T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 września 2017, 22:03 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Dość długo myślałem i bym sprawdził jeszcze odległość od osi tylnego koła do osi przedniego.
Z jednej i drugiej strony i porównał wymiary.
Może auto kiedyś dostało strzała w koło, wiem że pisałeś że blachy i podłużnice całe.


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 września 2017, 12:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, dzięki. Dobry pomysł. Sprawdzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 7 września 2017, 17:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Sprawdziłem i odległość pomiędzy osiami jest o 4mm większa z prawej niż z lewej. To dużo ?
Miałem okazję założyć inne koła (alu felgi) - co prawda cholernie szerokie - 225. Mam wrażenie że było na nich lepiej albo dużo lepiej. Trudno to wyczuć bo takie opony latają po wszelkich nierównościach ale moim zdaniem było lepiej - tylko czy to nie kwestia samego ich ciężaru...

Poza tym jakim cudem miałoby coś być nie tak z oponami jeśli przód był przekładany prawo-lewo, tył też a potem opony z tyłu poszły do przodu - zawsze bez zmian w ściąganiu. Czy to jest możliwe żeby opony były wadliwe i po takich przekładkach auto ściągało zawsze w prawo ? Bardzo w to wątpię...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 września 2017, 08:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
4mm to nie duzo ale na tyle duzo by powodowac takie efekty jak masz.
Umow sie na rame pomiarowa, pomierza auto, doradza.


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 września 2017, 13:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ostatnio pojawiły się stuk w prawym kole. Tuleje, końcówki stabilizatora i sworznie dolne jak pisałem są wymienione. Pozostała góra zawieszenia bo na dole nic nie stuka. Tyle że do tego trzeba zdjąć już wszystko. Wydaje mi się że w tym wypadku to ostatnia możliwość - taka od której trzeba zacząć. Mierzenie po punktach pomiarowych w tym wypadku jest chyba dalej na liście ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 września 2017, 13:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Stig napisał(a):
Ostatnio pojawiły się stuk w prawym kole. Tuleje, końcówki stabilizatora i sworznie dolne jak pisałem są wymienione. Pozostała góra zawieszenia bo na dole nic nie stuka. Tyle że do tego trzeba zdjąć już wszystko. Wydaje mi się że w tym wypadku to ostatnia możliwość - taka od której trzeba zacząć. Mierzenie po punktach pomiarowych w tym wypadku jest chyba dalej na liście ?
Luzy na sworzniach sprawdzisz dopiero jak odpuscisz drażek lub podobno jak odciagniesz go brechą (info od jednego mechanika). U mnie mocno stukał na dziurach prawy gorny (ok.10 mm luzu!) a kilku diagnostów tego nie wykrylo mimo badania tylko zawieszenia tego kola na szarpakach. Twierdzili, że jest niewielki luz na lozysku, a sworzen wyszedl dopiero przy wymianie tego lożyska.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 września 2017, 21:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Wsadzasz drewniany klocek miedzy gorne ramie wahacza a podluznice. Podnosisz auto do gory i mozna sprawdzac sworzen. Taki przeglad zawieszenia powinien byc zrobiony przed grzebaniem w geometrii.


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 września 2017, 23:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jak gruby klocek?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 września 2017, 23:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Górny sworzeń był ok. To nie on powoduje stuki. Wygląda na to że to jakaś inna część w górnej części zawieszenia. Będziemy oglądać to wszystko ponownie i jak nic nie wyjdzie to szykuje się zdejmowanie zwrotnic i dobranie się do drążka skrętnego i tulei górnego wahacza...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 września 2017, 12:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Stuki pochodziły z przekładni kierowniczej. Przód mam więc nowy. Nowa przekładnia (OEM), wszystkie możliwe gumy w zawieszeniu, nowe końcówki drążków kierowniczych - po prostu wszystko. Geometria zrobiona według grupy z oryginalnej książki serwisowej. Niestety auto ciągle delikatnie ściąga w prawo. Na geometrii jedyne parametry które delikatnie nie mieszczą się w normie to pochylenie tylnych kół i zbieżność tylnych kół (ktoś tam zastąpił śruby mimośrodowe zwykłymi więc nici z regulacji). Reszta ustawiona w punkt. W międzyczasie wjechał inny komplet opon z przodu - bez zmian.

Teraz pytanie co ewentualnie robić dalej:
a) walczyć żeby tył był idealnie ustawiony - zbieżność i pochylenia kół
b) jechać pomierzyć punkty płyty podłogowej- mechanicy i kolesie na geometrii mówią że to absurd - a mi się wydaje że trop dobry, tylko ile to będzie kosztowało...
c) a może jakiś krzywy wahacz albo sanki ? Tylko jak to sprawdzić ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 września 2017, 13:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Niepotrzebnie pakujesz kase bez sensu.
Jak pisalem wyzej jedz na rame i auto trzeba pomierzyc. Jesli cos jest krzywe to wyjdzie. Pomierza wszystko nie martw sie.

Tutaj masz przyklad jak wyglada pomiar. https://m.youtube.com/watch?v=rj-nhFC52Yw


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 września 2017, 13:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
W.B napisał(a):
jedz na rame i auto trzeba pomierzyc.
Mogłbyś rozwinąć myśl? Kto i gdzie oferuje usługowo pomiary budy? Bo że karoseria miewa punkty pomiarowe to wiem, ale ale nigdy nie spotkałem się z ofertą dla ludzkości sprawdzenia wzajemnego położenia takowych <bezradny>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 września 2017, 13:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Każdy zakład blacharski z ramą


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 września 2017, 20:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Probe041 napisał(a):
Każdy zakład blacharski z ramą
To jeszcze nie mialem okazji takowego nawiedzić


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 września 2017, 21:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 października 2014, 19:03
Posty: 167
Lokalizacja: Łęczyca
model: VW T4 holenderka
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 13 razy
Adampio z Twojego podworka:
03-112 Warszawa
ul. Uczniowska 34
telefon: 12 300 00 06
e-mail: blacharnia.warszawa@pgd.pl


_________________
Jest: VW T4 2001 - 2.5 TDI / VW T4 1995 1.9 TDI - 1Z /LONG Był: VW T4 1991 1.9D - 1X



Za ten wpis autor W.B podziękował: Adampio (niedziela, 17 września 2017, 20:03)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 września 2017, 20:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@W.B. dzieki, daleko ale do ogarniecia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 września 2017, 20:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ok, tę opcję postaram się sprawdzić - Czy ktoś orientuje się gdzie w Poznaniu jest jakiś warsztat z taką ramą ?

W międzyczasie byłem w innym warsztacie na geometrii. Poprawili WSZ w prawym kole i jest trochę lepiej. Nadal jednak ściąga. Z tyłu zbieżność i pochylenie kół nie mieszczą się w normie - jak wcześniej. Czy to może mieć tu znaczenie ? Podobno z tyłu nie ma śrub mimośrodowych do regulacji - są wstawione jakieś normalne przez co nie da się tego regulować.

W międzyczasie zaczęła zastanawiać mnie jeszcze jedna opcja. Robiłem teraz trasę po górach i zauważyłem że przy prędkościach od 60-90 km/h, na każdym biegu słyszę buczenie albo gwizd. Dźwięk występuje od 60 km/h jego wysokość rośnie aż do 80-90 km/h i później jest na tyle wysoki że go nie słychać. Nie pamiętam jak było wcześniej ale czy to normalny dźwięk przekładni ?
Słychać go tylko pod obciążeniem - jak jadę pod górę albo przyśpieszam. W związku z tym - czy możliwe żeby było coś nie tak z dyferencjałem i stąd brało się ściąganie ? Pamiętam że o takim przypadku już czytałem...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 listopada 2017, 02:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 marca 2017, 15:49
Posty: 37
Lokalizacja: Poznań
model: T4 2002
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Nowe newsy - byłem w warsztacie blacharskim. Tam pomierzyli go dokładnie, obejrzeli wszystko, stwierdzili że jest dobrze. Rozstaw osi z prawe i lewej jest w tej chwili równy co do milimetra. Po blacharzu byłem na ustawieniu zbieżności w kolejnym warsztacie - bez zmian. Potem pojechałem do najbardziej renomowanego warsztatu z geometrią w mieście. Tam podeszli do sprawy poważnie. Dokłądnie sprawdzali grupę pojazdu, potem grzebali 45 minut. Stwierdzili że przód jest w porządku i jeżeli auto nadal ściąga a cała reszta jest ok to jest szansa że wina leży w tylnym lewym kole. jego kąt pochylenia i zbieżnośc nie mieszczą się w normie - zasugerowali że często jest to wina walniętej piasty lub wahacza. Nie stwierdzili jednak że to na pewno wina tego koła. Na tą chwilę mam więc w głowie 2 opcje:
1. Wina tylnego lewego koła
2. wina dyferencjału - nie wiem jak ale to chyba jedyna rzecz która nie była sprawdzana.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły, przemyślenia ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 listopada 2017, 12:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tył musi być na zielono, ze zbieżnością można powalczyć ale pochylenie koła to piasta / łożysko lub krzywy wahacz według mnie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 grudnia 2017, 00:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Zrób prosty test:
zaparkuj na równej powierzchni np. parking a najlepiej na posadzce betonowej garażu, połóż poziomnice na podłożu sprawdź czy jest poziomo pod zderzakiem tylnym jeżeli tak połóż tę poziomnicę na tym zderzaku i porównaj odczyt czy dokładnie tak samo się ułożyła poziomnica, najlepiej wyjdzie jeżeli zamiast zderzaka pomiar zrobisz na stałym elemencie metalowym podłogi/ramy, ewentualnie dokładny pomiar odległości od podłoża do elementu metalowego.
Może okaże się, że zwykłe ułożenie spręzyny tylnej daje taki efekt /lub wyrobione gumy pod i nad sprężyną/.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB