T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 03:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2016, 22:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 marca 2015, 17:42
Posty: 2
model: T4 blaszak
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. To mój pierwszy post. Mam duży problem z blokującym się kołem prawdopodobnie przednim w czasie jazdy. Obawy: na początku hamulce się nie blokują, ale jak pojeżdżę trochę po mieście, to przyblokowuje się koło i dojeżdżając do skrzyżowania czuje przyblokowane koło bo na lekkim wzniesieniu auto nie zjeżdża. Jak przycisnę pedał hamulca do końca i po chwili puszcze to często hamulce odpuszczają.
Wymieniłem już pompę hamulcową, przewody elastyczne, czyściłem zaciski i problem dalej istnieje.
Pomocy bo już nie wiem co z tymi hamulcami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2016, 23:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Odpowietrzyć porządnie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2016, 05:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Zrób jeszcze taką próbę... (trzeba pokombinować ale się da) Na bocznej drodze a najlepiej na kanale doprowadź do blokady koła o której mówisz, połóż się pod auto i odkręć odpowietrznik. Zabezpiecz oczywiście felgę i oponę przed wyciekającym płynem hamulcowym. Jesli płyn się wysączy problem będzie w samym zacisku, jeśli wypłynie "pod ciśnieniem" to znaczy że servo się kończy lub przewody hamulcowe są gdzieś zagniecione (choć to wątpliwe gdyż problem by występował cały czas)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2016, 10:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 lipca 2015, 21:13
Posty: 505
Lokalizacja: Lubuskie blisko Granicy
model: vw t4
silnik: 2.5TDI ACV

Podziękował: 49 razy
Pomógł: 60 razy
sprawność tłoczka i prowadnic w zacisku do sprawdzenia . Ewentualna regeneracja .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2016, 13:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 marca 2015, 17:42
Posty: 2
model: T4 blaszak
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za podpowiedzi. Zapomniałem dodać, że auto bez ABS.
Jak koło przyblokuje się to mam twardy pedał o krótkim skoku. PO odpaleniu jak wszystko jest ok to pedał jest miękki i schodzi dalej. Dodam jeszcze że próbowałem odpowietrzać 4 koła już kilka razy i tylne prawe dziwnie się odpowietrza, bo przy odkręcaniu odpowietrznika pedał schodzi tylko trochę i jest twardy a płynu wypływa niewiele. W innych przy odpowietrzaniu pedał jest miękki , schodzi do końca i płynu wycieka znaczna ilość.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 lipca 2016, 13:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
kdprezes napisał(a):
Dzięki za podpowiedzi. Zapomniałem dodać, że auto bez ABS.
Jak koło przyblokuje się to mam twardy pedał o krótkim skoku. PO odpaleniu jak wszystko jest ok to pedał jest miękki i schodzi dalej. Dodam jeszcze że próbowałem odpowietrzać 4 koła już kilka razy i tylne prawe dziwnie się odpowietrza, bo przy odkręcaniu odpowietrznika pedał schodzi tylko trochę i jest twardy a płynu wypływa niewiele. W innych przy odpowietrzaniu pedał jest miękki , schodzi do końca i płynu wycieka znaczna ilość.


Więc obejrzyj dokładnie przewody hamulcowe "twarde" pod kątem korozji, zagnieceń itd oraz korektor siły hamowania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 31 lipca 2016, 09:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
kdprezes napisał(a):
Jak koło przyblokuje się to mam twardy pedał o krótkim skoku.

Jak tak miałem, gdy klocki były źle ułożone w zacisku. Zerknij jeszcze czy sprężynki dociskające, stabilizujące klocki są prawidłowo ułożone.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB