T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 13:01
Posty: 19
model: T4 03
silnik: 2,5 tdi @135 HP ACVK

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry.

Będąc przekonany o fachowości Kolegów i zamiłowaniu do VW T4- zlecę rzetelną przekładkę/ zamianę i naprawy w T4 2,5 TDI ACV 102 KM 2003r., przebieg: 230 000 km:

1. zawieszeń z ABS ESP- przekładka
2. deski rozdzielczej, airbagów, licznika z FIS- przekładka
3. diagnostykę VAG
4. prawdopodobnie wymianę turbiny
5. diagnozę i naprawę nieprawidłowych odgłosów i nierównej pracy silnika na
wolnych obrotach
Części- w.g. opinii wykonawcy- mogę kupić oddzielnie w.g. jego wskazówek/ zlecę jemu zakup, lub kupię cały samochód- dawcę na przekładkę. Jeśli ktoś chciałby wykonać tylko przekładkę zawieszenia, sam silnik, elektronikę- nie ma problemu. Myślę, że konieczne jest jakieś zaplecze warsztatowe. Mieszkam na Śląsku.
Proszę o kontakt przez PRV, lub e-mail

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano wtorek, 14 marca 2017, 19:39 przez Alcasar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 marca 2017, 22:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Alcasar napisał(a):
1. zawieszeń z ABS ESP- przekładka


ciekaw jestem czy masz wszystkie części do przekładki bo np. taśma do ESP kosztuje 1200 używka a kierownica pod ESP też jest inna i jest rarytasem

Alcasar napisał(a):
2. deski rozdzielczej, airbagów, licznika z FIS- przekładka


to zrobisz sam


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 marca 2017, 10:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 13:01
Posty: 19
model: T4 03
silnik: 2,5 tdi @135 HP ACVK

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 0 razy
Taśma do kierownicy z ESP 7D0959654 wydaje się być dostępna już w nieco niższej kwocie:
Załącznik:
2017-03-07_084541 (Copy).jpg


Ładna kierownica, to koszt, w zależności od wersji wykończenia: 350- 500 PLN. Bywa dostępna. Mnie interesuje kierownica nie- skórzana, więc tańsza <victory>


Myślę, że wykonanie takiego zadania leży w zakresie większości obecnych tutaj osób. Problemem, tak jak dla mnie jest czas, narzędzia, warsztat, wiedza, wprawa, doświadczenie. Stąd jest poza moim zasięgiem, nawet w zakresie o którym pisze notri.

Oczywiście liczę się z poniesieniem kosztu tego projektu, tym bardziej, że inwestuję w nieco droższą Cali T4 '03, z którą już się nie mam zamiaru rozstać.

W zeszłym roku wykonany został dokładny remont blacharski (który nie musiał być rozległy) i dokładna konserwacja, wygłuszenia. Można powiedzieć, że stan karoserii jest naprawdę bardzo zadowalający. Stąd SWAP, anie przekładka wnętrza.

Wszystkie potrzebne części są dostępne. Jednak- najwygodniejszym moim zdaniem rozwiązaniem jest zakup Multivana ACV i przekładka.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 marca 2017, 23:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
tylko nadal nie rozumiem po co Ci ten abs z esp. Jest to bardzo kosztowne, a same taśmy lubia padać. Jak już zależy Ci na bezpieczeństwie to zainwestuj w porządny układ hamulcowy z wersji AXG/AHY - zaciski, porządne tarcze i klocki. Temat omawiany na forum wraz z fotorelacją. Różnica w stosunku do układu z ACV bardzo duża.

A kierownica od ESP to mi w szafie jakaś leży i czeka na obszycie jak zwolni mi się czas.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 09:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 13:01
Posty: 19
model: T4 03
silnik: 2,5 tdi @135 HP ACVK

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 0 razy
"tylko nadal nie rozumiem po co Ci ten abs z esp."

Masz na myśli ESP, czy oba?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 12:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Sluchajcie, a czym sie roznia tasmy z esp i bez? Po cholere w kierze sygnal dla esp?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 14:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 13:01
Posty: 19
model: T4 03
silnik: 2,5 tdi @135 HP ACVK

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 0 razy
Taśma ESP ma możliwość odczytu kąta skrętu kierownicy/ kół. Jest jeszcze czujnik przyspieszeń poprzecznych i kątowych nadwozia- na prawym nadkolu. Suma sygnałów + sygnał z czujnika ABS kół, przez sterownik ESP= podanie odpowiedniej siły hamowania przez pompę hamulcową ESP na linie poszczególnych kół w zakręcie, korygujące nad, lub podsterowność.


Ostatnio edytowano piątek, 10 marca 2017, 21:50 przez Alcasar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 14:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Alcasar napisał(a):
Masz na myśli ESP, czy oba?

W tej chwili masz ABS ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 16:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 13:01
Posty: 19
model: T4 03
silnik: 2,5 tdi @135 HP ACVK

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety nie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2017, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Alcasar napisał(a):
"tylko nadal nie rozumiem po co Ci ten abs z esp."

Masz na myśli ESP, czy oba?


oba. Pomijam że nie ma ESP bez ABS-u. Chociaż ABS jeszcze moge zrozumieć


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 10:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 13:01
Posty: 19
model: T4 03
silnik: 2,5 tdi @135 HP ACVK

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 0 razy
notri napisał(a):

oba. Pomijam że nie ma ESP bez ABS-u. Chociaż ABS jeszcze moge zrozumieć


Co do ESP- są różne opinie. Jeśli chodzi o ABS- chociaż podobno jest z nim dłuższa droga hamowania na sypkich nawierzchniach: ja doceniam ABS ( w innych samochodach) w sytuacjach hamowania z większej prędkości na bardzo krótkim odcinku, gdzie nie ma czasu na hamowanie pulsacyjne- np. nagle pieszy, zwierzę na jezdni, lub dojazd do skrzyżowania z którego zjeżdża poprzedni pojazd, nagle hamujący.

Jak sprawdzają się te systemy w przypadku T4- proszę o opinie użytkowników T4-rek: z i bez ABS/ESP. Przydają się, czy może sprawiają problemy? Jak działa praktycznie system ESP? Czy warto o nie zabiegać w T4?
Podobno w T4 jest też dostępny EDS- elektroniczna blokada mechanizmu róźnicowego- wie ktoś coś na ten temat?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 12:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 czerwca 2012, 12:20
Posty: 771
Lokalizacja: SO
opis: Grupa Śląsk i Zagłębie
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 195 razy
Pomógł: 145 razy
ABS z ESP? Czy to znaczy , że podczas uślizgu kół podczas przyspieszania np: przy ruszaniu na śliskim lub na łuku-zakręcie koło ma uślizg odzywa się pompa ABS-u?


_________________
Pozdrawiam kriss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 marca 2017, 14:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Do ESP jest osobna pompa obok ABSowej i stabilizuje ona tor jazdy przy poślizgach przyhamowywując odpowiednie koło. Trzeba pamietać mając ESP ze w razie poślizgu (stawiania auta bokiem) mniej kręcimy kierownicą na kontrę. Trzeba się tego nauczyć. A przy ruszaniu i uślizgu to układ ASR ale on przeważnie odcina zapłon lub dławi w dieslu silnik w inny sposób.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 marca 2017, 23:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2016, 10:02
Posty: 163
model: multi
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 20 razy
Na wstepie przepraszam ze zadam tu pytanie. Chodzi o roznice w kierownicy z esp a bez, mam auto z 2000 roku bez czyli kiera od esp nie bedzie pasowac? jak ktora rozpoznac?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 marca 2017, 10:52 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Autorze wątku, zmień tytuł bo dyskusja skądinąd fachowa dalece odbiega od tematu.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 marca 2017, 22:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 13:01
Posty: 19
model: T4 03
silnik: 2,5 tdi @135 HP ACVK

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 0 razy
slimak napisał(a):
Autorze wątku, zmień tytuł bo dyskusja skądinąd fachowa dalece odbiega od tematu.



W zasadzie zgadzam się i tytuł zmieniłem. Rozwinięte zostało ogólne zagadnienie, a nie problem z nim związany. W związku z tym: pytanie do Admina: w jaki sposób moja oferta mogłaby pozostać nadal dobrze widoczna?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2017, 08:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Alcasar napisał(a):
Taśma ESP ma możliwość odczytu kąta skrętu kierownicy/ kół. Jest jeszcze czujnik przyspieszeń poprzecznych i kątowych nadwozia- na prawym nadkolu. Suma sygnałów + sygnał z czujnika ABS kół, przez sterownik ESP= podanie odpowiedniej siły hamowania przez pompę hamulcową ESP na linie poszczególnych kół w zakręcie, korygujące nad, lub podsterowność.


O dzieki, nie wiedzialem, ze tak to robia.
Przejechalem ostatnie 30kkm, czesto szybko i rzadko widywalem kontrolke esp, jedynie asr sie czasem odzywalo na deszczu przy ruszaniu.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2017, 09:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kontrolka od ESP się świeci jak układ już nie daje rady, on działa cały czas.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2017, 12:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Musze posmigac na wylaczonym, by zobaczyc roznice ;) ale wiadomo, ze nie doprowadzam do sytuacji jak w osobowce, w ktorej dokladnie wiem kiedy mi esp boczura odcina ;)


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB