T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2016, 23:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2016, 14:08
Posty: 12
model: Transporter
silnik: 1.9d 60 KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Jestem nowy na forum ale pewna sytuacja mnie zmusiła, może to i dobrze bo będę mógł i swoimi wrażeniami też podzielić się z innymi a może i nawet pomoc.

Wracając do sprawy mam dość już starszego vw t4 rok 1991. Często słyszę żebym go sprzedał i wg ale auto ma dla mnie duszę i je bardzo polubiłem. Chodzi mi dokładnie o tuleje wahacza dolnego z przodu a mianowicie o tą na której ustawia się zbieżność. Jest ona na ETCE online oznaczoną numerem 701407140A. Jest tam pokazane że jak i ona tak i śruba ma średnicę około 12 mm, chyba że ja coś pomyliłem. Nie wiem. Ale zakupiłem w sklepie tuleje lemforder które mają 14 mm po dobrej cenie choć też nie byłem w jednym i za każdym razem słyszę że mają 14 mm. I teraz mam pytanie czy ja coś sobie ubzdurałem że są tam tuleje ze średnicą w środku 12 mm czy tak jest naprawdę i mnie robią w przysłowiowego balona? Sprawdzałem gwint i ma wielkość 12 mm. Jeden ze sprzedawców powiedział że może być tak że jest gwint 12mm a śruba ma 14 mm chodź nie chce mi się wierzyć.. Prosze was o pomoc i rozwianie moich wątpliwości.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 00:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
Z tego co kojarze to były dwa rodzaje tulei . Dokładnie . Etos też pokazuje dwa rodzaje ten sam numer oryginalu a jedne są 12mm a drugie 14 mm . Ale wydaje mi się że poprostu musisz zastosować takie tuleje jakie będziesz miał śruby . Tyle


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 07:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2016, 14:08
Posty: 12
model: Transporter
silnik: 1.9d 60 KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Też mi się wydaje że jednak 12 mm powinno być. Z tego co już wcześniej pisałem to co udało mi się sprawdzić gwint ma 12 mm, po odkreceniu nakrętki też widzę że dalej jest 12 mm i nawet nie wiem jak by to określić ta prowadnica w której idzie śruba w lewo lub w prawo też ma 12 mm. Jeszcze teraz pytanie gdzie taka tuleje dostane albo zamiennik? Przydała by się też śruba bo coś czuje że mogę jej nie odzyskać.. jeśli by miał ktoś potwierdzenie jeszcze informacji ze tam jest 12 mm i miał by namiar gdzie można ją dostać na internecie bądź telefonicznie było by super.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 08:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Witaj. Rozumiem że chodzi o tylną tuleje dolnego wachaczy bo tytuł troche mylący.
Otóż zgadza się, w starszych rocznikach była tuleja pod śrubę 12, niestety ta tuleja i śruba raczej już nie do kupienia nawet w oryginale. Pozostaje przerobić to pod nowsze tuleje poprzez powiększenie otworów w sankach. Podaje link na wiki gdzie jest pokazana taka przeróbka:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Nachlauf


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 11:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2016, 14:08
Posty: 12
model: Transporter
silnik: 1.9d 60 KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
O jest to jakiś sposób. Ale czy po akcji z wiertarką da się ustawić zbieżność?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 15:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Oczywiście że się da, trzeba jedynie zrobiś to w miare dokładnie, najprościej rzecz ujmując powiększyć otwór zdejmując po obwodzie 1mm przez co uzyskamy taki sam otwór jak w nowszych rocznikach. Przez dokładność wykonania należy rozumieć też to aby np. nie zrobić tego otworu zbyt dużego aby śruba nie miała luzu a wykonanie tego to rzecz indywidualna czy to będzie wiertarka czy jeśli masz czas to też pilnik okrągły+płaski. ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 15:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Lub kupić tuleje z polibuszu i zamówić ją z mniejszym otworem


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 16:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2016, 14:08
Posty: 12
model: Transporter
silnik: 1.9d 60 KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Jeśli chodzi o otwór to wolałbym pilnik. Będzie dokładniej. Myślałem tez aby wprasować mniejsza tuleje z 14 mm na 12 mm tylko pytanie czy dostanę takie coś?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 16:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja bym szedł w poliuretany o ile śrubę uda Ci się odzyskać w co wątpię.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 16:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Na wiki jest wzmianka że vw nie dopuszcza ponownego wykorzystania śruby M12 i powinno się ją zawsze wymieniać na nową po demontażu w przeciwieństwie do M14.
A co do tulei to ich nie zmienisz z 14 na 12 bo są zwulkanizowane z gumą więc nie da się ich wypchnąć i w ich miejsce wcisnąć nowych.
Poliuretan to oczywiście dobre rozwiązanie jednak i tak wolał bym przerobić sanki pod śrubę M14 bo nowej M12 raczej nie kupisz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 17:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
W polibuszu normalnie tulejki stalowe są wymienne


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 18:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Według Wiki i śruba M12 i M14 to śruby mimośrodowe, czyli poszerzenie otworu musi być dosyć precyzyjne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 18:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Zgadza się, dlatego napisałem że trzeba to zrobić możliwie jak najdokładniej. Ale po prostu dąże do tego że lepiej powiększyć ten otwór w sankach i nie mieć problemów z doborem części czy jakimś kombinowanie a jak też zaznaczyłem wcześniej śrubę M12 należy zawsze wymienić na nową z czym jest problem bo jest nie do zdobycia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 20:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2016, 14:08
Posty: 12
model: Transporter
silnik: 1.9d 60 KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Osobiście też bym był za 14stką ale boję się właśnie co się stanie jak się to nie uda.. ale jak by była to kolega dobrze mówi spokój z częściami no i fakt ze jest mocniejsza śruba. Ja widzę to tak w pierwszej kolejności uratować obie śruby co już jest dość dużym wyzwaniem choć cierpliwość mam dużo i twierdzę że i kropla może wydrążyć otwór w skale to po wyjęciu obu dostałem namiar na tokarza który zrobi tak zwana redukcję z 14 na 12 mm i wszystko spasuje dobrze i wprasuje tą redukcję do tulei. Ale jeśli to zawiedzie to zostaje przerobienie. Choć mechanik znajomy powiedział że nieudana operacja może ładny remont zawieszenia mnie kosztować.... nic zostaje próbować. Bo apropo to śruby razem z tulejami juz się nie produkuje. Jak by ktoś miał jakiś pomysł bądź gdzieś jakimś cudem ktoś załatwił by tuleje to chyba obsypie go złotem :))


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 21:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
fabian1300 napisał(a):
Osobiście też bym był za 14stką ale boję się właśnie co się stanie jak się to nie uda..
A co się ma nie udać? Trasujesz powiększenie szerokości otworu o 1 mm na stronę i piłujesz. Skoro Niemiec się wycofał z 12mm to znaczy, że w praniu coś wyszło czego nie przewidzieli i ratowali się każdorazową wymianą śruby ale żeby nie ciągnąć tego za długo zaprzestali produkcji tych śrub i przeszli na bezpieczne M14.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 listopada 2016, 21:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2016, 14:08
Posty: 12
model: Transporter
silnik: 1.9d 60 KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam sprawa już jest rozwiązana. Działo się i znalazł się kompromis jeśli mi się uda to powiem co i jak a może dodam zdjęcia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 listopada 2016, 23:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 listopada 2016, 14:08
Posty: 12
model: Transporter
silnik: 1.9d 60 KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Już jestem. A więc mówię co i jak, może nie będzie to jakiś poradnik ale jeśli ktoś będzie miał jakieś pytanie to postaram się pomóc na swój sposób. Z góry mówię nie jestem fachowcem, po prostu użyłem zdrowego rozsądku aby to zrobić. A więc zaczynamy.

Sprawa wygląda następująco. Udało się odzyskać śruby które były w zawieszeniu są można powiedzieć idealne wręcz, tuleje były oryginalne nie wiem czy tak jak fabryka wypuściła czy ktoś je wymienił ale na pewno trochę lat tam były. Bałem się je odkręcać ale się udało z lewej i prawej strony. Następnie kupiłem adapter na młotowiertarkę sds plus z końcówką na nasadkę 1/2. Na śrubę nakręciłem dwie nakrętki tak aby po nałożeniu nasadki miedzy sankami a nasadką był luz. No i chcąc nie chcąc po 4-5 min każda śruba się ruszyła. Oczywiście młotowiertarka ustawiona tylko na kucie. Tak że stałem się nowym nabywcą śrub których już dawno nie ma <02> :) Tuleje też udało się kupić z tego co wiem produkują je 4 firmy ale ja miałem dostęp do belgijskiej firmy SIDEM. Wiem że też są produkowane przez firmę Niemiecką MEYLE. Tak że mój lokalny sklep zamówił mi tuleje i mogłem sprawdzić czy pasują :) no i pasują. Co do starych elementów to włos na głowie dęba staje. Śrubokrętem je wyjąłem. Oczywiście zaraz wymieniłem sworznie z firmy MOOG na Febi i tuleje przednie Lemfordera. Jedna z tych przednich nawet po tak długim czasie była jeszcze prawie idealna ale miałem dobre zamienniki i pewność że długo wytrzymają to wolałem je wymienić niż za jakiś czas znowu je wymieniać..

Tak że tak to było trochę czasu mi to zajęło ale też musiałem zrobić parę innych rzeczy no i parę innych spraw miało na to wpływ, ale pełną rekompensatą jest ta cisza i moje bezpieczeństwo.

Dodaje zdjęcia nie są idealne ale mniej więcej mam nadzieje że jakoś zademonstrują co się udało zrobić.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/24421206018a2a1d adapter sds plus na 1/2 nasadkę
http://www.fotosik.pl/zdjecie/e2016953ad7059cf Śruba 12mm mimośrodowa
http://www.fotosik.pl/zdjecie/0805845f1d9a5814 Tuleja przed wymianą oryginalna VW
http://www.fotosik.pl/zdjecie/d0e44c9dabaaa894 tuleja po wymianie firmy SIDEM


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 08:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Dodawanie zdjęć w ten sposób nie ma sensu, jak chcesz zapisać się na kartach historii forum - to zrób to w ten sposób: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=12&t=12716


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 09:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Dodawanie zdjęć w ten sposób nie ma sensu
Całkowicie bez sensu bo wstawione linki są za krótkie i nawet teraz nie można nic zobaczyć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 09:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Można, wystarczy wkleić w przeglądarce, wczoraj sprawdzałem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: fabian1300 (środa, 23 listopada 2016, 12:03)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB