T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=14094 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dx626 [ środa, 23 listopada 2016, 18:28 ] |
Tytuł: | Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Witam. Podczas rutynowej kontroli auta na stacji - diagnosta zauważył przerdzewiałe przewody hamulcowe na środkowej części po obu stronach śrubunku. Czy ktoś z was posiadałby zdjęcie/schemat gdzie i jak idą przewody ? Czy wymieniać je na zwykłe stalowe czy też na miedziane ? |
Autor: | Adampio [ środa, 23 listopada 2016, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Miedziane robią w Polsce do wszystkich typowych samochodów i niezbyt drogo |
Autor: | Probe041 [ środa, 23 listopada 2016, 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Stalowe idą w oryginale i mają większą wytrzymałość mechaniczną niż miedziane, jednak ciężej się je dogina. |
Autor: | Adampio [ środa, 23 listopada 2016, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Stalowe idą w wielu oryginałach bo znacznie tańsze w produkcji |
Autor: | dx626 [ czwartek, 24 listopada 2016, 01:33 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Czy gdzies w internetach dostanę stalowe wybrane elementy? Czy moze ktos posiada schemat/układ/zdjęcie przewodów w nadwoziu. Chcialbym dokladnie wskazac dla sprzedawcy jakie elementy potrzebuje i pokazac dla mechanika ktore sa dow ymiany. |
Autor: | Probe041 [ czwartek, 24 listopada 2016, 02:15 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Schemat jest w dostępny w etka |
Autor: | srokkka [ czwartek, 24 listopada 2016, 10:02 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Rok temu do Norauto przyniosłem wymontowany stary, stalowy przewód i po kilku godzinach, za około 30 zł, odebrałem zrobiony na wzór starego nowy, miedziany. Drobne dogięcia przewodu w trakcie montażu nie sprawiały kłopotu, bo miedź jest miękka. |
Autor: | Ikis [ piątek, 25 listopada 2016, 19:52 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Bez problemu dostaniesz miedziane przewody na metry i wszystkie niezbędne elementy złączne. Jednak problem pojawi się przy ich wymianie. Jeśli chcesz robić to sam uszykuj się w czas i nerwy. Zdjęcie zbiornika to najmniejszy problem. Znacznie trudniej jest wyprowadzić przewody z pompy hamulcowej do podłużnicy. Przeszkadza w tym niemal wszystko. Ja poszedłem nieco na "skróty" i odciąłem zardzewiałą część przewodu założyłem końcówkę złączną, przekułem oryginalny stalowy przewód a do niego dołączyłem miedziany. Wymieniłem wszystko od podłużnicy do tylnych zacisków. Z tym że ja mam dwie zakuwarki do przewodów... Diagnosta na przeglądzie pochwalił moją pracę... aha... przewody stalowe są dosć trudne w garażowym zakuwaniu na szczęście przewód miedziany bardzo fajnie doszczelnia niedoskonałości ukształtowania końcówki przewodu - miedź jest miękka i wypełnia "szczeliny" w połączeniu. Złącze tego typu wykonywałem w systemie: Przewód stalowy stożek: ===< Przewód miedziany grzybek <>===== do tego odpowiednia złączka. Jeśli znajdę ją w garażu to mogę wysłać zdjęcie. |
Autor: | Probe041 [ piątek, 25 listopada 2016, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Ja wymieniałem ostatnio przewód od pompy do przedniego koła pasażera na stalowy, bo urwała się końcówka przy zmianie przewodów elastycznych. Przy okazji miałem zdjęte sanki i mechanizm zmiany biegów i dało się to zrobić (inaczej bez szans). Jakbym chciał wymieniać po stronie kierowcy z przodu to do zdemontowania doszłyby jeszcze przewody wodne idące od grodzi do tylnej nagrzewnicy. Przewód był jeszcze rześki i został |
Autor: | xxxkamil [ sobota, 26 listopada 2016, 09:55 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Moje doświadczenie w tym temacie to takie że też nie tak dawno wymieniałem przewody idące na tył od pompy do korektora. Miałem jednak ułatwione zadanie bo miałem zdemontowany zbiornik paliwa i sanki. Zdemontowałem stare, dokładnie zmierzyłem długość i kupiłem z metra miedziany w motoryzacyjnym. Jako że stare miałem na wierzchu to nowe podoginałem na ich wzór co by się ładnie ułożyły jak fabryczne Najwięcej problemów było z ułożeniem/przejściem po grodzi do pompki, ponadto pominołem fabryczne łączenie na podłóżnicy w okolicach zbiornika i teraz jest jednolity cały przewód od pompki do korektora. W sumie to nie rozglądałem się za tym czy dało by radę kupić stalowe bo poszedłem odrazu w miedź, prosta robota przy zdemontowany zbiorniku i sankach ale gimnastyki troche było bez kanału |
Autor: | Ryś [ sobota, 26 listopada 2016, 13:12 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Również polecam miedziane, latem wymieniałem wszystkie w moim longu na miedziane z alledrogo. Ułożenie ich nie było aż takie trudne, większy problem to niepasące długości z zakupionego gotowego zestawu. Pomógł mi zaprzyjaźniony warsztat skracając dwa czy trzy przewody, do pożądanej długości. Korektor zamieniłem na tzw. dławiki ATE z opla. Koszt to ok 350-400zł. |
Autor: | rafflex [ sobota, 26 listopada 2016, 14:09 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Ktoś może podać parametry przewodów miedzianych? Dokładna średnica wewnętrzna / zewnętrzna / grubość ścianki? Zajmuję się klimą i stosuję też rurki miedziane, więc może to ta sama rurka, którą mam na magazynie? Tak się właśnie zastanawiam.... |
Autor: | Adampio [ sobota, 26 listopada 2016, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
@rafflex: na Alledrogo powszechnie sprzedają fi4.8x0.9 @Ryś: mógłbyś rozwinąć temat tych dlawików? Niekoniecznie tutaj. |
Autor: | rafflex [ sobota, 26 listopada 2016, 15:23 ] |
Tytuł: | Re: Przerdzewiałe przewody hamulcowe - a układ |
Adampio napisał(a): @rafflex: na Alledrogo powszechnie sprzedają fi4.8x0.9 No to nie podpasuje. Ja stosuję fi 6,35mm, więc trzeba będzie kupić. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |