T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Układ kierwoniczy i zawieszenie
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=15877
Strona 1 z 1

Autor:  pioter91 [ sobota, 10 lutego 2018, 14:52 ]
Tytuł:  Układ kierwoniczy i zawieszenie

Witam,

Mialem wczesniej problemy z mechanikiem. Spieprzyl mi zawieszenie, inny mechanik musiał to poprawiać. Jak odbieralem auto kierownica nie odbijala po zakretach. W aucie były robione pompa wpsomagania i przekladania kierownicza. Po wymianie było troche lepiej, ale kierownica dalej nie odbijała do końca i chodziła z oporami. Teraz znowu oddalem do mechanika zajmujący się tylko pompami i przekładniami. Po odbiorze też jakieś poprawy nie ma, ale za to dostałem wypis z geometrii kół. Jest tam sporo wartości poza fabrycznymi. Nie wiem jak duży ma to wpływ na odbijanie kierownicy, bo w tym temacie nie mam odpowiedniej wiedzy.

Wypis dołączam w formie skanów. Może ktoś bardziej obeznany móglby trochę swoją wiedzą i doświadczeniem pomóc.

Załącznik:
Geometriasmall.jpg


Pozdrawiam

Autor:  Probe041 [ sobota, 10 lutego 2018, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Ogromny wpływ ma skopana geometria na odbijanie kierownicy. Jak nie będzie na zielono kąt WSZ, PK a dopiero potem zbieżność to nie będzie odbijać nie mówiąc o ściąganiu i cięciu opon. Wszystkie te wartości są do ustawienia w T4.
Nie wiem jak można się zajmować geometrią, brać tak oklepane auto na maszynę i tego nie ustawić i jeszcze brać pieniądze. Aż się nóż w kieszeni otwiera przez takich partaczy.

Autor:  pioter91 [ sobota, 10 lutego 2018, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Dziekuje za odpowiedź.

Mam nadzieje, że da sie to ustawić i nie bedzie tam nic uszkodzone.
Dam znać o efektach, jak zdołam podjechać do mechnika.

Autor:  Kenobi [ sobota, 10 lutego 2018, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Wbrew pozorom znaleźć kogoś kto to potrafi ustawić dobrze pełną geometrię w T4 nie jest łatwo. Jak mi zniknął warsztat który to robił dobrze to nie mogę w wa-wie znaleźć takiego co by to potrafili ustawić jak należy.

Autor:  Adampio [ sobota, 10 lutego 2018, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Michale,
za jakiś miesiąc przetestuję www.dobrucki.com.pl (na górce po prawej stronie za Dworcem Zachodnim). Busy VW robią od zawsze, (chyba jest to drugie pokolenie bo blisko ćwierć wieku temu robiłem tam Garbusa - z umiarkowanym jednak skutkiem). Wymieniali mi rok temu górny sworzeń zwrotnicy i od razu zastrzegli, że trzeba będzie zrobić geometrię i że mają ją na miejscu. Nie wiem czy to ta sama firma czy coś powiązanego ale mój Multi po tamtej naprawie nie ściągał. Teraz (skrzynia + przeguby wewnętrzne i kogo innego) zaczął leciutko ściągać.
Może ktoś ich wcześniej przetestuje jadąc tylko na geometrię?

Autor:  pioter91 [ sobota, 10 lutego 2018, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

A kąty wyprzedzania osi sworznia zwrotnicy i kat pochylenia nie sa ustawianie normalnie przy kazdej geometrii?
Czyli pełna geometria powinna kół powinna wszystkie kąty ustawić?
Pamietam, że już robiłem pełną geomterię kół, ale musze też znaleźć wypis z tego i porównać kąty.

A jakie ceny są w ASO i jak sobie tam radzą?
fajnie by mieć jakieś polecenie z okolic Śląska, ewentualnie Wiednia.

Autor:  Adampio [ niedziela, 11 lutego 2018, 00:06 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Byłem w grudniu ze swoim Multikiem u kumatego dotychczas geometry i po dłużej dyskusji przyznał, że obecne superhipoerlaserowokosmicznobezprzewodowe stanowiska nie pozwalają zmierzyć wszystkich kątów. W komputerze najpierw trzeba znaleźć model, rok, itd i zmierzyć to co programista przewidział. Podobno nawet im nowszy samochód tym mniej ma miejsc do regulacji. Pytałem go o mój jeden motoryzacyjny zabytek. Odpowiedział, że sam się nie podejmie, ale jeśli miałbym dane i wiedzę czym (którą śrubą) się co reguluje, to żebym szukał stacji gdzie mają jeszcze zwykłe urządzenia pomiarowe pozwalające odczytać wynik na skali, a nie na ekranie komputera. I tam mi ustawią wszystko co sobie życzę, chyba że już wszyscy starzy fachowcy wymarli.
Wygląda, że T4 jest gdzieś po środku :)

Autor:  Probe041 [ niedziela, 11 lutego 2018, 01:19 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Bez problemu zrobisz komputerowo geometrię 3D w T4, co jeden znachor to lepszy...



pioter91 napisał(a):
A kąty wyprzedzania osi sworznia zwrotnicy i kat pochylenia nie sa ustawianie normalnie przy kazdej geometrii?
Czyli pełna geometria powinna kół powinna wszystkie kąty ustawić?
Pamietam, że już robiłem pełną geomterię kół, ale musze też znaleźć wypis z tego i porównać kąty.

A jakie ceny są w ASO i jak sobie tam radzą?
fajnie by mieć jakieś polecenie z okolic Śląska, ewentualnie Wiednia.


Jeśli ktoś kręci tylko drążkami kierowniczymi to nie ustawi w ten sposób nic poza zbieżnością

Autor:  Adampio [ niedziela, 11 lutego 2018, 03:01 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Probe041 napisał(a):
Bez problemu zrobisz komputerowo geometrię 3D w T4, co jeden znachor to lepszy...
Na razie z tą bezprobblemowością jest poważny problem, przynajmniej na Mazowszu :(
Czytałeś co pisał @Kenobi?
Wcześniej szukałem czemu mi na wertepach coś metalicznie wali przy prawym przednim kole. Inny znachor-geometra męczył się z pól godziny po czym orzekł, że on nic niebezpiecznego nie czuje, no może jest lekki luz na łożysku. W warsztacie wyszło że był >10mm luz na górnym sworzniu <szok>

Jak mi/nam wskażesz kumatego geometrę od T4, nie dalej niż 50 km od Warszawy, to na najbliższym Zlocie <przyrzeczenie publiczne> stawiam Ci obiad i piwo </przyrzeczenie publiczne>

Autor:  Probe041 [ niedziela, 11 lutego 2018, 06:49 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Znam temat, we Wrocławiu zanim trafiłem adres też utopiłem u znachorów. "Panie, auto krzywe, sanki krzywe, wahacz krzywy i tu się nic zrobić nie da.. Jasne, jak majster trąba I klient namolny to takie teksty najłatwiej mówić. Szkoda gadać

Autor:  niebieski-n2 [ niedziela, 11 lutego 2018, 07:03 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

A we Wrocławiu masz sprawdzony adres, jest tam ktoś kto ustawia rzetelnie w T4?

Autor:  Probe041 [ niedziela, 11 lutego 2018, 07:15 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Mam sprawdzony, bez zastrzeżeń ostatnio nawet z tyłu się udało u mnie zbieżność poprawić mimo, że nie ma regulacji

Autor:  Adampio [ niedziela, 11 lutego 2018, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Łoł, Kolega Niebieski aż taki zdesperowany? :)
Co prawda Wrocław ładne miasto, autostradą w sumie blisko, byłem 2 tygodnie temu osobówką i zdziwiłem się, że tak szybko

Autor:  niebieski-n2 [ niedziela, 11 lutego 2018, 14:07 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

A busem jaszcze szybciej <38>

Autor:  pioter91 [ poniedziałek, 12 lutego 2018, 00:25 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

Jak tak dalej pójdzie, to i ja tam się wybiorę :D

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 12 lutego 2018, 01:31 ]
Tytuł:  Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie

To może zróbmy Mazowiecki spot we Wrocławiu i będzie konsylium przy każdym busie? Ja na przykład mam przód opuszczony na drążkach w stosunku do Wiki (4 grupa) o 10 mm ale mój ostatni znachor zupełnie tego nie kapował...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/