T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 18:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2016, 11:56
Posty: 2
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Podczas rutynowej kontroli auta na stacji - diagnosta zauważył przerdzewiałe przewody hamulcowe na środkowej części po obu stronach śrubunku.
Czy ktoś z was posiadałby zdjęcie/schemat gdzie i jak idą przewody ? Czy wymieniać je na zwykłe stalowe czy też na miedziane ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 20:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Miedziane robią w Polsce do wszystkich typowych samochodów i niezbyt drogo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 21:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Stalowe idą w oryginale i mają większą wytrzymałość mechaniczną niż miedziane, jednak ciężej się je dogina.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 21:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Stalowe idą w wielu oryginałach bo znacznie tańsze w produkcji :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2016, 01:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2016, 11:56
Posty: 2
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czy gdzies w internetach dostanę stalowe wybrane elementy?
Czy moze ktos posiada schemat/układ/zdjęcie przewodów w nadwoziu. Chcialbym dokladnie wskazac dla sprzedawcy jakie elementy potrzebuje i pokazac dla mechanika ktore sa dow ymiany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2016, 02:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Schemat jest w dostępny w etka


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2016, 10:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Rok temu do Norauto przyniosłem wymontowany stary, stalowy przewód i po kilku godzinach, za około 30 zł, odebrałem zrobiony na wzór starego nowy, miedziany. Drobne dogięcia przewodu w trakcie montażu nie sprawiały kłopotu, bo miedź jest miękka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2016, 19:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Bez problemu dostaniesz miedziane przewody na metry i wszystkie niezbędne elementy złączne. Jednak problem pojawi się przy ich wymianie. Jeśli chcesz robić to sam uszykuj się w czas i nerwy. Zdjęcie zbiornika to najmniejszy problem. Znacznie trudniej jest wyprowadzić przewody z pompy hamulcowej do podłużnicy. Przeszkadza w tym niemal wszystko. Ja poszedłem nieco na "skróty" i odciąłem zardzewiałą część przewodu założyłem końcówkę złączną, przekułem oryginalny stalowy przewód a do niego dołączyłem miedziany. Wymieniłem wszystko od podłużnicy do tylnych zacisków. Z tym że ja mam dwie zakuwarki do przewodów... Diagnosta na przeglądzie pochwalił moją pracę... aha... przewody stalowe są dosć trudne w garażowym zakuwaniu na szczęście przewód miedziany bardzo fajnie doszczelnia niedoskonałości ukształtowania końcówki przewodu - miedź jest miękka i wypełnia "szczeliny" w połączeniu. Złącze tego typu wykonywałem w systemie:
Przewód stalowy stożek: ===<
Przewód miedziany grzybek <>===== do tego odpowiednia złączka. Jeśli znajdę ją w garażu to mogę wysłać zdjęcie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2016, 22:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja wymieniałem ostatnio przewód od pompy do przedniego koła pasażera na stalowy, bo urwała się końcówka przy zmianie przewodów elastycznych. Przy okazji miałem zdjęte sanki i mechanizm zmiany biegów i dało się to zrobić (inaczej bez szans). Jakbym chciał wymieniać po stronie kierowcy z przodu to do zdemontowania doszłyby jeszcze przewody wodne idące od grodzi do tylnej nagrzewnicy. Przewód był jeszcze rześki i został :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2016, 09:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Moje doświadczenie w tym temacie to takie że też nie tak dawno wymieniałem przewody idące na tył od pompy do korektora. Miałem jednak ułatwione zadanie bo miałem zdemontowany zbiornik paliwa i sanki. Zdemontowałem stare, dokładnie zmierzyłem długość i kupiłem z metra miedziany w motoryzacyjnym.
Jako że stare miałem na wierzchu to nowe podoginałem na ich wzór co by się ładnie ułożyły jak fabryczne ;) Najwięcej problemów było z ułożeniem/przejściem po grodzi do pompki, ponadto pominołem fabryczne łączenie na podłóżnicy w okolicach zbiornika i teraz jest jednolity cały przewód od pompki do korektora. W sumie to nie rozglądałem się za tym czy dało by radę kupić stalowe bo poszedłem odrazu w miedź, prosta robota przy zdemontowany zbiorniku i sankach ale gimnastyki troche było bez kanału ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2016, 13:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Również polecam miedziane, latem wymieniałem wszystkie w moim longu na miedziane z alledrogo. Ułożenie ich nie było aż takie trudne, większy problem to niepasące długości z zakupionego gotowego zestawu. Pomógł mi zaprzyjaźniony warsztat skracając dwa czy trzy przewody, do pożądanej długości. Korektor zamieniłem na tzw. dławiki ATE z opla. Koszt to ok 350-400zł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2016, 14:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Ktoś może podać parametry przewodów miedzianych?
Dokładna średnica wewnętrzna / zewnętrzna / grubość ścianki?

Zajmuję się klimą i stosuję też rurki miedziane, więc może to ta sama rurka, którą mam na magazynie?
Tak się właśnie zastanawiam....


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2016, 14:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@rafflex: na Alledrogo powszechnie sprzedają fi4.8x0.9

@Ryś: mógłbyś rozwinąć temat tych dlawików? Niekoniecznie tutaj.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 listopada 2016, 15:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Adampio napisał(a):
@rafflex: na Alledrogo powszechnie sprzedają fi4.8x0.9

No to nie podpasuje. Ja stosuję fi 6,35mm, więc trzeba będzie kupić.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB