T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 19 września 2018, 14:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 października 2017, 17:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 października 2017, 16:28
Posty: 5
model: T4 bus
silnik: 1.9D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich na forum. Mam na imię Adrian i jestem nowym użytkownikiem T4 z 1991 roku z silnikiem 1.9D. Kupiłem go będąc świadomym, że nie jest on najnowszy i ma pewne mankamenty. Jednym z nich jest ten, którego sam chyba nie dam rady rozwiązać bez pomocy bardziej doświadczonych osób z tego forum. Zwracam się do Was z prośbą o pomoc, ponieważ jestem bliski załamania się. Wracając do sedna, problemem są luzy w układzie kierowniczym. Strasznie stuka na małych nierównościach. Przekazując T4 do warsztatu na wymianę rozrządu poprosiłem o sprawdzenie. Diagnoza padła na maglownice, która jest bez układu wspomagania warto dodać. Znalazłem na aukcji pasującą maglownice i kupiłem (używaną). Za wymianę wziąłem się wczoraj z samego rana, a skończyłem dzisiaj po 13 30. Efekt? Żaden. Pomijając fakt ile słów wulgarnych poleciało i to ile czasu na to straciłem nic się nie zmieniło. Luz jest nadal taki jak był wcześniej i stuka również tak samo. Końcówki drążków także wymieniłem. Tu pojawia się moja bezradność i brak pomysłów co dalej. Czy jest to możliwe, żeby dwie różne maglownice miały taki sam luz? A może powinienem go szukać gdzie indziej? Tylko gdzie. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam serdecznie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 października 2017, 20:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6757
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 610 razy
Czy luzy są wyczuwalne na kierownicy tzn kręcisz kierownicą, a koła stoją czy sugerujesz się tylko stukaniem ? Bo może jest tak, że luzy to jeden problem, a stukanie to coś zupełnie innego.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 października 2017, 20:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10622
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 256 razy
Pomógł: 670 razy
Może w zawieszeniu masz problem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 października 2017, 20:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1164
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 67 razy
Pomógł: 87 razy
Ja też obstawiam zawieszenie. Jednak tak jak napisał Kenobi, kolega mógł by bardziej precyzyjnie określić o jakie stuki/luzy chodzi. Jak to się objawia i kiedy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 listopada 2017, 09:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 października 2017, 16:28
Posty: 5
model: T4 bus
silnik: 1.9D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Chodzi oczywiście o luz na kierownicy. Kiedy ruszam kierownicą o 20-30 stopni to koła stoją w miejscu, wtedy w skrajnych położeniach wyczuwa się większy opór. Kiedyś słyszałem, że taki luz można zredukować skręcając jakoś śrubkę na maglownicy, ale na mojej żadnej nie widzę. Domyślam się też, że na robienie geometrii po wymianie w ogóle nie ma co jechać jak są takie luzy. Może to krzyżaki są wyrobione?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 listopada 2017, 10:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10622
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 256 razy
Pomógł: 670 razy
Sprawdź tulejki na przekładni, którymi jest mocowana do sanek


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 listopada 2017, 10:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 października 2017, 16:28
Posty: 5
model: T4 bus
silnik: 1.9D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Sprawdziłem zakładając kupioną maglownice i wyglądały na bardzo zdrowe, a nawet lepiej niż w tej starej. Da się sprawdzić na wyjętej przekładni czy jest tam luz? Na przykład wkręcając w imadło i szarpiąc za drążki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 listopada 2017, 11:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6757
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 610 razy
Przeguby w drążkach sprawdzałeś, bo to one mogą stukać, luzu takiego raczej nie będą powodować. Moim zdaniem luz będąc w dwie osoby jest łatwo znaleźć, jedna kręci kierownicą druga patrzy w którym miejscu gubi się skręt, zaczynając od kolumny kierowniczej kończąc na drążkach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: adziuk4 (czwartek, 2 listopada 2017, 13:08)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 listopada 2017, 13:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 października 2017, 16:28
Posty: 5
model: T4 bus
silnik: 1.9D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzisiaj skorzystałem z rady Kenobi i sprawdziłem z pomocnikiem ten luz i wyszło na maglownice. Założyłem starą a kupioną zdjąłem do zwrotu. Ku mojej radości zajęło mi to tylko 4 godziny. Myślę, że przy następnej wymianie będę jeszcze szybszy. Pytanie tylko czy warto znów kupować używaną, może lepiej nową? Koszt jest wiadomo dużo większy. Dzwoniłem do sklepów u mnie w mieście to albo nie ma i nie będzie, albo 2,5tyś. To dużo jak dla mnie, może jest jakiś online shop warty polecenia?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 listopada 2017, 13:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 490
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 17 razy
A może regeneracja ? myślałeś o takiej opcji


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 listopada 2017, 20:00 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 465
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 34 razy
masz numer oem ? moge zapytać u swojego dostawcy części .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 listopada 2017, 20:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 31 października 2017, 16:28
Posty: 5
model: T4 bus
silnik: 1.9D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Przysłali kolejną używkę i jutro się za nią zabieram. Mam nadzieje, że się uda. Dzwoniłem do kilku warsztatów od regeneracji to albo się nie podejmą, albo nie wiadomo czy się uda naprawić. Numer mojej maglownicy to: 701 419 061D. Dzięki za dotychczasową pomoc i zainteresowanie:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB