T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 17:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 17:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 lutego 2011, 22:47
Posty: 48
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pytanko laika :) czy mając zapalony samochód kierownica powinna się lekko kręcić, bez oporów? czy wspomaganie działa dopiero jak ruszę i robię manewry?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 18:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 lipca 2010, 22:22
Posty: 107
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Oczywiście że leciutko nawet na postoju powinno lekko się kręcić,na zapalonym silniku ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 19:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 lutego 2011, 22:47
Posty: 48
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no właśnie, a ja mam z tym problem na postoju przy włączonym silniku, ciężko ruszyć kierownicą a jak ruszę kierownicą w miejscu i skręcam na bok to coś lekko wyje, pompa do wymiany???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 maja 2011, 20:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Tak, pompa do wymiany :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 20:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 20 lutego 2011, 22:47
Posty: 48
model: multivan
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
czy na takiej pompie mogę zrobić jeszcze około 600km ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 maja 2011, 20:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Greg000 napisał(a):
czy na takiej pompie mogę zrobić jeszcze około 600km ?

Tak możesz jeździć do bólu ja tak jeździłem cały rok ........tylko nie będziesz miał wspomagania......a u mnie padła nie pompa tylko cała maglownica......


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 maja 2011, 13:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
No nie wiem, u mnie jak padała pompa to najpierw wyło przy kręceniu na postoju dosyć głośno.

Następnie zaczęło wyć podczas jazdy na ostrzejszych zakrętach. Potem jak kupiłem 2 i chciałem wymieniać to wyszło, że tak była wybita na ośce, że pasek już szedł krzywo. Nie wiem co by się stało jakbym dalej tak jeździł (w 2.4d inaczej chyba są paski poprowadzone jak w 1.9td)

Od momentu wycia zrobiłem może wtedy z 2000km.

viewtopic.php?p=5398#p5398


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 8 lipca 2011, 21:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
dzisiaj wymieniłem drążki kierownicze ponieważ przy ruchach kierownicą były luzy i stukania, niestety po ich wymianie ( faktycznie były delikatnie wyklepane ) luz pozostał ( mniejszy ale jest ) - wniosek jest oczywiście prosty jest luz na listwie maglownicy,
ogólnie objaw jest taki, że przy szybkim ruchu kierownicą lewo prawo słychać i czuć wyraźne stuki, a jak złapiemy ręką przez gumę osłonową ewidentnie wyczuwalny jest luz wzdłużny ( po demontażu drążków sprawdzałem i góra dół i na boki jest sztywno ), w czasie jazdy po nierównościach jest wyczuwalne delikatne szarpanie kierownicą i słychać stukanie
i tu pytanie:
czy to też kwalifikuje maglownice do regeneracji czy jeszcze coś można zrobić ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 sierpnia 2011, 17:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 17 sierpnia 2011, 15:47
Posty: 1
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Chciałbym się dowiedziec jak odkręcic pompe wspomagania kierownicy w vw t4 2.4 .Jaki klucz jest tam potrzebny czy to jest imbus ?? czy inny?? ponieważ nie ma możliwości zmierzenia (słabe dojscie) i czy trzeba odkręcic nadkole i podnosic przód


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 06:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
nie chciałbym cę zniechęcać ale jak nie masz pełnego zestawu kluczy ampulowych, torx, płaskich i oczkowych ( w tym nietypowe typu 15,16,18,21 ) oraz nasadek to proponuje się z naprawy samodzielne T4 nie brać bo zawsze gdzieś utkniesz
oprócz tego nie wiem czemu piszesz, że do pompy wspomagania jest słaby dostęp - po zdjęciu koła i wanny ( co wymaga podniesienia samochodu ) jeden z prostszych w dostępie elementów

pompę demontowałem ale jakie konkretnie klucze to nie pamiętam bo mam całe zestawy - płaski do węża ( 16-19 ? ),
ampul ( chyba 6 ) do koła pasowego oraz patent na zablokowanie samego koła bo ręką nie utrzymasz ( ja użyłem dużej hydraulicznej tzw żaby ),
nasadka do odkręcenia pompy od wspornika ( śruby pod kołem pasowym pompy )

nie wiem który masz rocznik bo były różne sposoby napinania paska - zaczynasz od jego zdjęcia
potem węże odkręcasz i spuszczasz płyn
potem odkręcasz koło pasowe
potem trzy lub cztery ( nie pamiętam - raczej cztery ) śruby pod nim i wszystko


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 sierpnia 2011, 15:36 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2010, 14:27
Posty: 79
Lokalizacja: Rzeszów
opis: 2 multivany w rodzinie a na miasto mega szybki trabi :)
model: multivan
silnik: AAFlpg & AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
witam
mam takie pytanie, może ktoś się orientuje
szukam róznicy w pompach wspomagania np 2,4 przed liftem (duża kierownica) po lifcie (mała kierownica)
bowiem zakładając małą kierownice do starego t4 wyczuwamy opory w manewrach
pytanie moje jest takie czy jest róznica w pompie czy może kolo na pasek ma inną srednice ?
na allegro podają pompy wspomagania bez wyszczegulnienia , generalnie 1 pasuje do prawie wszystkich modeli:)

zakupiłem sobie pompe kajaby sądząc po kodzie jest to z 2,5 tdi, chce zamontować do 2,5b AAF będe miał lepsze wspomaganie na małej kierownicy czy szukać może koła z tdi ???
ktoś może to przerabiał ?
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2011, 21:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Jak sprawdzić wykręconą maglownice na luz i czy prawidłowo działa .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 lutego 2015, 21:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 5 stycznia 2013, 19:38
Posty: 71
model: t4 Multivan
silnik: 1,9TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
witam, jadać dziś do domu nagle zanikło mi wspomaganie kierownicy w obydwie strony. Po przyjeżdzie do domu dolałem olej do wspomagania (mało około 100ml), odpowietrzyłem i nic. Czy padła pompa czy kolumna??
A może obydwie części.

dzięki za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 lutego 2015, 03:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Pasek jest?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 lutego 2015, 11:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 5 stycznia 2013, 19:38
Posty: 71
model: t4 Multivan
silnik: 1,9TD

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
tak, pasek jest.
w oleju przekładniowym nie ma żadnych opiłków tylko jest czarny jak smoła.
a i wydaje mi się, że jakby mocniej są odczuwalne nierówności drogi na kole kerownicy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 lutego 2015, 16:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
To w końcu jest pasek czy go nie ma? haha


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 marca 2015, 20:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 września 2012, 20:27
Posty: 610
Lokalizacja: Podlasie BKL
model: Long Red
silnik: ACV

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 45 razy
Kenobi napisał(a):
dzisiaj wymieniłem drążki kierownicze ponieważ przy ruchach kierownicą były luzy i stukania, niestety po ich wymianie ( faktycznie były delikatnie wyklepane ) luz pozostał ( mniejszy ale jest ) - wniosek jest oczywiście prosty jest luz na listwie maglownicy,
ogólnie objaw jest taki, że przy szybkim ruchu kierownicą lewo prawo słychać i czuć wyraźne stuki, a jak złapiemy ręką przez gumę osłonową ewidentnie wyczuwalny jest luz wzdłużny ( po demontażu drążków sprawdzałem i góra dół i na boki jest sztywno ), w czasie jazdy po nierównościach jest wyczuwalne delikatne szarpanie kierownicą i słychać stukanie
i tu pytanie:
czy to też kwalifikuje maglownice do regeneracji czy jeszcze coś można zrobić ??

Podbijam temat.
Wadliwa okazała się maglownica czy coś innego? Mam ten sam kłopot u siebie i oczekuje porady..


_________________
Ja mam siłę, ja mam moc..
Ja przetańczę całą noc..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 marca 2015, 20:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
u mnie jednak to nie maglownica
rozebrałem wszystko i złożyłem jeszcze raz, wymieniając pomimo, że były według mnie były dobre końcówki kierownicze i ustąpiło
niestety już nie pamiętam czy odkryłem co było źle zmontowane czy nie, w każdym razie jeżdżę do tej pory ( oczywiście końcówki drążków kierowniczych to już ze dwa razy od tamtej pory wymieniałem )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lipca 2015, 20:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 24 listopada 2013, 12:47
Posty: 16
model: Caravelle
silnik: 2.0 AAC

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Panowie, mam dośc prozaiczny problem-wymiana osłony drążka kierowniczego z lewej strony i nie idzie jej wcisnąc na wargę na obudowie przekładni, za mało miejsca i trudne podejście aby pomóc sobie chociaż wkrętakiem.Według mnie nie da się jej nasunąc od spodu auta bo brak miejsca, jedyna opcja to od strony koła.Czy macie patenty na ten problem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 lipca 2015, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Patentu nie ma, ja przy wymianie przekładni jedną założyłem bez problemu przy zdjetych kołach a z drugą podległem i dopiero na podnośniku się udało


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: lukasacz (niedziela, 24 czerwca 2018, 18:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB