T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 16 kwietnia 2024, 16:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 sierpnia 2013, 20:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Można jak najbardziej ale i tak lepiej przyspawać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 sierpnia 2013, 22:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 20:29
Posty: 21
Lokalizacja: Olkusz
model: Caddy 2K
silnik: BJB+

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 napisał(a):
Panowie pytanie, czy można nitonakrętki zaciskać na aucie śrubą + podkładki i nakrętka? Ma ktoś doświadczenie w tej sprawie jak to się sprawdza w praktyce? Czy koniecznie muszę szukać nitownicy do nitonakrętek, której niestety nie posiadam :/

Mowa o takiej metodzie http://www.youtube.com/watch?v=-wmpASZYat8

Można tak, śruba ma stać w miejscu, a wciągać nakrętką najlepiej przez podkładkę z grubszego płaskownika z pasownym otworem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 sierpnia 2013, 10:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Grzesiek napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Panowie pytanie, czy można nitonakrętki zaciskać na aucie śrubą + podkładki i nakrętka? Ma ktoś doświadczenie w tej sprawie jak to się sprawdza w praktyce? Czy koniecznie muszę szukać nitownicy do nitonakrętek, której niestety nie posiadam :/

Mowa o takiej metodzie http://www.youtube.com/watch?v=-wmpASZYat8

Można tak, śruba ma stać w miejscu, a wciągać nakrętką najlepiej przez podkładkę z grubszego płaskownika z pasownym otworem.


ja próbowałem tą metodą i mi nie szło za bardzo. Podjechałem do warsztatu gdzie robią plandeki do TIR-ów i mi profesjonalna nitownica do nitonakrętek zrobili za normalne pieniądze. Z jedna można się bawić, ale jak jest kilka to szkoda się czasu.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 sierpnia 2013, 01:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12301
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Dzięki za info ;)

Pytanie, te mocowania mają być skierowane w tył czy przód samochodu? Dotarłem do sprzecznych informacji...
Obrazek

Wiercił ktoś otwory pod nitonakrętki w nadwoziu? Na wiki piszą, że trzeba rozwiercać pod nitonakrętki M6 ale czy rzeczywiście? :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 sierpnia 2013, 01:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Wierć na wylot i złap długą śrubą wewnątrz auta. Nie będziesz musiał się męczyć nitonakrętkami:D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 sierpnia 2013, 01:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12301
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Też rozważam taką opcję <01>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 sierpnia 2013, 01:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Najszybciej, najtaniej, najbezpieczniej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 stycznia 2014, 13:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
doczytałem, że stabilizatory 20mm były dokładane standardowo przy wyborze jako opcja dodatkowa. 26mm szły razem z fabrycznie obniżonym zawieszeniem a 28mm do straży pożarnych , karetek, westfalii exlusive czyli ciężkich busów.

Sprawdziłem ceny detaliczne w serwisie i tak:
drążek 26mm 764pln, pozostałe kosztują podobnie
gumy 4sztx 14,17pln
obejmy 2x26,86pln
mocowania 2x 126,68
Razem:1128pln + śruby i nitonakrętki, ale to już groszowa sprawa


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 stycznia 2014, 21:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
26mm i 28mm były dokładane też do multików 151km przy czym przedni w tedy był 27mm zamiast 22mm bo jak z tyłu jest grubszy niz z przodu to auto zaczyna tyłem uślizgiwać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 kwietnia 2014, 20:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Wreszcie zamontowałem stabilizator do swojego Multivana.
Wypiaskowany i polakierowany proszkowo + nowe gumy VW.

Obrazek
Obrazek

Mocowania do karoserii nitowałem. nity stalowe w rozmiarze 6,4mm x 15mm. I do takich nitów potrzeba jest specjalna nitownica
Obrazek
Samo nitowanie zajęło 2 minuty
Obrazek

Do wahacza kupiłem oryginalne nitonakrętki z serwisy po 3pln/szt. Otwór w wahaczu jest sześciokątny. Nitowałem patentem z linku powyżej z wykorzystaniem nakrętki.
Obrazek

I zamocowany:
Obrazek

Obrazek

Obrazek



Jak na razie zrobiłem tylko kilka kilometrów i jedyne co mogę powiedzieć to , ze w ostrym zakręcie udało mi się zapiszczeć oponami czego wcześniej nie byłem w stanie zrobić. opony z wysokim bieżnikiem o szerokości 205.
mam tez wrażenie że mniej się buja w zakręcie, trzeba pamiętać, że mam dołożony podnoszony dach i środek ciężkości mi się na pewno trochę podniósł. Jutro zrobię z 300km to będę w stanie coś więcej powiedzieć.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 12 kwietnia 2014, 22:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Mi się udało nity zwykłe wyrwac, więc uchwyty przyspawałem, co do jazdy to dlatego piszczało że dupa zaczynała wyjeżdżać teraz zostało dołożyć przedni 27mm


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 kwietnia 2014, 15:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
vwyogi napisał(a):
Jutro zrobię z 300km to będę w stanie coś więcej powiedzieć.


Trasa ( kręta ) zrobiona i generalnie jest lepiej. Tył nie ucieka, ale mam bardzo dobre opony. Czuć róznicę, ale nie jest to taka róznica, że ktos obyty z T4, ale bez stablizatora wsiadłby do mojego busa i powiedział: o teraz to jest jazda.
Ten mój stabilizator to mam 28mm, a przedni dalej mam zwykły czyli 23mm. Wiec teraz, żeby było poprawnie to albo przód zmieniam na 27mm albo na tył daje mniejszy niz mam teraz.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 kwietnia 2014, 22:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tył teraz bardziej będzie wyjeżdzał niż jak byś nie miał stabilizatora,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 21:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Odgrzeję temat...

Czyli co Panowie, jak przód mam 23,5 mm to na tył pakować 20 mm? 26mm to już za duży? ;)
Czy może jednak wstawić 26 mm? Przód zostawiłbym 23,5 mm.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 22:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Patrick napisał(a):
Odgrzeję temat...

Czyli co Panowie, jak przód mam 23,5 mm to na tył pakować 20 mm? 26mm to już za duży? ;)
Czy może jednak wstawić 26 mm? Przód zostawiłbym 23,5 mm.


teoretycznie przy 23,5 z przodu najlepiej dać 20mm z tyłu, ale wbrew temu co chemik twierdził to nie odnotowałem, żeby tył mi wyjeżdżał.
Przód juz mam z wersji 150PS, ale nie ma kiedy załozyć


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 10:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Kupując używany tylny warto zapytać sprzedającego czy ma też przedni z tego samochodu z którego pochodzi tylny bo raczej fabryka wstawiała cały zestaw taki jaki powinien być. A przednie nie są takie drogie, tylko łączniki pod przedni 27mm są droższe. Mi właśnie udało się tak kupić cały zestaw z jednego samochodu i czeka na montaż.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
vwyogi napisał(a):
Patrick napisał(a):
Odgrzeję temat...

Czyli co Panowie, jak przód mam 23,5 mm to na tył pakować 20 mm? 26mm to już za duży? ;)
Czy może jednak wstawić 26 mm? Przód zostawiłbym 23,5 mm.


teoretycznie przy 23,5 z przodu najlepiej dać 20mm z tyłu, ale wbrew temu co chemik twierdził to nie odnotowałem, żeby tył mi wyjeżdżał.
Przód juz mam z wersji 150PS, ale nie ma kiedy załozyć
To chyba ja w takim razie przesadzam i jeźdze jak osobówką, po zmianie z przodu na gruby obojetne z jakiego modelu bo nawet czesto synhro miało gruby zdecydowana poprawa a przypomnę z przodu mam fioletowe drążki skrętne najgrubsze seryjne grubsze były tylko sportowe


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 stycznia 2016, 09:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Odkopię trochę temat...
Jaka może być taka normalna cena stabilizatora tylnego razem z mocowaniami? Używanego oczywiście.
Bo tak się zastanawiam czy rozglądać się za nim.

Kamil, jeśli to nie tajemnica, to ile zapłaciłeś?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 stycznia 2016, 10:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Ja kupiłem używkę 20 mm z mocowaniami za 200 zł


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 stycznia 2016, 11:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Mam już od roku tylny 20mm. Dawcą był multivan 2002 150 ale dopiero teraz przyszedł czas na niego i właśnie pojechał do malowania proszkowego. Mam też przód od niego ale jest ten sam co w moim multiv 96 102 23,6. Czy warto mi go przekładać jeśli jest tej samej średnicy? Może być tak ze jest twardszy nić od ACV'ki mimo to że ma taką samą średnicę. To samo pytanie o drążki skrętne w obu są czarne. Czy 150tka bedzie miała bardziej utwardzone?


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 119 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MAPI i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB