T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 stycznia 2011, 22:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 9 stycznia 2011, 15:36
Posty: 17
Lokalizacja: Pruszków
model: T4 TRANSPORTER 1993
silnik: 2.0+LPG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
nie bardzo wiem jak ten temat ogarnąć ,będę wdzięczny za jakieś rady i podpowiedzi . Może jakiś link do tej niemieckiej strony ze zdjęciami co po kolei robić w tym temacie.


_________________
-MAZURY- cudna kraina...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 stycznia 2011, 22:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jeśli nie masz ściągacza do sworzni i nigdy wcześniej nie widziałeś jak to zrobić bez niego to radze nie zabierać się za to
a ogólnie
-podpierasz zwrotnice pod tarcze hamulcową - jak za bardzo niechcący opadnie to wyrwiesz przeguby z półosi
-odprężasz drążek skrętny przy zbiorniku paliwa ( jak ma się już wprawę to można bez tego wymienić - ja nie odprężam ) żeby nie cisnęło całości w dół
-używając ściągacza wypychasz stożek sworznia z wahacza
-odkręcasz dwie śruby trzymające sworzeń do zwrotnicy ( w modelach przed 96 zwykła sześciokątna po 96 potrzebny SPLIN 14 !!! )
- montujesz w odwrotnej kolejności


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękowali: 2 Jabluszko (czwartek, 14 lipca 2016, 22:25) • Probe041 (wtorek, 13 grudnia 2011, 23:29)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 stycznia 2011, 23:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
http://www.t4-wiki.de/wiki/F%C3%BChrung ... Wechsel%29


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 stycznia 2011, 23:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
no zapomniałem o odkręceniu amorka <55>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 08:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 9 stycznia 2011, 15:36
Posty: 17
Lokalizacja: Pruszków
model: T4 TRANSPORTER 1993
silnik: 2.0+LPG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
HEJA
no i wielkie zaskoczenie - nie liczyłem że przez noc dostanę już gotowe podpowiedzi.Wielki szacun dla kolegów.Wszystkie uwagi wykorzystam bo skoro świt zaczynamy bój z moim domorosłym mechanikiem.Szczególnie fotki z niemieckiej stronki będa przydatne.Dzięki


_________________
-MAZURY- cudna kraina...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 14 lipca 2016, 22:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
jeśli nie masz ściągacza do sworzni i nigdy wcześniej nie widziałeś jak to zrobić bez niego to radze nie zabierać się za to
a ogólnie
-podpierasz zwrotnice pod tarcze hamulcową - jak za bardzo niechcący opadnie to wyrwiesz przeguby z półosi
-odprężasz drążek skrętny przy zbiorniku paliwa ( jak ma się już wprawę to można bez tego wymienić - ja nie odprężam ) żeby nie cisnęło całości w dół
-używając ściągacza wypychasz stożek sworznia z wahacza
-odkręcasz dwie śruby trzymające sworzeń do zwrotnicy ( w modelach przed 96 zwykła sześciokątna po 96 potrzebny SPLIN 14 !!! )
- montujesz w odwrotnej kolejności



Koledzy znacie rozmiar śrub dolnego sworznia po roku 1996
Sprawa bardzo pilna potrzebuję nowe śruby bo znajomy zniszczył mi stare, a nigdzie nie ma inf. jaki gwint i długość.

Dobra już nie trzeba ale dla innych info nr OE N 104 096 02 lub lak kro woli M12x1,5x30


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lipca 2016, 18:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Info z tej stronki:
http://images.google.de/imgres?imgurl=h ... 5&biw=1920


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lipca 2016, 18:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Po roku 96 są tam śruby na klucz spline m14, czyli wymiar taki jak podałeś ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 czerwca 2020, 18:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 26 lipca 2018, 09:01
Posty: 38
Lokalizacja: Posen
opis: Multivan HL'99 skóra lodówka climatronic i trochę rdzy... ;)
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Koledzy odgrzewane kotlety czasami da się ugryźć, i nie zakładając nowego tematu (a nie znajdując stricte jasnej odpowiedzi) pytanko czy wahacze dolne różniły się od siebie w czasie produkcji? Polift prawdopodobnie miał dłuższe ale czy różnica polega tylko na prelift i polift? Mam multika 99r


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 28 czerwca 2020, 18:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Różnica jest przed i po 96r


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB