T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 13:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 maja 2015, 16:51
Posty: 51
model: T4
silnik: AAC ->2E

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Zbiłem szybkę w mojej klapie od T4 i zrobiłem to co zawsze chciałem zrobić wymieniłem klapę na skrzydełka (bardzo tanio kupione wraz z zamkiem górnym dolnym, mogłem wyciąć co chciałem na szrocie), ale do rzeczy dawca to multik z 94 roku dojrzałem pod spodem na wahaczach z tyłu stabilizator. Myślę mój tego nie ma to mu założę znów mogłem wyciąć wszystko co chciałem, sprawdzam u siebie przedni jest 23mm ten tylni jest 27mm doczytałem, że muszę mieć na przodzie grubszy z powrotem do dawcy no i wyrywam. No i mam pytanie bo gdzieś doczytałem, że muszę wymienić drążki skrętne a powiem szczerze już tego nie chce mi się robić bo jest wiele ważniejszych spraw do zrobienia. Więc pytanie czy muszę je wymieniać od dawcy czy może być tak jak jest. Moje teczka to T4 94 rok kombi krótkie na 8 osób 2,0 benzyna.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 17:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Nie musisz, ale sprawdź w jaką średnicę/kolor mają te z dawcy, bo jeśli są grube/szare to na pewno ktoś chętnie je przytuli :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 19:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 1047
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westa SYNCRO
silnik: ACV+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 99 razy
Jeśli masz cieńsze niż fioletowe to ja bym wymieniał. Bedzie się fajnie prowadził.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 19:57 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zmieniałem brązowe na fioletowe a to tylko półkę wyżej, zupełnie inne auto ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 21:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 maja 2015, 16:51
Posty: 51
model: T4
silnik: AAC ->2E

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za info ale co najwyżej znajdę czas w środę żeby podjechać i wyrwać te belki skrętne. Rozumiem, że nie muszę brać górnego wahacza. Ogólnie koleś się już ostatnio śmiał, że wytnie vin i sprzeda mi całość ale tam już powoli nie ma co brać. Jak porównuje mojego golasa typ Transporter kombi krótki a tego multivana to nie mogę się napatrzeć miał wszystko abs, esp elektryki w szybach, lusterkach, centralny niestety już było zdemontowane wszystko co lepsze. Został zajechany środek, skrzydełka które kupiłem za śmieszne pieniądze, kupiłem jeszcze te stabilizatory i był jeszcze szyberdach nie oryginalny nie wiadomo jak było go rozebrać to wyciąłem go za 20zł szlifierką. Nawet nie wiem czy dam rade go zamontować. Moja T4 służy mi do pracy więc jako samochód na budowę raczej multikiem nie powinien być ale chyba sobie kupie kiedyś jeszcze jednego tylko nie wiem czy nie będzie to już T5

A zapomniałem jeszcze zapytać się ale to chyba oczywiste sprężyny tylne też mam wyrwać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 22:07 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sprężyny odpuść skoro auto jeździ na budowie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2016, 23:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
No i oczywiście z tylnym stabilizatorem należy brać wszystkie uchwyty które go trzymają.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 21:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 maja 2015, 16:51
Posty: 51
model: T4
silnik: AAC ->2E

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Jeszcze pytanie czy drążek skrętny z mulivana nie obniży mi przodu?

Uchwyty wyrwałem wiedziałem, że główne nie są tanie :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 21:25 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie, wszystko regulujesz na śrubach za bakiem


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 listopada 2016, 23:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Mała uwaga dla amatorów podwyższania: 2 i pół obrotu poniosło mojego Multka (nie mam pojęcia jakiego koloru mam drążki) o co najmniej 5 cm ale i bardzo utwardziło przednie zawieszenie. Dlatego po 1000 km z żalem opuściłem przód o jeden obrót obu nakrętek i kręcić wyżej będę tylko doraźnie, jak się trafi dłuższa droga po naprawdę wyboistych kamulach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 08:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 maja 2015, 16:51
Posty: 51
model: T4
silnik: AAC ->2E

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
No tak ale takie kręcenie drążkiem skrętnym powoduje ponowne ustawienie geometrii auta, chyba że się mylę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 09:08 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Oczywiście


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 12:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Jak najbardziej trzeba ustawiać geometrię, ale Wiki twierdzi, że jak się zmierzy suwmiarką długość wystającego gwintu to można wrócić do pierwotnego ustawienia. Ja mam zamiar podczas podnoszenia i opuszczania liczyć obroty klucza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 listopada 2016, 15:27 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak zmieni drążki na innej średnicy to nic nie da mierzenie długości gwintu na śrubach regulacyjnych


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 października 2022, 13:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 16 października 2022, 09:35
Posty: 2
model: T 4 syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.
Jeśli można - Podepnę się pod temat.
Swego czasu strzelił mi jeden z drążków skrętnych. Mechanik wymienił go na brązowy. (był fioletowy) Od tamtej pory przy głębokim skręcie i jeździe po wybojach słychać dziwne dźwięki. jakby coś skrzypiało czy ocierało. Mechanik mówi żeby się tym nie przejmować, bo nic się nie dzieje.
Co wy na to.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 października 2022, 14:21 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Czyli jeden masz fiolet a drugi brąż? :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 listopada 2022, 20:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 16 października 2022, 09:35
Posty: 2
model: T 4 syncro
silnik: AXL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak.
jeden fioletowy orginał.
Drugi brązowy, wymieniony przez mechaniora.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 listopada 2022, 16:55 
Online
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
No to musisz założyć drugi fioletowy i zmienić mechanika.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB