T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 21:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Mam problem jak w temacie, jak złapię solidnie kierownice to chodzi wyraźnie góra-dół. Pytanie jak sobie z tym poradzić, ktoś może wie jakie tam łożysko siedzi i jak je wymienić? A może się nie da i cała kolumna do wymiany?

<55>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 22:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Mam podobny problem, pojawił się po wymianie stacyjki, możliwe, że luz pojawia się przy blokadzie kierownicy. Na starej stacyjce nie miałem takiego problemu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 11:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Probe041 napisał(a):
Mam problem jak w temacie, jak złapię solidnie kierownice to chodzi wyraźnie góra-dół. Pytanie jak sobie z tym poradzić, ktoś może wie jakie tam łożysko siedzi i jak je wymienić? A może się nie da i cała kolumna do wymiany?
<55>


Nie panikuj, na 90% poluzowała się podkładka ustalająca sprężynę kolumny kierowniczej. Przeczytaj w "Podwozie, półosie, układ kierowniczy od stycznia 1996" (dostępne na Forum) strona 106 wzwyż. Na podstawie własnego doświadczenia: nic na siłe. Wykonałem przyrząd do montażu i zajął mi on 5 sekund ;) sam przyrząd robiłem może z 15 minut... ale wymagany jest dostęp do tokarki ostatecznie wiertarki i gwintownika M16x1,5 i M8 lub lepiej M10


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 12:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jakieś foto wspomnianego przyrządu? :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 18:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
[img][img]http://s12.postimg.org/5aeovl2dl/CAM00760.jpg[/img]

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek[/img]

Co prawda sprężyna jest już zamocowana (ustalona) ale idea będzie zrozumiała..
Na część gwintowaną kolumny kierowniczej nakręcamy 1 część przyrządu (gwint M16x1,5) na to nakładamy rurkę o długości ok 120mm na rurkę podkładkę i nakrętkę w moim przypadku M8. Przy całkowicie zdjętej sprężynie wpierw WCIĄGAMY w łożysko kolumnę kierownicy (na odpowiednią wysokość) następnie demontujemy nakrętkę, podkładkę i rurkę. zakładamy sprężynę i podkładkę ustalającą (musi być włożona odpowiednią stroną) i ściskamy sprężynę aż do uzyskania wymiaru jak w instrukcji napraw.



Za ten wpis autor Ikis podziękował: Probe041 (środa, 26 sierpnia 2015, 18:53)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 sierpnia 2015, 18:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dla zainteresowanych wspomniana serwisówka, od strony 106
https://drive.google.com/open?id=0B4KR3 ... 1FRTmgxa1U


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 kwietnia 2016, 17:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dzisiaj nareszcie nadejszla wielkopomna chwiła..
Załącznik:
IMG_20160409_155852.jpg

Załącznik:
IMG_20160409_154251 (1).jpg

Załącznik:
IMG_20160409_155903.jpg


Niestety wiele to nie pomogło, bo łożysko chodzi delikatnie pomiędzy obudową stacyjki a zewnętrzną bieżnią łożyska hmmm :?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 kwietnia 2016, 22:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Artur ale w takim razie wymiana łożyska o której mówisz w innym temacie też niewiele zmieni bo wychodzi na to że masz wyrobione gniazdo pod łożysko w obudowie stacyjki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 9 kwietnia 2016, 23:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Spróbuję jeszcze docisnąć podkładkę, może pomoże. W najgorszym wypadku kupię obudowę stacyjki i kiedyś zmienię, bo aż takiej tragedii nie ma.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 09:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Klej do osadzania łożysk.. wypełnia szczeliny do 0,2mm (na średnicy) niby druciarstwo ale... skuteczne...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 lutego 2018, 14:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dzisiaj już mogę napisać, że po wspomnianej operacji śladu po luzie nie ma i już zapomniałem o tej niedogodności :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 lutego 2018, 20:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 września 2012, 23:50
Posty: 134
Lokalizacja: DW
model: t4 2000r
silnik: 2,5 b avt
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
U mnie owa podkładka/pierścień nie trzyma - w aso się nie dostanie - jakieś pomysły?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 lutego 2018, 20:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A podałeś im numer części? Zostaje jeszcze classic parts lub szukanie po innych aso


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 stycznia 2019, 11:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 marca 2018, 21:07
Posty: 41
Lokalizacja: Krzeszowice
model: Na pewno Syncro
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Odgrzeję kotleta co by nie robić nowego tematu. Mam podobny problem tylko auto z 1991 roku. Przy okazji dostawania się do licznika zdjąłem kierownicę i przełącznik kierunkowskazów/wycieraczek. Jest tylko sprężyna. Nie ma żadnego pierścienia jak w serwisówce. Wewnętrzna średnica łożyska jest ewidentnie większa niż wałka od kierownicy. Tylko skąd w takim razie wziąć ten pierścień?


_________________
pozdrawiam
Przemek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 stycznia 2019, 13:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
ASO N90454201


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 stycznia 2019, 10:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 marca 2018, 21:07
Posty: 41
Lokalizacja: Krzeszowice
model: Na pewno Syncro
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
OK teraz gdy wiem jak wygląda pierścień to widzę że on trzyma sprężynę aby ta dociskała do łożyska a nie odwrotnie. Dzięki! Będę dzwonił do ASO lub toczył.


_________________
pozdrawiam
Przemek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 maja 2019, 00:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 października 2016, 16:25
Posty: 1
Lokalizacja: Lublin
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 B AAF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć wszystkim. Jestem Mikołaj. Mimo, że benzynową Caravelle '92 AAF jeżdżę już 9 rok dziś pierwszy raz proszę Was o pomoc. Mam luzy na kolumnie kierownicy spowodowane rozpadnięciem się dolnego łożyska. Została tylko bieżnia wewnątrz kolumny (i chyba fragment wew bieżni na wałku) a za nią jakiś niebieska tulejka/plastik. Do tego sam drążek ma duże ubytki/wżery spowodowane tarciem. Łożysko przy obudowie stacyjki, z luzami ale jakoś się trzyma. Ktoś z Was pewnie to już przerabiał. Doradźcie co ja mogę z tym zrobić? Czy to dolne łożysko jest jakieś specjalne? Co to ta niebieska tulejka i czy da się ją kupić/wymienić? Kupować nowy drążek, napawać czy dobrać łożysko do średnicy wżerów? Może ktoś ma numer części ASO albo rozmiar tego łożyska bo ja na żadnym schemacie tego łożyska dolnego nie widzę. Z góry dziękuję za pomoc


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB