T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 22:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 19:06
Posty: 48
opis: mam trzy t4 i nie zawaham się ich użyć :)
model: multi,long,kontener
silnik: 1.9tdi 1.9 2.0

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
jak w temacie zapytanie co potrzeba aby wymienic w mojej 1994 jakims cudem mam tarcze nie wentylowane na wentylowane z mod 1996 bo taki dawca mi sie trafil ?? klocki tarcze zaciski klocki ? wystarczy ? czy cos jeszcze ?


_________________
Obrazek
SZACUNEK DLA PRZYJACIOL DLA WROGOW POGARDE


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 kwietnia 2016, 22:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 10 lutego 2016, 15:04
Posty: 21
model: T4
silnik: 2,4

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 1 raz
Ja mam longa 1998 i tez mam niewentylowane

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 kwietnia 2016, 01:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Całe sanki przełóż na poliftowe. Szerzej i od razu zwrotnice jak trzeba


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 21:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 19:06
Posty: 48
opis: mam trzy t4 i nie zawaham się ich użyć :)
model: multi,long,kontener
silnik: 1.9tdi 1.9 2.0

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
niestety sanki odpadaja ktos wie czzy pasuja do zwrotnic tarcze i zaciski


_________________
Obrazek
SZACUNEK DLA PRZYJACIOL DLA WROGOW POGARDE


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 kwietnia 2016, 21:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tak pasują


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2016, 20:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 19:06
Posty: 48
opis: mam trzy t4 i nie zawaham się ich użyć :)
model: multi,long,kontener
silnik: 1.9tdi 1.9 2.0

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
Tak pasują

sprawdzone nie , nie pasuja
dziekuje


_________________
Obrazek
SZACUNEK DLA PRZYJACIOL DLA WROGOW POGARDE


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 maja 2016, 20:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A czym się różnią bo osobiście tak zmieniałem i pasują


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 19:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
chemik211 napisał(a):
A czym się różnią bo osobiście tak zmieniałem i pasują



Też czytałem na forum że bez problemu można założyć tarcze wentylowane do auta gdzie były tarcze lite. Dzisiaj chciałem założyć tarcze wentylowane i okazuje się że oprócz tarcz, klocków zacisków z jarzmami potrzebuję jeszcze zwrotnicę <zniesmaczony> Różnica polega na odsadzeniu mocowania jarzma na zwrotnicy lub odsadzeniu piasty, ponieważ po założeniu tarczy hamulcowej grubość jarzma w miejscu przykręcania do zwrotnicy jest większa niż miejsce między tarczą a uchem zwrotnicy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2016, 22:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 19:06
Posty: 48
opis: mam trzy t4 i nie zawaham się ich użyć :)
model: multi,long,kontener
silnik: 1.9tdi 1.9 2.0

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
dzieki PawelM za jasne wytlumaczenie sprawy bo mnie braklo czasu i nerw, mam nadzeje ze nie dales sie poniesc poradzie na forum jak ja ze pasuja. bo mnie to kosztowalo czas -rozebranie biorcy i dawcy i ponowne zlozenie i odpowietrzenie , kilometry bo nie staly obok siebie.
Jesli ktos jeszcze twierdzi ze jest inaczej prosze o szczegoly jak to zrobil


_________________
Obrazek
SZACUNEK DLA PRZYJACIOL DLA WROGOW POGARDE


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2016, 22:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jest tylko jeden typ zacisku wentylowanego, który pasuje na wąski zawias,
http://www.vwt4forum.co.uk/picture.php? ... reid=50815


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2016, 22:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
GLANU napisał(a):
dzieki PawelM za jasne wytlumaczenie sprawy bo mnie braklo czasu i nerw, mam nadzeje ze nie dales sie poniesc poradzie na forum jak ja ze pasuja. bo mnie to kosztowalo czas -rozebranie biorcy i dawcy i ponowne zlozenie i odpowietrzenie , kilometry bo nie staly obok siebie.
Jesli ktos jeszcze twierdzi ze jest inaczej prosze o szczegoly jak to zrobil


Ja się nie poddałem i zakładam całość łącznie z zwrotnicą ;)

Probe041 napisał(a):
Jest tylko jeden typ zacisku wentylowanego, który pasuje na wąski zawias,
http://www.vwt4forum.co.uk/picture.php? ... reid=50815


Coś takiego przynajmniej wizualnie właśnie mam ja, jutro zrobię fotkę i porównam z Twoim zdjęciem.

Jestem po swapie na tarcze wentylowane. I u mnie wygląda to tak że założyłem całe zwrotnice z jarzmami i zaciskami. Przewody hamulcowe pozostały stare, musiałem zmienić dolne sworznie na wersję z otworami symetrycznymi ( u mnie mocowanie sworznia było asymetryczne ) Dodatkowo muszę założyć końcówki kierownicze dłuższe ponieważ na starych drążek wkręca się praktycznie na 3-4 zwoje. Końcówki mam typowe 86mm długości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2016, 13:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Słyszałem o jeszcze jednym sposobie, wystarczy dać kilka podkładek pod jarzmo i będzie pasować na starą zwrotnicę ale nie róbcie tego sami w domu. Sposób sprawdzony, działa :twisted: :twisted: I wtedy rzeczywiście
chemik211 napisał(a):
pasują
:twisted:


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2016, 20:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
Kilka podkładek to ja mam w A4 b5 i wtedy zamiast tarczy 245/10 mam 269/22 a tutaj różnica była około 10-15mm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2016, 17:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
Wracam do tematu, ogólnie jak już wcześniej pisałem założyłem tarcze wentylowane zamiast zwykłych litych. Musiałem zmienić zwrotnicę, jarzma, zaciski + zmiana sworznia dolnego ( otwory symetryczne ) Problem polega na tym że po takim zabiegu nie jestem w stanie ustawić pochylenia koła i po maksymalnym pochyleniu i tak mam +1 może 1,5 stopnia na plusie więc koła jak w Tatrze, nie wspominając o tym że całe koła są szerzej rozstawione ( ledwo starczyło regulacji drążek końcówka ) Moje auto jest z 1997r a zwrotnice które założyłem zapewne z przed 1996r. Czy ktoś się orientuje czy wystarczy jak zmienię górny wahacz na ten z przed 1996r czyli od wąskiego zawieszenia czy dolny wahacz też występował jako krótszy i dłuższy ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2016, 17:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jeśli masz 1997 to powinno wszystko pasować bez żadnych kombinacji...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2016, 19:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
Probe041 napisał(a):
Jeśli masz 1997 to powinno wszystko pasować bez żadnych kombinacji...


Ale u mnie nic nie pasowało, nawet sworzeń miałem z otworami asymetrycznymi i musiałem założyć taki z otworami symetrycznymi. Zaciski i klocki mam takie jak z Twojego linku powyżej...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2016, 23:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
PawelM napisał(a):
Zaciski i klocki mam takie jak z Twojego linku powyżej...

Jeśli to ten link:
http://www.vwt4forum.co.uk/picture.php? ... reid=50815 to po kiego wała do szerokiego zawiasu z 97 roku zamontowałeś układ hamulcowy wraz z częścią wąskiego zawiasu z przed 96 roku??
Teraz musisz cały zawias zrobić wąski, a to wiąże się z wymianą wahaczy i półosi z przegubami aby zrobić geometrię.
Chyba, że czegoś nie rozumiem.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2016, 23:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 stycznia 2014, 19:36
Posty: 74
Lokalizacja: Lublin
model: T4
silnik: 1.9Tdi / 2.5Tdi

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 5 razy
Problem polega na tym że takie całe zwrotnice miałem na półce ale niewiedziałem z jakiej to T4 było i dopiero po założeniu okazało się że rozstaw kół mi się trochę zwiększył. Więc teraz mogę w to brnąć dalej i założyć krótsze wahacze górne lub wrócić do swoich starych zwrotnic z niewentylowanymi tarczami. Pytanie czy dolne wahacze też były różne przy wąskim i szerokim zawieszeniu ?? Półosi zmieniać nie trzeba bo na takim setupie mam zrobione 1500km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2016, 00:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dolne wachacze też są inne. Zakładaj stare zwrotnice i całą resztę a potem czytaj te wątki viewtopic.php?p=52140
viewtopic.php?f=16&t=11883


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 listopada 2016, 12:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Według mnie jak zmienisz wahacze to półosie już nie podejdą i końcówki kierownicze do zmiany, co do drążków nie jestem pewien. Inaczej nie ustawisz zbieżności.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB