T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Nietypowe ściąganie auta w prawo.
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=15327
Strona 2 z 3

Autor:  W.B [ wtorek, 5 września 2017, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Dość długo myślałem i bym sprawdził jeszcze odległość od osi tylnego koła do osi przedniego.
Z jednej i drugiej strony i porównał wymiary.
Może auto kiedyś dostało strzała w koło, wiem że pisałeś że blachy i podłużnice całe.

Autor:  Stig [ środa, 6 września 2017, 12:59 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Ok, dzięki. Dobry pomysł. Sprawdzę.

Autor:  Stig [ czwartek, 7 września 2017, 17:04 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Sprawdziłem i odległość pomiędzy osiami jest o 4mm większa z prawej niż z lewej. To dużo ?
Miałem okazję założyć inne koła (alu felgi) - co prawda cholernie szerokie - 225. Mam wrażenie że było na nich lepiej albo dużo lepiej. Trudno to wyczuć bo takie opony latają po wszelkich nierównościach ale moim zdaniem było lepiej - tylko czy to nie kwestia samego ich ciężaru...

Poza tym jakim cudem miałoby coś być nie tak z oponami jeśli przód był przekładany prawo-lewo, tył też a potem opony z tyłu poszły do przodu - zawsze bez zmian w ściąganiu. Czy to jest możliwe żeby opony były wadliwe i po takich przekładkach auto ściągało zawsze w prawo ? Bardzo w to wątpię...

Autor:  W.B [ piątek, 8 września 2017, 08:23 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

4mm to nie duzo ale na tyle duzo by powodowac takie efekty jak masz.
Umow sie na rame pomiarowa, pomierza auto, doradza.

Autor:  Stig [ piątek, 8 września 2017, 13:28 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Ostatnio pojawiły się stuk w prawym kole. Tuleje, końcówki stabilizatora i sworznie dolne jak pisałem są wymienione. Pozostała góra zawieszenia bo na dole nic nie stuka. Tyle że do tego trzeba zdjąć już wszystko. Wydaje mi się że w tym wypadku to ostatnia możliwość - taka od której trzeba zacząć. Mierzenie po punktach pomiarowych w tym wypadku jest chyba dalej na liście ?

Autor:  Adampio [ sobota, 9 września 2017, 13:07 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Stig napisał(a):
Ostatnio pojawiły się stuk w prawym kole. Tuleje, końcówki stabilizatora i sworznie dolne jak pisałem są wymienione. Pozostała góra zawieszenia bo na dole nic nie stuka. Tyle że do tego trzeba zdjąć już wszystko. Wydaje mi się że w tym wypadku to ostatnia możliwość - taka od której trzeba zacząć. Mierzenie po punktach pomiarowych w tym wypadku jest chyba dalej na liście ?
Luzy na sworzniach sprawdzisz dopiero jak odpuscisz drażek lub podobno jak odciagniesz go brechą (info od jednego mechanika). U mnie mocno stukał na dziurach prawy gorny (ok.10 mm luzu!) a kilku diagnostów tego nie wykrylo mimo badania tylko zawieszenia tego kola na szarpakach. Twierdzili, że jest niewielki luz na lozysku, a sworzen wyszedl dopiero przy wymianie tego lożyska.

Autor:  W.B [ sobota, 9 września 2017, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Wsadzasz drewniany klocek miedzy gorne ramie wahacza a podluznice. Podnosisz auto do gory i mozna sprawdzac sworzen. Taki przeglad zawieszenia powinien byc zrobiony przed grzebaniem w geometrii.

Autor:  Adampio [ sobota, 9 września 2017, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Jak gruby klocek?

Autor:  Stig [ sobota, 9 września 2017, 23:49 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Górny sworzeń był ok. To nie on powoduje stuki. Wygląda na to że to jakaś inna część w górnej części zawieszenia. Będziemy oglądać to wszystko ponownie i jak nic nie wyjdzie to szykuje się zdejmowanie zwrotnic i dobranie się do drążka skrętnego i tulei górnego wahacza...

Autor:  Stig [ sobota, 16 września 2017, 12:42 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Stuki pochodziły z przekładni kierowniczej. Przód mam więc nowy. Nowa przekładnia (OEM), wszystkie możliwe gumy w zawieszeniu, nowe końcówki drążków kierowniczych - po prostu wszystko. Geometria zrobiona według grupy z oryginalnej książki serwisowej. Niestety auto ciągle delikatnie ściąga w prawo. Na geometrii jedyne parametry które delikatnie nie mieszczą się w normie to pochylenie tylnych kół i zbieżność tylnych kół (ktoś tam zastąpił śruby mimośrodowe zwykłymi więc nici z regulacji). Reszta ustawiona w punkt. W międzyczasie wjechał inny komplet opon z przodu - bez zmian.

Teraz pytanie co ewentualnie robić dalej:
a) walczyć żeby tył był idealnie ustawiony - zbieżność i pochylenia kół
b) jechać pomierzyć punkty płyty podłogowej- mechanicy i kolesie na geometrii mówią że to absurd - a mi się wydaje że trop dobry, tylko ile to będzie kosztowało...
c) a może jakiś krzywy wahacz albo sanki ? Tylko jak to sprawdzić ?

Autor:  W.B [ sobota, 16 września 2017, 13:09 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Niepotrzebnie pakujesz kase bez sensu.
Jak pisalem wyzej jedz na rame i auto trzeba pomierzyc. Jesli cos jest krzywe to wyjdzie. Pomierza wszystko nie martw sie.

Tutaj masz przyklad jak wyglada pomiar. https://m.youtube.com/watch?v=rj-nhFC52Yw

Autor:  Adampio [ sobota, 16 września 2017, 13:23 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

W.B napisał(a):
jedz na rame i auto trzeba pomierzyc.
Mogłbyś rozwinąć myśl? Kto i gdzie oferuje usługowo pomiary budy? Bo że karoseria miewa punkty pomiarowe to wiem, ale ale nigdy nie spotkałem się z ofertą dla ludzkości sprawdzenia wzajemnego położenia takowych <bezradny>

Autor:  Probe041 [ sobota, 16 września 2017, 13:30 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Każdy zakład blacharski z ramą

Autor:  Adampio [ sobota, 16 września 2017, 20:48 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Probe041 napisał(a):
Każdy zakład blacharski z ramą
To jeszcze nie mialem okazji takowego nawiedzić

Autor:  W.B [ sobota, 16 września 2017, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Adampio z Twojego podworka:
03-112 Warszawa
ul. Uczniowska 34
telefon: 12 300 00 06
e-mail: blacharnia.warszawa@pgd.pl

Autor:  Adampio [ niedziela, 17 września 2017, 20:04 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

@W.B. dzieki, daleko ale do ogarniecia.

Autor:  Stig [ piątek, 22 września 2017, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Ok, tę opcję postaram się sprawdzić - Czy ktoś orientuje się gdzie w Poznaniu jest jakiś warsztat z taką ramą ?

W międzyczasie byłem w innym warsztacie na geometrii. Poprawili WSZ w prawym kole i jest trochę lepiej. Nadal jednak ściąga. Z tyłu zbieżność i pochylenie kół nie mieszczą się w normie - jak wcześniej. Czy to może mieć tu znaczenie ? Podobno z tyłu nie ma śrub mimośrodowych do regulacji - są wstawione jakieś normalne przez co nie da się tego regulować.

W międzyczasie zaczęła zastanawiać mnie jeszcze jedna opcja. Robiłem teraz trasę po górach i zauważyłem że przy prędkościach od 60-90 km/h, na każdym biegu słyszę buczenie albo gwizd. Dźwięk występuje od 60 km/h jego wysokość rośnie aż do 80-90 km/h i później jest na tyle wysoki że go nie słychać. Nie pamiętam jak było wcześniej ale czy to normalny dźwięk przekładni ?
Słychać go tylko pod obciążeniem - jak jadę pod górę albo przyśpieszam. W związku z tym - czy możliwe żeby było coś nie tak z dyferencjałem i stąd brało się ściąganie ? Pamiętam że o takim przypadku już czytałem...

Autor:  Stig [ środa, 8 listopada 2017, 02:36 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Nowe newsy - byłem w warsztacie blacharskim. Tam pomierzyli go dokładnie, obejrzeli wszystko, stwierdzili że jest dobrze. Rozstaw osi z prawe i lewej jest w tej chwili równy co do milimetra. Po blacharzu byłem na ustawieniu zbieżności w kolejnym warsztacie - bez zmian. Potem pojechałem do najbardziej renomowanego warsztatu z geometrią w mieście. Tam podeszli do sprawy poważnie. Dokłądnie sprawdzali grupę pojazdu, potem grzebali 45 minut. Stwierdzili że przód jest w porządku i jeżeli auto nadal ściąga a cała reszta jest ok to jest szansa że wina leży w tylnym lewym kole. jego kąt pochylenia i zbieżnośc nie mieszczą się w normie - zasugerowali że często jest to wina walniętej piasty lub wahacza. Nie stwierdzili jednak że to na pewno wina tego koła. Na tą chwilę mam więc w głowie 2 opcje:
1. Wina tylnego lewego koła
2. wina dyferencjału - nie wiem jak ale to chyba jedyna rzecz która nie była sprawdzana.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, przemyślenia ?

Autor:  Probe041 [ środa, 8 listopada 2017, 12:28 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Tył musi być na zielono, ze zbieżnością można powalczyć ale pochylenie koła to piasta / łożysko lub krzywy wahacz według mnie.

Autor:  carol [ poniedziałek, 4 grudnia 2017, 00:13 ]
Tytuł:  Re: Nietypowe ściąganie auta w prawo.

Zrób prosty test:
zaparkuj na równej powierzchni np. parking a najlepiej na posadzce betonowej garażu, połóż poziomnice na podłożu sprawdź czy jest poziomo pod zderzakiem tylnym jeżeli tak połóż tę poziomnicę na tym zderzaku i porównaj odczyt czy dokładnie tak samo się ułożyła poziomnica, najlepiej wyjdzie jeżeli zamiast zderzaka pomiar zrobisz na stałym elemencie metalowym podłogi/ramy, ewentualnie dokładny pomiar odległości od podłoża do elementu metalowego.
Może okaże się, że zwykłe ułożenie spręzyny tylnej daje taki efekt /lub wyrobione gumy pod i nad sprężyną/.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/