T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 10:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 sierpnia 2016, 16:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 sierpnia 2016, 11:43
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich.
Jestem nowy na forum i mam pytanie. Wymieniłem praktycznie wszystko w swoim T4: vakum pompę, szczęki, klocki, sprężynki, linki ręcznego, pompę hamulcową i dzisiaj serwo na sprawną używkę, bębny starte minimetr względem wymiarów nowych bębnów, tarcze też jeszcze dobre. Korektor siły hamowania został zregenerowany. Dlaczego on niema hamulców. Dziwie się bo to jest prosty układ bez ABS-u.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 sierpnia 2016, 18:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Układ dobrze odpowietrzony? Szczelny?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 sierpnia 2016, 19:57 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Tłoczki hamulcowe pracują bez oporu? mają równą powierzchnię styku z klockiem? Łożyska kół nie mają luzów? (zanim to wyśmiejesz przemyśl...) Prowadniki zacisków pracują bez oporu? przewody elastyczne nie puchną? itd itd no i szczęki hamulcowe wyregulowane?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 12 sierpnia 2016, 22:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 sierpnia 2016, 11:43
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Patrick napisał(a):
Układ dobrze odpowietrzony? Szczelny?

Odpowietrzony jest dobrze i szczelny żadnych wycieków.

Ikis napisał(a):
Tłoczki hamulcowe pracują bez oporu? mają równą powierzchnię styku z klockiem? Łożyska kół nie mają luzów? (zanim to wyśmiejesz przemyśl...) Prowadniki zacisków pracują bez oporu? przewody elastyczne nie puchną? itd itd no i szczęki hamulcowe wyregulowane?


W tym rzecz że szczęki i cały tył jest dobrze tył idealnie hamuje problem jest z przodem podejrzewam jeszcze że zaciski mogą być wadliwe i w tym jest problem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 sierpnia 2016, 08:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
maniak37 napisał(a):
W tym rzecz że szczęki i cały tył jest dobrze tył idealnie hamuje problem jest z przodem podejrzewam jeszcze że zaciski mogą być wadliwe i w tym jest problem.


Przednie zaciski są tak proste w budowie że, naprawa ich to czysta przyjemność. Szybkim sposobem na sprawdzenie ich działania jest to jakiej siły trzeba użyć do wciśnięcia tłoczka. Rzecz w tym by pompa hamulcowa dociskała klocki a nie walczyła z pokonywaniem oporu zacierających się tłoczków i prowadnic zacisku. Sprawdź też czy w oprawie zacisku nie masz wybitych dołków ( w miejscu styku klocka z oprawą) gdyż wtedy też wystąpią problemy z hamowaniem. tarcza ciągnie klocki w dół a tłoczek pcha je poprzecznie i jeśli są te zagłębienia to zdarza się że, klocek ma jakby "pod górkę" w zależności oczywiście od kształtu zagłębień. Jeszcze jedna sprawa... czy klocki po wymianie miały czas się dobrze dotrzeć? przez pewien czas po wymianie hamulce nie mają pełnej siły hamowania ona narasta wraz z docieraniem się współpracujących elementów.



Za ten wpis autor Ikis podziękował: maniak37 (środa, 17 sierpnia 2016, 11:03)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 sierpnia 2016, 11:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 sierpnia 2016, 11:43
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ikis napisał(a):
maniak37 napisał(a):
W tym rzecz że szczęki i cały tył jest dobrze tył idealnie hamuje problem jest z przodem podejrzewam jeszcze że zaciski mogą być wadliwe i w tym jest problem.


Przednie zaciski są tak proste w budowie że, naprawa ich to czysta przyjemność. Szybkim sposobem na sprawdzenie ich działania jest to jakiej siły trzeba użyć do wciśnięcia tłoczka. Rzecz w tym by pompa hamulcowa dociskała klocki a nie walczyła z pokonywaniem oporu zacierających się tłoczków i prowadnic zacisku. Sprawdź też czy w oprawie zacisku nie masz wybitych dołków ( w miejscu styku klocka z oprawą) gdyż wtedy też wystąpią problemy z hamowaniem. tarcza ciągnie klocki w dół a tłoczek pcha je poprzecznie i jeśli są te zagłębienia to zdarza się że, klocek ma jakby "pod górkę" w zależności oczywiście od kształtu zagłębień. Jeszcze jedna sprawa... czy klocki po wymianie miały czas się dobrze dotrzeć? przez pewien czas po wymianie hamulce nie mają pełnej siły hamowania ona narasta wraz z docieraniem się współpracujących elementów.

Też to podejrzewałem zdejmę zaciski rozbiorę je i zobaczę co nie tak w nich jest ewentualnie kupie nowe jak zajdzie taka potrzeba bo to nie są jakieś tam wielkie koszty za zaciski.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 sierpnia 2016, 11:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 sierpnia 2016, 11:43
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Problem rozwiązany hamulce są zostaje teraz porządnie odpowietrzyć. Po uciążliwej pracy z hamulcami doszedłem do końca.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 sierpnia 2016, 16:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Fajnie byłoby napisać co było nie tak i jak zostało rozwiązane.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 sierpnia 2016, 18:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 sierpnia 2016, 11:43
Posty: 12
model: Caravelle
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Czekałem na odpowiedzi i zapytania co ? i jak ?. Wymieniłem zaciski jarzma i prowadnice tam był problem kosiło przy hamowaniu i klocek nie dociskał całą płaszczyzną i z tego wynikały problemy z hamulcami z przodu. A więc problem rozwiązany po długich zmaganiach z hamulcami w moim T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB