T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Urwane gwinty w zwrotnicy od dolnego sworznia https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=14227 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Probe041 [ sobota, 24 grudnia 2016, 17:21 ] |
Tytuł: | Urwane gwinty w zwrotnicy od dolnego sworznia |
Miał ktoś taki przypadek u siebie? Dzisiaj rano chciałem dokręcić dolny sworzeń i wyjechać wreszcie z garażu a wyjąłem tylko takie coś z otworów jak na zdjęciu a nawet nie zacząłem tego porządnie dokręcać.. Załącznik: IMG_20161224_131824 copy.jpg Najrozsądniej byłoby wymienić zwrotnicę ale czy ktoś może próbował naprawiać takie gwinty za pomocą sprężynek helicoil i z jakim skutkiem? |
Autor: | orel11 [ sobota, 24 grudnia 2016, 19:08 ] |
Tytuł: | Re: Urwane gwinty w zwrotnicy od dolnego sworznia |
To jest zawieszenie wiec nie radze kombinowac tylko wymienic na inne. Ewentualnie przegwintowac na większą śrube. |
Autor: | chemik211 [ niedziela, 25 grudnia 2016, 13:35 ] |
Tytuł: | Re: Urwane gwinty w zwrotnicy od dolnego sworznia |
Nic nowego w t4, dzieje się tak jak za mocno przykręca się sworzeń, sprężynek do tego nie polecam, można zmienić średnicę i dać tam szpilkę redukcyjną, i sworzeń przykręcać nakrętką |
Autor: | SANCZO [ poniedziałek, 26 grudnia 2016, 12:10 ] |
Tytuł: | Re: Urwane gwinty w zwrotnicy od dolnego sworznia |
ja bym przegwintował na większy otwór i spokój . |
Autor: | Probe041 [ poniedziałek, 26 grudnia 2016, 12:44 ] |
Tytuł: | Re: Urwane gwinty w zwrotnicy od dolnego sworznia |
SANCZO napisał(a): ja bym przegwintował na większy otwór i spokój . Tylko, że wtedy jest problem ze sworzniem. Widziałem wkręcane tulejki wurtha ale koszty są za duże. Szpilka redukcyjna to chyba tylko jak ma się znajomego fachowca z tokarką. Skończyło się na tym, że czekam na zwrotnice od 150tki. |
Autor: | garbaty [ poniedziałek, 26 grudnia 2016, 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Urwane gwinty w zwrotnicy od dolnego sworznia |
Probe041 napisał(a): SANCZO napisał(a): ja bym przegwintował na większy otwór i spokój . Tylko, że wtedy jest problem ze sworzniem. Widziałem wkręcane tulejki wurtha ale koszty są za duże. Szpilka redukcyjna to chyba tylko jak ma się znajomego fachowca z tokarką. Skończyło się na tym, że czekam na zwrotnice od 150tki. Probe, podaj mi proszę wymiary szpilki redukcyjnej, długość całkowitą, długości gwintów, średnicę i skok. Spróbuję coś zmajstrować. Jeśli znasz wartość oryginału to twardość też mogę dobrać |
Autor: | Probe041 [ poniedziałek, 26 grudnia 2016, 13:10 ] |
Tytuł: | Re: Urwane gwinty w zwrotnicy od dolnego sworznia |
Tam idzie śruba m12x1.5x30 w oryginale. Twardości na śrubach nie ma podanej ale na tym się całe zawieszenie trzyma więc im twardszy materiał tym lepiej. W tygodniu wyciągam zwrotnice więc mógłbym coś więcej pomierzyć w razie potrzeby. |
Autor: | De'D [ poniedziałek, 26 grudnia 2016, 15:10 ] |
Tytuł: | Re: Urwane gwinty w zwrotnicy od dolnego sworznia |
im twardszy tym bardziej kruchy weź to pod uwagę zanim nawymyślacie śrub z kosmosu. większość śrub w autach to 8.8 więc nie ma co szaleć, ew. Stal stopowa klasy 10.9 w zupełności zrobi robotę. Zrobienie takiej szpili to dla wprawnego tokarza kilka minut, nawet jakbyś miał to zlecić to nie powinna drogo wyjść. Szpile ze śruby M14 zrobić, przegwintowanie zniszczonego otworu z M12 na M14 nawet nie będzie wymagało przewiercania bo M14 robi się z otworu fi 12 |
Autor: | chemik211 [ poniedziałek, 26 grudnia 2016, 18:22 ] |
Tytuł: | Re: Urwane gwinty w zwrotnicy od dolnego sworznia |
10.9 max 12.9 dla przypomnienia śruba w klasie od 10.9 w górę jest utwardzana powierzchownie, więc przetoczenie ją osłabi, należy to wykonać dlatego z pręta o odpowiedniej twardości i o gwincie o innym skoku na szpilce m14 i innym na m12 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |