T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 17:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Miał ktoś taki przypadek u siebie? Dzisiaj rano chciałem dokręcić dolny sworzeń i wyjechać wreszcie z garażu a wyjąłem tylko takie coś z otworów jak na zdjęciu a nawet nie zacząłem tego porządnie dokręcać..

Załącznik:
IMG_20161224_131824 copy.jpg


Najrozsądniej byłoby wymienić zwrotnicę ale czy ktoś może próbował naprawiać takie gwinty za pomocą sprężynek helicoil i z jakim skutkiem?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 grudnia 2016, 19:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
To jest zawieszenie wiec nie radze kombinowac tylko wymienic na inne. Ewentualnie przegwintowac na większą śrube.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 grudnia 2016, 13:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Nic nowego w t4, dzieje się tak jak za mocno przykręca się sworzeń, sprężynek do tego nie polecam, można zmienić średnicę i dać tam szpilkę redukcyjną, i sworzeń przykręcać nakrętką


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2016, 12:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
ja bym przegwintował na większy otwór i spokój .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2016, 12:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
SANCZO napisał(a):
ja bym przegwintował na większy otwór i spokój .

Tylko, że wtedy jest problem ze sworzniem.

Widziałem wkręcane tulejki wurtha ale koszty są za duże.

Szpilka redukcyjna to chyba tylko jak ma się znajomego fachowca z tokarką.

Skończyło się na tym, że czekam na zwrotnice od 150tki.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2016, 13:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Probe041 napisał(a):
SANCZO napisał(a):
ja bym przegwintował na większy otwór i spokój .

Tylko, że wtedy jest problem ze sworzniem.

Widziałem wkręcane tulejki wurtha ale koszty są za duże.

Szpilka redukcyjna to chyba tylko jak ma się znajomego fachowca z tokarką.

Skończyło się na tym, że czekam na zwrotnice od 150tki.


Probe, podaj mi proszę wymiary szpilki redukcyjnej, długość całkowitą, długości gwintów, średnicę i skok. Spróbuję coś zmajstrować. Jeśli znasz wartość oryginału to twardość też mogę dobrać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2016, 13:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tam idzie śruba m12x1.5x30 w oryginale. Twardości na śrubach nie ma podanej ale na tym się całe zawieszenie trzyma więc im twardszy materiał tym lepiej. W tygodniu wyciągam zwrotnice więc mógłbym coś więcej pomierzyć w razie potrzeby.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2016, 15:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 1 lutego 2012, 23:25
Posty: 391
Lokalizacja: gdzie blachy są na F
opis: bigger is better
model: Caravelle AT
silnik: ACV

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 25 razy
im twardszy tym bardziej kruchy weź to pod uwagę zanim nawymyślacie śrub z kosmosu.
większość śrub w autach to 8.8 więc nie ma co szaleć, ew. Stal stopowa klasy 10.9 w zupełności zrobi robotę.
Zrobienie takiej szpili to dla wprawnego tokarza kilka minut, nawet jakbyś miał to zlecić to nie powinna drogo wyjść.
Szpile ze śruby M14 zrobić, przegwintowanie zniszczonego otworu z M12 na M14 nawet nie będzie wymagało przewiercania bo M14 robi się z otworu fi 12


_________________
Obrazek Obrazek
jeeeeszczeee ciuuuut...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 grudnia 2016, 18:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
10.9 max 12.9 dla przypomnienia śruba w klasie od 10.9 w górę jest utwardzana powierzchownie, więc przetoczenie ją osłabi, należy to wykonać dlatego z pręta o odpowiedniej twardości i o gwincie o innym skoku na szpilce m14 i innym na m12


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB