T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2011, 15:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 sierpnia 2011, 09:32
Posty: 4
model: transporter/multivan
silnik: 1.9 td ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!
To mój pierwszy post na forum.
Od roku jestem szczęśliwym posiadaczem multivana - o ile tak mogę go nazwać, bo jest to przeróbka z transportera. Fachowo zrobiona, ale jednak przeróbka :) Niedawno zauważyłem pękniętą końcówkę jednej sprężyny. Nie wiem jak długo z tym jeżdżę, bo nie jest to odczuwalne. Tak czy inaczej przymierzam się do zmiany sprężyn. Chciałbym dobrać coś podobnego do tych obecnych - bardzo komfortowe, miękkie, czyli zapewne z multivana.
Moje pytanie: Czy te oznaczenia kolorami odnoszą się tylko do sprężyn fabrycznych, czy też do lepszych zamienników - jak np. KYB. Ewentualnie może ktoś z Was się orientuje ile kosztują fabryczne? (KYB w Intercarsie chyba coś 120-150zł/szt. o ile pamiętam).
Pozdrawiam
miko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2011, 16:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Kolory to jest twardość sprężyn


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 13:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 sierpnia 2011, 09:32
Posty: 4
model: transporter/multivan
silnik: 1.9 td ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
chmielik napisał(a):
Kolory to jest twardość sprężyn


OK, to wiem. Tylko czy inni producenci używają tych samych oznaczeń co VW?
Np. czy można przyjąć, że sprężyna KYB (lub inny zamienik) z szarym czy niebieskim kolorem też będzię miękka, dedykowana do multivana?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 19:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
miko napisał(a):
chmielik napisał(a):
Kolory to jest twardość sprężyn


OK, to wiem. Tylko czy inni producenci używają tych samych oznaczeń co VW?
Np. czy można przyjąć, że sprężyna KYB (lub inny zamienik) z szarym czy niebieskim kolorem też będzię miękka, dedykowana do multivana?


oznaczenia są standartowe i znormalizowane


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 sierpnia 2011, 22:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:06
Posty: 99

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Jak rozwiażesz problem miko, to pochwal się co, gdzie i za ile i jak z komfortem jazdy. Mnie czeka ten sam temat do rozwiązania a z pęknietą końcówką sprężyny jeżdżę już chyba od roku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2011, 15:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 sierpnia 2011, 09:32
Posty: 4
model: transporter/multivan
silnik: 1.9 td ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
andrewa1 - dzięki za informację!
Będę szukał.
Michalman - jak coś wykombinuję, to dam znać na forum. Ale na spokojnie, bez pośpiechu. Będę wybredny :) Na razie da się jeździć bez odczuwalnych skutków tego pęknięcia. Co więcej, wczoraj byłem na przeglądzie rejestracyjnym i pan diagnosta nic nie zauważył ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 sierpnia 2011, 20:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 21:41
Posty: 38
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a może ktoś się orientuje gdzie mogę dostać podkładke gumową (2b) pod spręzynę tę na wahaczu , bo zginęła ostatnio po składaniu wahacza po montażu łożysk , podobno ją przecieło podczas jazdy bynajmniej tak mówią mechanicy , i nie mogą nigdzie jej znaleźć
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 sierpnia 2011, 21:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Część 2B, nr 7D0511143 > koszt w ASO 14,90 zł brutto


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 sierpnia 2011, 21:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 14 kwietnia 2010, 11:46
Posty: 35
Lokalizacja: podkarpacie lub bydgoszcz
model: t4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
gdy ostatnio podjechałem do mechanika, to stwierdził ze mam farta, że dojechałem bo lewa sprężyna była krótsza o jeden zwój od góry i jeden od dołu a prawa o górny (sprężyny miały oryginalnie zwężane, cieńsze końcówki) założył mi jakieś szwedzkie zamienniki ale co do koloru to nawet nie wiem niestety jakie... w każdym razie na całej długości mają tę samą prawie średnicę. biorąc pod uwagę że mam transportera w trakcie przeróbki na multika to pewnie założył te miększe.. choć ja różnicy nie widzę...


_________________
VW T4 1.9 TD michuvan


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 sierpnia 2011, 22:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 21:41
Posty: 38
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probe041 dzięki wielkie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 17:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
No i ja też jestem teraz w potrzebie ..szukam sprężyn do swojego busika ....miałem białe oznaczenia na sprężynach a teraz chcę założyć z szarym lub niebieskim oznaczeniem ....a może te sportowe ..

szukam sprężyn i za diabła nie mogę się w tym połapać może ktoś to przetłumaczy
http://www.t4-wiki.de/wiki/Schraubenfeder
Jak to jest że białe szły do Multivana ,Carawelli i Transportera i tak samo było z pomarańczowymi i i niebieskimi a nawet białych było dwa rodzaje i nie różnią się ładownością...

Jak są dwa paski to co nadeję się tu i tu bo nie kumam ...
http://moto.allegro.pl/sprezyny-sprezyn ... 50468.html

Co wybrać takie coś
http://moto.allegro.pl/sprezyny-tylne-v ... 20962.html
a może sportowe tylko czym one się różnią od zwykłych może toś wie..
http://moto.allegro.pl/vw-t4-bus-t-4-sp ... 76705.html
a te co to za cudaki mają jakiś inny kształt to się nada
http://moto.allegro.pl/sprezyny-sportow ... 88783.html


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 19:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Tak na szybko
W tabeli kolejno u góry
Nr/kolor / średnica druta w mm / liczba zwojów / model i wyposażenie (KR to krótki a LR to long)
Było montowane 10 różnych typów sprężyn zależnie od roku prod. wyposażenia i ładowności.
Oznaczenie kolorystyczne znajduje się na ok 3 zwoju od dołu jak również jest wybity nr na końcu sprężyny ten jednak w starszych autach może być wytarty.
Dobór sprężyn należy zlecić wykwalifikowanemu sprzedawcy lub ASO na podstawie nr VIn lub nr wyposażenia pojazdu. wszystkie kosztują ok 110 euro w niem ASO stan na 2011r

W autach z korektorem siły hamowania z tyłu, przy wymianie sprężyn na inne wymagana jest regulacja bądź w niektórych przypadkach wymiana sprężyn korektora siły hamowania.
tutaj więcej na ten temat
http://www.t4-wiki.de/wiki/Bremskraftregler

Podkładek gumowych było 3 rodzaje 5 /13 / 19 mm
były tez montowane w pierwszych modelach podkładki o średnicy 104mm i grubości 12mm z zagłębieniem na sprężynę o grubości 3mm ale zostały zastąpione podkładkami 13mm
Zmieniając podkładki można regulujemy wysokość auta w stosunku do środka piasty.

Ja podjechałbym do ASO i tam spróbował dobrać kolor.
Moim zdaniem w sportowe tez niema co się pchać zwłaszcza,ze przód w T4 jest mało podatny na modyfikacje i obniżając o 50mm powstanie efekt ciągnięcia d... po ziemi. ori obniżające sprężyny VW są -15mm
Długość sprężyn H&R polecanych przez VW to 235mm



Za ten wpis autor pokor podziękowali: 2 ALTRIM (poniedziałek, 5 listopada 2012, 22:02) • chmielik (czwartek, 15 grudnia 2011, 08:32)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 grudnia 2011, 23:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
pokor -50mm to jest obniżenie orientacyjne, więc spokojnie można stosować bo z przodu jest z czego zjeżdżać


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 00:33 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
co znaczy orientacyjne? nie bardzo siedzę w temacie sprężyn sportowych.
Dla mnie wychodziło by że puste auto będzie siedziało 5cm niżej.
Tzn można bez wpływu na jazdę sobie kręcić drążkami skrętnymi? poza tym chyba dość dziwnie będzie się zachowywało auto z bardzo twardymi sprężynami z tyłu i standardowymi drążkami skrętnymi z przodu.
Jak z tym jest bo zawsze wydawało mi się , że w T4 to sprawa modowania zawieszenia jest beznadziejna przez te drążki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 00:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Przód idzie bardzo zjechac w dół ale komfort się pogarsza, a co do tyłu to -50mm jest podane ale nigdy nie napisane od jakiej wersji,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 01:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Zawsze myślałem że one mają mieć jakieś wstępne napięcie, a obniżając auto odprężamy drążki skrętne czyli auto siada niżej aż do oparcia się na odbojnikach ale de facto drążki stają się coraz bardziej miękkie, stąd ten marny komfort bo auto nie jest twardsze tylko zwyczajnie wali budą po odbojnikach.
Tak samo Viki szereguje drążki i ich grubości do poszczególnych modeli i wagi oraz sportowe i obniżające dla zachowania charakterystyki przodu w stosunku do tyłu.
http://t4-wiki.de/wiki/Drehstabfeder


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 08:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Czyli ile sprężyny mogą mieć max a ile minim.
I czy to ma być wysokość sprężyny gdy jest luzem czy jak to mierzyć
A jakie drążki są najtwardsze...


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 09:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
Wiki podaje długość nieobciążonej sprężyny H&R 235 mm natomiast drążki to: średnica 28,6mm zawieszenie sportowe kolor szary oraz 27,9 mm kolor fioletowy zawieszenie obniżone ale ładowność do 1000-1200 kg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 15:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Dzięki a drążki jaki kolor mają te najtwardsze


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 grudnia 2011, 15:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Szary


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB