T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Układ kierwoniczy i zawieszenie https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=15877 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | pioter91 [ sobota, 10 lutego 2018, 14:52 ] |
Tytuł: | Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Witam, Mialem wczesniej problemy z mechanikiem. Spieprzyl mi zawieszenie, inny mechanik musiał to poprawiać. Jak odbieralem auto kierownica nie odbijala po zakretach. W aucie były robione pompa wpsomagania i przekladania kierownicza. Po wymianie było troche lepiej, ale kierownica dalej nie odbijała do końca i chodziła z oporami. Teraz znowu oddalem do mechanika zajmujący się tylko pompami i przekładniami. Po odbiorze też jakieś poprawy nie ma, ale za to dostałem wypis z geometrii kół. Jest tam sporo wartości poza fabrycznymi. Nie wiem jak duży ma to wpływ na odbijanie kierownicy, bo w tym temacie nie mam odpowiedniej wiedzy. Wypis dołączam w formie skanów. Może ktoś bardziej obeznany móglby trochę swoją wiedzą i doświadczeniem pomóc. Załącznik: Geometriasmall.jpg Pozdrawiam |
Autor: | Probe041 [ sobota, 10 lutego 2018, 18:37 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Ogromny wpływ ma skopana geometria na odbijanie kierownicy. Jak nie będzie na zielono kąt WSZ, PK a dopiero potem zbieżność to nie będzie odbijać nie mówiąc o ściąganiu i cięciu opon. Wszystkie te wartości są do ustawienia w T4. Nie wiem jak można się zajmować geometrią, brać tak oklepane auto na maszynę i tego nie ustawić i jeszcze brać pieniądze. Aż się nóż w kieszeni otwiera przez takich partaczy. |
Autor: | pioter91 [ sobota, 10 lutego 2018, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Dziekuje za odpowiedź. Mam nadzieje, że da sie to ustawić i nie bedzie tam nic uszkodzone. Dam znać o efektach, jak zdołam podjechać do mechnika. |
Autor: | Kenobi [ sobota, 10 lutego 2018, 21:35 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Wbrew pozorom znaleźć kogoś kto to potrafi ustawić dobrze pełną geometrię w T4 nie jest łatwo. Jak mi zniknął warsztat który to robił dobrze to nie mogę w wa-wie znaleźć takiego co by to potrafili ustawić jak należy. |
Autor: | Adampio [ sobota, 10 lutego 2018, 22:04 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Michale, za jakiś miesiąc przetestuję www.dobrucki.com.pl (na górce po prawej stronie za Dworcem Zachodnim). Busy VW robią od zawsze, (chyba jest to drugie pokolenie bo blisko ćwierć wieku temu robiłem tam Garbusa - z umiarkowanym jednak skutkiem). Wymieniali mi rok temu górny sworzeń zwrotnicy i od razu zastrzegli, że trzeba będzie zrobić geometrię i że mają ją na miejscu. Nie wiem czy to ta sama firma czy coś powiązanego ale mój Multi po tamtej naprawie nie ściągał. Teraz (skrzynia + przeguby wewnętrzne i kogo innego) zaczął leciutko ściągać. Może ktoś ich wcześniej przetestuje jadąc tylko na geometrię? |
Autor: | pioter91 [ sobota, 10 lutego 2018, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
A kąty wyprzedzania osi sworznia zwrotnicy i kat pochylenia nie sa ustawianie normalnie przy kazdej geometrii? Czyli pełna geometria powinna kół powinna wszystkie kąty ustawić? Pamietam, że już robiłem pełną geomterię kół, ale musze też znaleźć wypis z tego i porównać kąty. A jakie ceny są w ASO i jak sobie tam radzą? fajnie by mieć jakieś polecenie z okolic Śląska, ewentualnie Wiednia. |
Autor: | Adampio [ niedziela, 11 lutego 2018, 00:06 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Byłem w grudniu ze swoim Multikiem u kumatego dotychczas geometry i po dłużej dyskusji przyznał, że obecne superhipoerlaserowokosmicznobezprzewodowe stanowiska nie pozwalają zmierzyć wszystkich kątów. W komputerze najpierw trzeba znaleźć model, rok, itd i zmierzyć to co programista przewidział. Podobno nawet im nowszy samochód tym mniej ma miejsc do regulacji. Pytałem go o mój jeden motoryzacyjny zabytek. Odpowiedział, że sam się nie podejmie, ale jeśli miałbym dane i wiedzę czym (którą śrubą) się co reguluje, to żebym szukał stacji gdzie mają jeszcze zwykłe urządzenia pomiarowe pozwalające odczytać wynik na skali, a nie na ekranie komputera. I tam mi ustawią wszystko co sobie życzę, chyba że już wszyscy starzy fachowcy wymarli. Wygląda, że T4 jest gdzieś po środku |
Autor: | Probe041 [ niedziela, 11 lutego 2018, 01:19 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Bez problemu zrobisz komputerowo geometrię 3D w T4, co jeden znachor to lepszy... pioter91 napisał(a): A kąty wyprzedzania osi sworznia zwrotnicy i kat pochylenia nie sa ustawianie normalnie przy kazdej geometrii? Czyli pełna geometria powinna kół powinna wszystkie kąty ustawić? Pamietam, że już robiłem pełną geomterię kół, ale musze też znaleźć wypis z tego i porównać kąty. A jakie ceny są w ASO i jak sobie tam radzą? fajnie by mieć jakieś polecenie z okolic Śląska, ewentualnie Wiednia. Jeśli ktoś kręci tylko drążkami kierowniczymi to nie ustawi w ten sposób nic poza zbieżnością |
Autor: | Adampio [ niedziela, 11 lutego 2018, 03:01 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Probe041 napisał(a): Bez problemu zrobisz komputerowo geometrię 3D w T4, co jeden znachor to lepszy... Na razie z tą bezprobblemowością jest poważny problem, przynajmniej na Mazowszu Czytałeś co pisał @Kenobi? Wcześniej szukałem czemu mi na wertepach coś metalicznie wali przy prawym przednim kole. Inny znachor-geometra męczył się z pól godziny po czym orzekł, że on nic niebezpiecznego nie czuje, no może jest lekki luz na łożysku. W warsztacie wyszło że był >10mm luz na górnym sworzniu Jak mi/nam wskażesz kumatego geometrę od T4, nie dalej niż 50 km od Warszawy, to na najbliższym Zlocie <przyrzeczenie publiczne> stawiam Ci obiad i piwo </przyrzeczenie publiczne> |
Autor: | Probe041 [ niedziela, 11 lutego 2018, 06:49 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Znam temat, we Wrocławiu zanim trafiłem adres też utopiłem u znachorów. "Panie, auto krzywe, sanki krzywe, wahacz krzywy i tu się nic zrobić nie da.. Jasne, jak majster trąba I klient namolny to takie teksty najłatwiej mówić. Szkoda gadać |
Autor: | niebieski-n2 [ niedziela, 11 lutego 2018, 07:03 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
A we Wrocławiu masz sprawdzony adres, jest tam ktoś kto ustawia rzetelnie w T4? |
Autor: | Probe041 [ niedziela, 11 lutego 2018, 07:15 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Mam sprawdzony, bez zastrzeżeń ostatnio nawet z tyłu się udało u mnie zbieżność poprawić mimo, że nie ma regulacji |
Autor: | Adampio [ niedziela, 11 lutego 2018, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Łoł, Kolega Niebieski aż taki zdesperowany? Co prawda Wrocław ładne miasto, autostradą w sumie blisko, byłem 2 tygodnie temu osobówką i zdziwiłem się, że tak szybko |
Autor: | niebieski-n2 [ niedziela, 11 lutego 2018, 14:07 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
A busem jaszcze szybciej |
Autor: | pioter91 [ poniedziałek, 12 lutego 2018, 00:25 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
Jak tak dalej pójdzie, to i ja tam się wybiorę |
Autor: | Adampio [ poniedziałek, 12 lutego 2018, 01:31 ] |
Tytuł: | Re: Układ kierwoniczy i zawieszenie |
To może zróbmy Mazowiecki spot we Wrocławiu i będzie konsylium przy każdym busie? Ja na przykład mam przód opuszczony na drążkach w stosunku do Wiki (4 grupa) o 10 mm ale mój ostatni znachor zupełnie tego nie kapował... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |