T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 stycznia 2011, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 października 2010, 19:22
Posty: 11
model: multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Mam pytanie czy sprężyny te które są na zdjęciu czy pasują do Multivana T4, podobna są wzomocnione i końcówki mają cienkie, ale rozstaw spiral inny jak przy moich sprężynach;
Proszę o radę
Momo


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 stycznia 2011, 01:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
bedą pasowały jednak wszystko zalezy od tego jakiej twardości oczekujesz od auta

jest 4 rodzaje tych spręzyn poza tym same spręzyny róznią sie co do grubości drutu czyli

18mm,20mm i 22mm te mają właśnie jeszcze tak zwaną pierwszą strefę te cieńsze zwoje ja u siebie mam 22mm z litego drutu są to najmocniejsze spręzyny

dodatkowo sprezyny są znaczone kolorami.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 stycznia 2011, 21:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 października 2010, 19:22
Posty: 11
model: multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję bardzo za wskazówkę. Wreszcie wiem w czym tkwi problem. Pozdrowienia ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 stycznia 2011, 22:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
zwróć jeszcze uwagę na to, że w oryginale wersje 150km miały obniżony zawias, szły do nich najkrótsze sprężyny ale twardsze od wersji 102KM, ale Multiwany ogólnie miały miękkie sprężyny w porównaniu z Transporterem
od doki też będą pasować ale nie radzę montować bo jazda na takich to masakra
jeżeli na sprężynach nie widać oznaczeń to niestety bez założenia nie przekonasz się jak stoi i jaką będziesz miał twardość


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Dialeł (środa, 22 listopada 2023, 20:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 stycznia 2011, 00:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
takie mam u siebie 22mm po całości
Załącznik:
DSC00054.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 stycznia 2011, 23:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 października 2010, 19:22
Posty: 11
model: multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
dziękuje bardzo za cenne wskazówki, osobiście staram się załatwić sprężyny do Multivana -takie jakie miałem, ze szarą kratką;
Pozdrawiam wszystkich
Momo

Czarodziej, ja założyłem takie sprężyny do swojego multivana i muszę Ci powiedzieć, że auto wystrzeliło mi do góry. Auto wyglądało jak wóz drabiniasty i musiałem podkręcić przód po 1 cm do góry. Tak wygląda mój multivan na oryginalnych sprężynach, w których mi pękły końcówki.




Mam nadzieję za da radę się otworzyć, tak wyglądał na oryginalnych sprężynach;


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 stycznia 2011, 12:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 12:18
Posty: 5
model: Multivan
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam kolegów, jestem szczęśliwym nabywcą Multivana z 1995 roku, 290 tys.km>. Pierwsza czynność to wymiana pękniętych sprężyn - poprzednik jednak nie traktował auta jako rodzinne, ale mniejsza o to - mechanik założył mi monroe wmawiając,że najlepsze, ale też strasznie tył poszedł w górę. Czy można tak jeździć? czy to bezpieczne, czy mam na tył wrzucać worek cementu dla przeciwwagi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 stycznia 2011, 14:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 7 października 2010, 19:22
Posty: 11
model: multivan
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Szanownych Kolegów.
Wczoraj założyłem tylne sprężyny oryginalne z niebieską kratką, a te które miałem kupione w hurtowni nadawały się do wyrzucenia. W sklepach sprzedawane są sprężyny nie do Multivana. Po założeniu tych sprężyn a uto mi poszło 4 cm na dół. Jestem zadowolony. Mam teraz przód ustawiony na 270 a tył na 275, a tak miałem wcześniej - 270 na 280. Wyglądał jak wóz drabiniasty. Na tych sprężynach pojeździłem trochę i szczerze powiem pięknie "wybiera" gdańskie dziury...
Do Multivana powinny być z szarą kratką lub z niebieską jeśli chcesz jeździć wygodnie.

mam nadzieje iż plik da się otworzyć, a tym samym przyda się;
Pozdrawiam
Momo


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 stycznia 2011, 14:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 12:18
Posty: 5
model: Multivan
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za informację , plik otworzyłem, choć nie wiem czy to coś zmieni, T4 jeździ naprawdę miękko, Miałem Merca 124 - legendę i nie czuję wspomnianych dziur, raczej chodzi o bezpieczeństwo i efekt estetyki, kolega wspominał,że podnosił górę, dla wyrównania.
Nosze się ze zmianą amorów z przodu, może wtedy podnieść przód?
PS Mam na imię Andrzej i pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Zdążyłem dzisiaj dowiedzieć się dzięki Wam gdzie i kiedy wyprodukowano moją T4 oraz poznać kod lakieru, bo niestety nie dostałem książki wozu, i działałem trochę na podstawie prawdomówności poprzedniego właściciela. Teraz wiem , że nie zawiodłem się ...Jego tez pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 stycznia 2011, 14:46 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Witam.Byłem dziś na giełdzie we wrocku i rozmawiałem z gościem który handluje sprężynami.On polecał mi sprężyny od T-5 multiwan że są komfortowe ale bardziej wytrzymałe od tych z T-4 z cienkim zwojem.Czy macie jakąś wiedzę na ten temat?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lutego 2011, 22:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
koledzy a powiedzcie czym się objawiają zużyte sprężyny? Ja się do jazdy swoim multikiem przyzwyczaiłem i mi się dobrze jeździ ,ale jak kolega wsiadł to mówi że mam albo sprężyny do wymiany albo amorki tył .On też jeździ multivanem tylko jak widzę to u niego tył strasznie w górze stoi i pewnie ma sprężyny od transportera.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lutego 2011, 22:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ja tam bym się nie przejmował, jak się przesiadłem z caravelki na sprężynach od transportera (poprzedniej ) do takiej na oryginalnych (obecnej ) to też wydawało mi się, że zachowuje się jak tapczan, a multik w oryginale ma jeszcze miększe sprężyny więc różnica do transporterowych to przepaśc,
kolega Robin zrobił na zlocie taką wymianę w swoim multiku i po jednym dniu wrócił do oryginału
jak ci nie dobija tyłu to sprężyny jeszcze trzymają


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lutego 2011, 23:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 19:07
Posty: 245

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 3 razy
nie no ,tak to nie dobijają ,no chyba że go doładuje kpl ludzi + bagaże to wtedy tak ,ale to normalne. Sprawdzę dla pewności amorki bo może faktycznie tył mi trochę leci na boki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 lutego 2011, 23:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
http://www.t4-wiki.de/wiki/Schraubenfeder
Może komuś się przyda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 lutego 2011, 15:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 19 stycznia 2011, 18:33
Posty: 14
Lokalizacja: Śniaty
model: transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
a jak mi pękły końcówki sprężyn przy transporterze to moge jeszcze na nich jeździć czy musze na gwałt je wymienić ????


Ostatnio edytowano piątek, 4 lutego 2011, 22:19 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 lutego 2011, 21:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
vwpitek, a gdzie ten gość stoi ze sprężynami we Wrocku?


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 lutego 2011, 21:51 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Cześć Robin.Przed placem z autami są części,wchodzisz pierwszą bramą i praktycznie na wprost bramy w głębi placu.Ma sprężyny,kołpaki,alternatory itp.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 lutego 2011, 20:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Dzięki


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 lutego 2011, 11:53 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
I jak Robin byłeś na giełdzie za tymi sprężynami?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 18:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 10:18
Posty: 1
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam szanownych kolegów <02> mam pytanko? nie dawno zmieniłem spreżyny w swoim transporterku i założyłem z t5. autko wygłąda troche dziwnie stoi moim zdaniem za wysoko . może ma ktoś jakieś doświadczenie na ten temat bo obawiam sie troche o tylnie amorki i przednie zawieszenie,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB