T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

opony całoroczne
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=1025
Strona 2 z 2

Autor:  Kenobi [ niedziela, 3 grudnia 2017, 14:28 ]
Tytuł:  Re: Jakie opony wybrać? Maxxis Vansmart vs. Starmaxx Proterr

Ja po przejściach opisanych tu:
viewtopic.php?f=14&t=15646
Zawęziłem wybór do:
Kleberów Transpro 4S 195/70 r15c ( nie produkują 205/65 bo bym się nie zastanawiał - wiele osób je poleca ) lub Matadorów MPS125 205/65 r15c
Po obejrzeniu i dotknięciu wybrałem Matadory ( bardzo pancerna konstrukcja, a o to chodziło ), mam je od tygodnia, przeszły już dwie warszawskie śnieżyce bez zarzutu, a dzisiaj ciąłem na nich autostradą grubo powyżej ograniczenia. Miałem wątpliwości ze względu na toporność, że spadnie komfort ale nic z tych rzeczy. Nie wiem co w dłuższym okresie użytkowania ale w jednym mnie wszyscy utwierdzali - na pewno ich już nie uszkodzę.
Ja osobiście nie wierzę w chińszczyznę, wolę słowackie matadory czy rumuńskie klebery niż jakąkolwiek wschodnią produkcję.
Do tego sugerowanie się parametrami z nalepek to pomyłka, miałem Micheliny które na nalepce mają klasę na mokrym A , a żadnej różnicy w porównaniu z innymi o gorszych klasach nie było czuć - to są jakieś laboratoryjne testy nie mające nic wspólnego z realną drogą

Autor:  flying carpet [ poniedziałek, 4 grudnia 2017, 17:52 ]
Tytuł:  Re: Jakie opony wybrać? Maxxis Vansmart vs. Starmaxx Proterr

Słyszę o tych Matadorach z kilku źródeł dobre opinie więc chyba się zdecyduje na nie, dzięki. Jak ktoś ma jeszcze coś do powiedzenia w temacie to chętnie wysłucham.

Ciekawi mnie w jaki sposób są przeprowadzane te testy, nie mogę znaleźć żadnych jasnych definicji jak te klasy hamowania na mokro są określane. Bibliografia z wikipedi zaprowadziła mnie tu: http://www.oponaok.pl/etykiety/ Jeśli chodzi o opory toczenia to klasa jest zadana jasno i powinna mieć przełożenie na realne spalanie. Jeśli chodzi o to hamowanie, to jest to określane w stosunku do jakiejś opony porównawczej ale nie ma powiedziane jak zachowuje się taka opona badawcza i o co tu chodzi. Ktoś może wytłumaczyć jak to się określa? Jak to jest możliwe, że tajwańskie opony za 3 stówy mają lepsze parametry niż Pirelli po 1000 za sztukę?

Autor:  b8tz [ poniedziałek, 4 grudnia 2017, 22:35 ]
Tytuł:  Re: Jakie opony wybrać? Maxxis Vansmart vs. Starmaxx Proterr

Teraz są nowe matadory wielosezonowe 195/70 R15C MPS400 VARIANTAW 2 [104/102] R
W Hurcie 275 zł.

Autor:  niebieski-n2 [ poniedziałek, 4 grudnia 2017, 22:51 ]
Tytuł:  Re: Jakie opony wybrać? Maxxis Vansmart vs. Starmaxx Proterr

Jak to możliwe, że na allegro taniej niż w hurcie???

Autor:  MAZZY137 [ wtorek, 5 grudnia 2017, 09:02 ]
Tytuł:  Re: Jakie opony wybrać? Maxxis Vansmart vs. Starmaxx Proterr

Często a Allegro jest taniej niż w hurcie. Często są t partie tzw. DEMO lub wyprzedaże, stąd profesjonalne warsztaty nie oferują towaru z a. To jak z opiniami w sieci - nie masz możliwości weryfikacji pochodzenia towaru (/opinii) stąd prywatnie jest to okazja, a dla profesjonalisty to podejrzane.

Opory toczenia są badane na zasadzie: Przykładowy pojazd jest bezwładnie puszczany z równi pochyłej i im dalej zajedzie - tym lepszy wynik (różnice w spalaniu faktycznym to 0,1-0,2 pomiędzy kasami)

Droga hamowania jest badana dla opon letnich przy dodatniej temperaturze (nie pamiętam precyzyjnie, ale oscylowała w zakresie 15-22st.), a zimowych przy ujemnej (około -3, do -10).

Test głośności, to badanie sonometrem auta jadącego z wyłączonym silnikiem, przejeżdżającego obok stanowiska pomiarowego - stąd jest to hałas ZEWNĘTRZNY! --> nie zawsze jest to badanie miarodajne w odniesieniu się do hałasu wewnątrz pojazdu.

Różnica pomiędzy klasami hamowania A i D to kilka metrów, więc te różnice też nie są kosmiczne. (to jak z średnią krajową - która jest liczona tyko z firm zatrudniających ponad 10 pracowników...)

Autor:  flying carpet [ wtorek, 5 grudnia 2017, 11:57 ]
Tytuł:  Re: Jakie opony wybrać? Maxxis Vansmart vs. Starmaxx Proterr

W 195/70 15R jest znacznie lepszy wybór i lepsze ceny. Co będzie lepsze w tym rozmiarze:
-Klebery Transpro 4S
-Matadory MPS400 VARIANT AW 2
-Pirelli Carier All Season
Czy może jeszcze co innego?

Autor:  Adampio [ wtorek, 5 grudnia 2017, 18:18 ]
Tytuł:  Re: Jakie opony wielosezonowe wybrać

W rozmiarze 195/70R15 mam Toyo VARIO V2+, po 250 peelenów sztuka z darmowa dostawą.
Mają indeks 97 ale moja nalepka taki dopuszcza, przejechane na przednich 20kkm i już widać zużycie, na tylnych około 8kkm.
Zabijają się błotem ale byłbym zdziwiony gdyby nie bo to przecież nie MT-eki

Autor:  flying carpet [ wtorek, 5 grudnia 2017, 20:25 ]
Tytuł:  Re: opony całoroczne

@Adampio 97 to by było dla mnie za mało, samo auto ma 2,6t (przedłużony tył, podwyższony dach), do tego transporter więc wątpie, że by było legit choć na tabliczkę nie patrzyłem.

Co raz bardziej rozważam Goodyeary Cargo Vector 2 195/70 15R, parametry marne ale nawet te cienkie lamele na zdjęciu wyglądają na głęboko żłobione (pewnie dlatego kiepsko w testach poszedł) plus dużo dobrych opinii na oponeo. Jeździł ktoś na nich dłużej?

@Kenobi Na pewno słyszałeś dużo dobrego o Kleberach Transpro 4S a nie o zwykłych letnich Transpro? Ja nie mogę znaleźć żadnych opinii na temat tych wielosezonówek ani na tym forum ani nigdzie w sieci. A bieżnik mają zupełnie inny

Autor:  Sterciu [ sobota, 26 listopada 2022, 22:54 ]
Tytuł:  Re: opony całoroczne

flying carpet napisał(a):

Co raz bardziej rozważam Goodyeary Cargo Vector 2 195/70 15R, parametry marne ale nawet te cienkie lamele na zdjęciu wyglądają na głęboko żłobione (pewnie dlatego kiepsko w testach poszedł) plus dużo dobrych opinii na oponeo. Jeździł ktoś na nich dłużej?



Myślę , że po przejechaniu 36000km na GoodYearach Cargo Vector 2 w rozmiarze 215/60/17C mogę coś o nich powiedzieć.... NIGDY WIĘCEJ !!!! Przez te 36kkm na mokrej nawierzchni trzeba było bardzo mocno uważać , zwłaszcza przy hamowaniu , juz nie mówię o nagłym hamowaniu bo przyczepność zrywały odrazu. Na śniegu w górach , jak trzeba było ruszyć pod górę na drodze pokrytej śniegiem , nie lodem tylko stosunkowo grubą warstwą sniegu to można zapomnąć , że się ruszy... Opony mam dwie z DOT 2018 , dwie z DOT 2019 czyli stosunkowo świeże... ale co sie dzieje... otóż odrywają sie lamele z niej... Bieżnik jeszcze dośc spory bo mierząc po bieżniku dwie mają 6 mm a dwie 7mm... Dziś kupiłem do auta opony letnie Continental VanContact Eco i wracam do opon sezonowych , na lato Letnie , na zimę Zimowe... na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać... Te goodyeary wylecą na śmietnik bo tam ich miejsce jest jedynie... Teraz jeszcze szukam jakiś zimówek... To juz kolejne auto z rzędu gdzie miałem wielosezonówki i u mnie się one nie sprawdzają...

niebieski-n2 napisał(a):
Jak to możliwe, że na allegro taniej niż w hurcie???


Tak jak napisał MAZZY137, często to są opony DEMO , czyli takie które juz były na felgach , czasami hurtownie też oferują opony DEMO w dużo niższych cenach ale takiej opony nie można nazwać już nową nieużywaną , czasami są po praktycznie zerowym przebiegu , a czasem po 100 , moze 300km...

Czasami można trafić opony z wadami produkcyjnymi , głownie błędami w cechowaniu bocznym , które lecą pózniej na portale aukcyjne , ja kupiłem kiedyś Nokiany których wadą było to , że przybyły z przyszłośći , miały DOT zle nacechowany i wychodziło , że opony zostały wyprodukowane w 2027 roku , zamiast 2017... Niestety jak to badziewny nokian , pomimo ze były tak młode to dopadła je szybko starośc wieku dziecięcego , spekały dośc mocno juz w 2020 roku... pomimo , że jeszcze się nie "narodziły" według DOT, a juz były stare....

Autor:  Sterciu [ niedziela, 4 grudnia 2022, 23:11 ]
Tytuł:  Re: opony całoroczne

Wrzucam fotki syfiastych GoodYearów Cargo Vector 2 po 36kkm i 4 latach... Opony jeżdziły na osi przedniej najpierw , pózniej zrobiły jakies 6,5kkm na osi tylnej.
Jedna 5,5mm bieżnik , druga 4,8mm... wcześniej pisałem ze ok. 6mm , jednak po demontazu kół i dokładnym pomiarze wyszło jak wyszło , druga opona bardziej przytarta i przytarło ją już na tylnej osi bardziej , zamontowana z lewej strony i z tamtej auto bardziej dociążone... Mam jeszcze dwie które mają wyzszy bieżnik , około 6~7mm i też wyrywa gumę z bieżnika.... na razie poszły na tylną oś , aż nie dokupie dwóch zimówek....

Bieżnik "wyrywało" niezależnie od osi czy przednia czy tylna , opony które na tyle jeżdziły wyglądają podobnie tylko mają wyższy trochę bieżnik....

Na pierwszej fotce , pierwsza opona od lewej to z koła zapasowego zdjęta.
Na razie wywaliłem dwie bo znalazłem dwie zimówki i poszły zimówki , musze jeszcze dwie takie dokupic i pozostałe dwie też wylecą na śmietnik... Zadnych wielosezonowych więcej...

https://i.postimg.cc/JzsWqMkX/DJI-0281.jpg

https://i.postimg.cc/C5cWGQMJ/DJI-0282.jpg

https://i.postimg.cc/Y28KBhNg/DJI-0283.jpg

https://i.postimg.cc/qMZPgS5v/DJI-0289.jpg

https://i.postimg.cc/jd5Vxtv1/DJI-0288.jpg

https://i.postimg.cc/kMTZhL9v/DJI-0292.jpg

https://i.postimg.cc/CxqQ518c/DJI-0295.jpg

I co można zauważyc przy wielosezonówkach , jak są nowe , nie eksploatowane jeszcze w lecie to jest ok , ale jak tylko pojezdzą w lecie, to ich parametry drastycznie spadaja niestety... i juz nie są takie, jak były po założeniu jako nowe, zwłaszcza w okresie zimowym...

GoodYear`a już nigdy nie kupie , tak samo jak Nokian`a....

Autor:  carol [ środa, 1 lutego 2023, 22:37 ]
Tytuł:  Re: opony całoroczne

Po fotkach wygląda na zbyt niskie ciśnienie w oponach. Pytanie na ile je pompowałeś i czy jest to wersja opon z literą C /cargo/ ?
Oraz czy użytkowane także latem z prędkościami pow. 120 km/h ?

Autor:  MAZZY137 [ czwartek, 2 lutego 2023, 11:49 ]
Tytuł:  Re: opony całoroczne

Sterciu - To typowy problem Goodyer-a --> taki sam efekt wyrywania występował w oponach letnich z wyposażenia OE z Movano / Traffica, z przed kilku lat. Problemem jest niska jakość materiału z którego odlewany jest bieżnik opony. Ponadto widać po oponach, że miałeś za niskie ciśnienie do warunków użytkowania (zużyte boki czoła opony). Do sprawdzenia również jest geometria w aucie.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/