS? Jak wciskałeś tłoczki przy wymianie to odpowietrzniki były wykrecone czy wciskałeś płyn z powrotem w kierunku pompy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 lipca 2018, 15:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 31 grudnia 2017, 15:01
Posty: 6
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak jest abs. Odpowietrzniki nie były wykrecone.


Ostatnio edytowano piątek, 20 lipca 2018, 16:38 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
jeśli odpowiadasz na ostatni post, nie ma potrzeby cytować go w całości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 lipca 2018, 10:13 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
To w jaki sposób odpowietrzyłeś ? Na początek odpowietrzyć i sprawdzić jaki płyn leci pod względem czystości i ciśnienia .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2018, 12:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 25 lipca 2017, 13:45
Posty: 4
model: T4
silnik: 1,9TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jeśli problem występuje tylko w jednym kole, a hamulce zostały prawidłowo odpowietrzone to może być problem z samym zaciskiem, ewentualnie z przewodami hamulcowymi. Często zdarza się, że ktoś nieuważnie (najczęściej podczas wymiany tarcz lub klocków) rusza całym zaciskiem, do którego zamocowany jest przewód. W ten sposób można bardzo je uszkodzić poprzez zagięcie czy załamanie. Skutecznie obniży to ciśnienie działające na nasz tłoczek, który będzie dociskał klocki do tarczy w dużo mniejszym stopniu. Warto dokładnie sprawdzić stan przewodów, zwłaszcza w miejscach gdzie są one słabo widoczne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 sierpnia 2018, 20:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Oj widzę dalej reklama idzie inną drogą skoro nie da się linków wklejać :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 sierpnia 2018, 08:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Dziura w regulaminie <38>
Gościu pisze z sensem i na temat, a że wybrał sobie taki nick? :roll:


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 sierpnia 2018, 08:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Od razu widać, że pisane na siłę ale cóż zrobić ;-) Ja nie wiem jakim trzeba być ignorantem aby w T4 uszkodzić przewód elastyczny przy tylnym zacisku ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2020, 19:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 20 kwietnia 2010, 20:19
Posty: 120

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
gdzie szukać ? dziś byłem na przeglądzie i okazało się że tylny ręczny hamulec trzyma dobrze a hydrauliczny nie trzyma prawie wcale. Podejrzewam że to wina obciążenia tyłu ok 200 kg jeździło ze 2 lata na tyle auta wtedy przeglądy przechodził bez problemu/z tym ciężarem/ ,problem się zaczął gdy wyrzuciłem w styczniu balast .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 kwietnia 2020, 20:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 28 lutego 2020, 12:15
Posty: 48
model: Transporter
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 8 razy
No to szukaj w regulatorze siły hamowania. Z tyłu, na środku. Może się zblokował jak miał cały czas obciążenie. Od tego bym przynajmniej zaczął.



Za ten wpis autor sgt_raffe podziękował: coco (środa, 15 kwietnia 2020, 09:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 kwietnia 2020, 09:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 20 kwietnia 2010, 20:19
Posty: 120

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 2 razy
dzięki sgt_raffe sprawdziłem z kolegą regulatory nic nie znaleźliśmy ,pojechałem na stację jeszcze raz i wszystko w porządku albo się odblokowało bo dłuższy czas stał, albo diagnosta ….


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB